همه برنامه های رادیو در رمضان تشریح شد/ افتتاح رادیو ترتیل
توسط مدیران رادیو و معاون صدا؛
همه برنامه های رادیو در رمضان تشریح شد/ افتتاح رادیو ترتیل
مهمترین برنامه های رادیو در ماه رمضان توسط حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی و مدیران شبکه های مختلف رادیو تشریح شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۸
به گزارش هنرنیوز ، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در نشستی با خبرنگاران به تشریح برنامه های رادیو در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت.

شاه آبادی در این نشست عنوان کرد: ما در ماه رمضان و بهار قرآن با فصل جدیدی از زندگی جمعی روبه رو هستیم و رسانه باید بتواند آیینه خوبی از این تغییرات باشد. من می خواهم به بهانه این نشست تقدیری کنم از زحمات بیش از سه هزار همکارانم و این تلاش ها را گزارش دهیم.

وی ادامه داد: رادیو یک رسانه گفتاری است که یک سویه مطالب را عرضه می کند اما زمانی رسانه به خوبی نقش ایفا می کند که برآیند این کار، ۲ طرفه باشد و از رسانه ها هم می خواهم کمک کنند تا این تعامل دوطرفه برقرار شود.

شاه آبادی اظهار کرد: ما بیش از ۱۵۴ هزار دقیقه برنامه با موضوع رمضان پخش می کنیم و رادیو قرار است به موضوع خانواده ایمانی و قرآنی توجه کند. ماه رمضان فرصت خوبی برای آشنایی با اخلاق است و در این ماه معمولا جرایم هم کاهش یافته و روابط انسانی کم تنش تر می شود.

معاون صدای رادیو تصریح کرد: رمضان باید در زندگی مردم تاثیرگذار باشد و رادیو به این مباحث می پردازد. بسیاری از برنامه های ما در رمضان امسال به حق الناس می پردازد چرا که عبادت و بندگی خدا از مسیر حق الناس می گذرد. امسال طرحی در رادیو ایران با نام «من خادم مسجد هستم» برای توجه به مسایل خدام داریم که در برنامه «خانه دوست» روی آنتن رادیو ایران می رود. همچنین در برنامه «قرار آسمانی» در رادیو ایران کمپینی برای آزادی جمع زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد انجام می شود.

شاه آبادی افزود: ما باید با توجه به سبک زندگی قرآنی از فرصت ماه رمضان بهره ببریم. سبک زندکی ایرانی و اسلانی باید در قالب الگوهایی در برنامه ها معرفی شود.

وی در بخش دیگری درباره ایام ارتحال امام (ره) گفت: «تفسیر آفتاب» که از رادیو معارف پخش می شود با محوریت امام خمینی (ره) روی آنتن می رود. برنامه «حق با توست» آموزش هایی درباره روابط فردی و اجتماعی است که همه روزه از رادیو سلامت پخش می شود.

معاون صدای رادیو ادامه داد: امسال هم به رسم سال های قبل رادیو ترتیل آغاز به کار می کند که به همین منظور روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت رادیو ترتیل افتتاح می شود و کار خود را ابتدای ماه رمضان آغاز می کند.

علی سیفی مدیر رادیو جوان با اشاره به برنامه های رادیو جوان بیان کرد: «ماه نو» ویژه برنامه افطار و «هفت آسمان» ویژه برنامه سحر ما در رادیو جوان است، همچنین فرزاد حسنی مجری برنامه شب های قدر است.

صادق رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ نیز عنوان کرد: «روز رهایی» برنامه ای ویژه روز قدس و «در حوالی قاف» برنامه ای ویژه افطار است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه های ما در رادیو فرهنگ ۱۳۰ ساعت است و شعرخوانی هنرمندان نزد رهبر انقلاب را که نیمه ماه رمضان برگزار می شود با یک روز تاخیر در این شبکه پخش می کنیم.

مجتبی تونه ای مدیر رادیو معارف در ادامه این نشست درباره برنامه های شبکه تحت مدیریتش توضیح داد: جزءخوانی قرآن کریم بعد از نماز صبح از حرم امام رضا(ع) و ظهر از حرم حضرت معصومه(س) پخش می شود، همچنین امسال تفسیر سوره حمد از زبان امام خمینی (ره) را پخش می کنیم.

حمید قاسمی مدیر رادیو ورزش نیز تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم که در برنامه های کارشناسی به سوالات ورزشکاران درباره نحوه فعالیت در ماه رمضان پاسخ دهیم. همچنین ویژه برنامه افطار را با نام «فرصت پرواز» پخش می کنیم و ورزشکاران در این برنامه از تجربیات خود در ایام رمضان می گویند.

حمیدرضا مقدسی مدیر رادیو پیام و رادیو آوا نیز درباره برنامه های این دو شبکه گفت: دو ویژه برنامه سحرگاهی و افطار داریم که در بازه های ۴۵ دقیقه و ۳۵ دقیقه ای در رادیو آوا و پیام پخش می شود. همچنین در این ماه ترانه ها و تصنیف های عرفانی روی آنتن می رود و آیتم های کوتاه مدتی را تهیه کرده ایم که در حوزه سلامت و تغذیه نکاتی را مطرح می کند. همچنین پیام هایی درباره روزه داری، مسایل احکام و رفتار اجتماعی نیز در شبکه آوا و پیام ارایه می شود. در روز قدس نیز تلاش می کنیم گزارش های لحظه به لحظه ای را از شهرهای کشور ارایه کنیم.

محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش با اشاره به آثار جدید رادیویی نیز عنوان کرد: در ماه رمضان امسال پنج سریال رادیویی در اداره کل هنرهای نمایشی آماده شده است که از میان آنها نمایش «گذر از اندوه» در ۲۰ قسمت برای پخش از رادیو ایران، «سرنوشت» در ۳۰ قسمت برای پخش از رادیو تهران، «راه و بیراه» در ۳۰ قسمت برای پخش از رادیو جوان، «خواب چهل آینه» در ۳۰ قسمت برای پخش از رادیو فرهنگ، «گنجشکها در برف» در ۲۴ قسمت برای پخش از رادیو سلامت آماده شده اند.

احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن نیز در سخنانی گفت: ویژه برنامه عید فطر، ویژه برنامه ای برای پوشش نمایشگاه قرآن و «استهلال» از جمله برنامه هایی است که در دستور کار داریم.

سعید یوسف نیا مدیر رادیو صبا نیز اظهار کرد: ویژه برنامه «عصر صبا» را در این ایام داریم که حق الناس را در فضایی طنز مطرح می کند. مسابقه «همپای صدا» نیز هر روز از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن می رود.

صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت نیز با اشاره به برنامه های این شبکه بیان کرد: رادیو سلامت از ۱۰ روز قبل از ماه رمضان به استقبال این ماه رفته و برای کسانی که نیاز است آموزش ها و تعلیماتی برای ورود به این ماه داشته باشند برنامه هایی را پخش کرده ایم.

وی ادامه داد: برنامه «راهی شو» ویژه افطار است که در آن سلبریتی های جدیدی را به جامعه معرفی می کنیم که خیر هستند. همچنین در برنامه ها با استفاده از روانشناسان و کارشناسان درباره حق الناس هم بحث می کنیم. در ایام عید فطر کمپینی داریم که در این کمپین هشدار می داد که بیشتر تصادف ها در ۶۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد.

در پایان این نشست شاه آبادی اظهار کرد: در بحث نغمه ها و آواها در حال تکمیل آرشیو رادیو هستیم. قالب های تولیدی ما در ایام رمضان متاثر از فضای قرآنی است و انتظار دارم اصحاب رسانه آنچه را که در رادیو اتفاق می افتد رصد کرده و منعکس کنند.

مهر
کد خبر: 96352
Share/Save/Bookmark