دکتر هاشمی: تمام آثار راه یافته به جشنواره طلوع امید در تمامی استانها  اجرا خواهند شد
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نخستین جشنواره سراسری تئاترخیابانی (طلوع امید)
دکتر هاشمی: تمام آثار راه یافته به جشنواره طلوع امید در تمامی استانها اجرا خواهند شد
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی خبر داد: تمام آثار راه یافته به این جشنواره در تمامی استانهای کشور به اجرا در خواهد آمد و یکی از برگزیدگان این جشنواره نیز به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا خواهد کرد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۵
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست رسانه ای نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی سازمان بهزیستی کشور (طلوع امید) با حضور دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور و دکتر نرگس بختیار خلج دبیر جشنواره و مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور زنان برگزار شد. 

در ابتدا دکتر هاشمی رئیس سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی فاز جدیدی به نام نوسازی را تعریف کرده و در برنامه های راهبردی خود و در این تغییر اساسی به رویکرد هنر رسیدیم زیرا معتقدم هنر به عنوان یک ابزار اثر بخش در زندگی اجتماعی  و در توانمند سازی افراد بسیار موثر است.

وی افزود: هنر می تواند کارکردهای خودش را برای تحرک و توانمندی جامعه هدف ما داشته باشد ضمن اینکه تئاتر با اهداف سازمانی ما بسیار تجانس دارد چرا که معتقدیم جنس تئاتر خیابانی از جنس مردم است و ظرفیت نفوذ بالایی در مخاطب دارد. از سوی دیگر، بر این باورم که ادبیاتی که در دل تئاتر خیابانی است ادبیات اجتماعی و مردمی است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه تئاتر خیابانی می تواند اثرات میدانی و جنبه ی درمانی دارد، به محورهای اصلی این جشنواره اشاره کرد و محورهایی همچون توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی، کودکان و کار، معضل بزرگ اعتیاد، تکدی گری و تقابل با سلامت اجتماعی، ایدز، سالمندان و بهزیستی، امید به زندگی و آینده را از محورهای اصلی این جشنواره عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار هنرنیوز در این نشست دکتر نرگس بختیار خلج دبیر جشنواره نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی سازمان بهزیستی کشور(طلوع امید) گفت: بی شک اگر دغدغه ها و حمایت های آقای دکتر هاشمی نبود حتما این جشنواره شکل نمی گرفت.در این جشنواره ۱۷۴ اثر خیابانی و ۱۸ اثر شورایی به دبیرخانه جشنواره از ۲۸ استان ارسال شد که آثار خوبی به لحاظ کیفی بودند و هیات انتخاب در نهایت از ۹ استان ، گزینه های خودشان را انتخاب کردند و در نهایت در دو بخش خیابانی و شورایی ۲۲ اثر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه شروع این جشنواره از ۱۹ تا ۲۴ مهرماه در تهران برگزار خواهد شد از استانهایی مثل تهران، کردستان، همدان، البرز، کرمانشاه، یزد خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان غربی را از استانهای حاضر در جشنواره ذکر کرد و ادامه داد: تلاش کردیم از ظرفیت فکری همه هنرمندان تئاتر در شکل گیری این جشنواره بهره مند شویم ضمن اینکه جامعه هدف ما نیز همراه با هنرمندان در این جشنواره حضور دارند.

دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی سازمان بهزیستی از سه اثر ویژه توسط اساتید تئاتر خبر داد و گفت: آقای قطب الدین صادقی با تئاتر« اصل ۲۱»، آقای رحمت امینی با تئاتر « ویلچر» و آقای سیروس همتی با نمایش «طلاق» در این جشنواره حضور دارند.

دکتر نرگس بختیار خلج، برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس با مشارکت چند کشور غربی و برگزاری کارگاه های آموزشی برای ارتقای کیفی جشنواره را از برنامه های جنبی این جشنواره عنوان کرد و از امیر دژاکام، قطب الدین صادقی و اصغر همت به عنوان اعضای هیات داوران نام برد.

به گفته وی ۲۳ منطقه از تهران شاهد ۱۱۰ اجرای خیابانی به هنگام برگزاری این جشنواره خواهند بود.

دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی سازمان بهزیستی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که در مورد مکان افتتاحیه و اختتامیه و جوایز اختصاص یافته به این جشنواره پرسید اظهار داشت: ما در این جشنواره ، مراسم افتتاحیه نداریم اما مراسم اختتامیه جشنواره در فرهنگسرای نیاوران در تاریخ ۲۴ مهرماه خواهد بود و برای این جشنواره حدود ۳۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفتیم.

دکتر هاشمی همچنین در این نشست یاد آور شد: تمام آثار راه یافته به این جشنواره در تمام استانهای کشور اجرا خواهد شد ضمن اینکه جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز قرار است یک اثر برگزیده این جشنواره را به نمایش بگذارد.
وی همچنین به اهالی هنر پیشنهاد داد تا بنیادی تحت عنوان « بنیاد خیریه اهل قلم» تاسیس کنند تا سازمان بهزیستی بتواند از منافع معنوی این بنیاد بهره مند شود .

به گزارش خبرنگار ما رونمایی از پوستر نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی سازمان بهزیستی که توسط الیاس جهانیان طراحی شده بود آخرین برنامه این نشست خبری بود.
کد خبر: 75382
Share/Save/Bookmark