ندیدم در یک سال گذشته قدم جدی در حوزه مدیریت موسیقی وزارت ارشاد برداشته شود
عبدالحسین مختاباد در گفتگو با هنرنیوز؛
ندیدم در یک سال گذشته قدم جدی در حوزه مدیریت موسیقی وزارت ارشاد برداشته شود
عبدالحسین مختاباد آهنگساز و خواننده گفت: مسئله کپی رایت باید در ایران به صورت قانونی تصویب و اجرایی شود و برای این منظور لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی این کار بشود و دولت خود را ملزم به اشاعه این امر در بین مردم بداند تا مردم از این فرهنگ نادرست فاصله بگیرند.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹

مختاباد در گفتگو با خبرنگار گروه موسیقی هنرنیوز درباره شرایط تولید آلبوم در کشور، گفت: در حال حاضر در کشور ما، موسیقی دیگر برای تهیه کننده‌ها یک کار اقتصادی نیست و وضعیتی که ما در مورد کپی‌رایت داریم دشواری شرایط اقتصادی را دو چندان کرده است. 

وی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه وقتی یک اثر موسیقی تولید می شود دو حالت بیشتر وجود ندارد؛ اگر از آن اثر استقبال بشود مردم آن را کپی می کنند، اگر مورد اقبال نباشد کپی نمی کنند لذا در هر دو صورت کار هنری بازار اقتصادی ندارد در حالیکه هنر باید زایش اقتصادی داشته باشد. 

مختاباد با انتقاد از وضعیت مدیریت هنری کشور تصریح کرد: تا این وضعیت و این سوء مدیریت ها در هنر وجود دارد برای امثال ما تولید آلبوم دشوار است چه رسد به جوان ها که تازه پا به این عرصه می‌گذارند. 

وی درباره مسئله کپی رایت و عدم عضویت ایران در معاهدات رسمی گفت: مسئله کپی رایت باید در ایران به صورت قانونی تصویب و اجرایی شود و برای این منظور لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی این کار بشود و دولت خود را ملزم به اشاعه این امر در بین مردم بداند تا مردم از این فرهنگ نادرست فاصله بگیرند. 

این خواننده در ارزیابی وضعیت مدیریت هنری کشور در دولت جدید بیان کرد: در این یک سال ندیدم وزارت ارشاد و معاونت هنری، قدم جدی در حوزه موسیقی بردارند؛ مشکل بودجه و تامین اعتبار همچنان پابرجاست، ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی هنوز هم در سکوتند و هیچ فعالیتی ندارند، کیفیت کنسرت‌ها اصلا خوب نیست، تالار وحدت یک تشکیلات غیر موسیقایی است که فقط در آن تئاتر اجرا می شود و به طور کل موسیقی اصلا در شرایط خوبی قرار ندارد. 

وی درباره تعطیلی کلاس های موسیقی در فرهنگسراها نیز خاطرنشان ساخت: این موضوع را در دست پیگیری داریم و در حال تصمیمگیری نهایی برای آن هستیم که انشالله آموزش موسیقی دوباره به فرهنگسراها برگردد. 

مختاباد درباره تازه ترین فعالیت خود در عرصه موسیقی از برنامه ریزی برای کنسرت در تهران و شهرستان ها خبر داد و گفت: آلبومی در دست تولید دارم که مجموعه آثار قدما و هنرمندان معاصر است که در حال حاضر پروسه ضبط استودیویی را طی می کند و تا پایان سال منتشر خواهد شد.

کد خبر: 76453
Share/Save/Bookmark