«می‌خورد بر بام خانه» جایزه بهترین فیلم جشنواره صلح ایتالیا را برد
موفقیت فیلمساز جوان ایرانی در جشنواره ایتالیایی
«می‌خورد بر بام خانه» جایزه بهترین فیلم جشنواره صلح ایتالیا را برد
 
تاريخ : شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸

فیلم کوتاه «می‌خورد بر بام خانه» ساخته تیمور قادری برنده جایزه ویژه بهترین فیلم جشنواره صلح ایتالیا شد.
به گزارش هنرنیوز، تیمور قادری سازنده فیلم کوتاه «می‌خورد بر بام خانه» با اعلام این خبر گفت : این جشنواره با عنوان «یک فیلم برای صلح» سالیانه فیلم‌هایی با موضوع صلح در موضوعات مختلف را به نمایش می‌گذارد. در این دوره فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای «می خورد بر بام خانه» برنده جایزه ویژه بهترین فیلم جشنواره شد.
وی ادامه داد: این جشنواره ۱۲ جولای در ونیز جوایز خود را به برگزیدگان اهدا می‌کند.
به گفته این كارگردان جوان كردستانی، فیلم «می‌خورد بر بام خانه» داستانی را در یك خانه كوچك روستایی روایت می‌كند؛ خانه‌ای كه سقف آن چكه می كند و كودكی در این خانه درصدد است با راه حل های مختلفی چكه‌ها را مهار كند تا مادربزرگ مریضش، خیس نشود.
وی افزود: «می‌خورد بر بام خانه» پیش از این، برنده جایزه بهترین کارگردانی «جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش»، نشان برنز «جشنواره جهان اسلام مالزی»، بهترین فیلم «جشن تصویر سال» و جایزه بهترین فیلم «جشنواره نماز همدان» و جشنواره های متعدد دیگری نیز شده است.
«تیمور قادری»، فیلم ساز ۲۴ ساله، اهل استان كردستان است كه تاكنون آثارش بیش از ۵۰ جایزه داخلی و خارجی را كسب كرده است. این فیلم ساز تاكنون با آثارش به جشنواره‌های معتبر سینمایی دیگری چون كن، مونترال، تورنتو، شیكاگو و ... راه‌یافته و جوایزی را از آن خود كرده است.
تهیه كننده فیلم «می خورد بربام خانه» حوزه هنری استان كردستان است.
کد خبر: 81763
Share/Save/Bookmark