نقدی بر برخورد فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار محلی
نقدی بر برخورد فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار محلی
گاهی انتظارات به حداقل می‌رسد. چه کسی از یک فرماندار، مسؤول یا هر سمت دیگری، انتظار رفتاری نامتناسب با شأن فرهنگی را دارد؟ چه کسی از یک مسؤول انتظار دارد که بر سر خبرنگاری فریاد بکشد و او را به کتک زدن تهدید کند؟!
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۲
به گزارش هنرنیوز ؛ شب گذشته فیلم کوتاهی از برخورد نامناسب فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و اعتراض‌ها و واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. برخی اصلاً باور نمی‌کردند آن کسی که در فیلم فریاد می‌زند، خط و نشان می‌کشد و دستش را به نشانه زدن بالا می‌برد، مسؤول و یک مقام منطقه‌ای باشد و عده‌ای هم ضمن بیان انتقادها و نقطه‌نظرشان، خطاب به سایر مسؤولان مربوط، خواهان رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع شدند.

البته این انتقادها و واکنش‌ها تنها شامل حال اهالی رسانه و قلم نشد و برخی از مسؤولان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. در پی برخورد عجیب فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار که در جلسه روسای شورای اسلامی چهار شهر شهرستان گلپایگان صورت گرفته بود، بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور نیز خواستار رسیدگی به موضوع توسط استاندار اصفهان شد.

او شب گذشته در این زمینه اظهار کرد که «بنده این موضوع را با استاندار اصفهان مطرح کردم تا جزئیات این اتفاق را مورد بررسی قرار دهد و متناسب با آنچه رخ داده است، تصمیم‌گیری شود. این برخورد فرماندار با یک خبرنگار به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان نیز در واکنش به برخورد فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار، با انتشار پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت «وظیفه خود می‌دانم به‌ خاطر برخورد صورت گرفته از سوی فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار پوزش بطلبم. فرماندار را احضار کردم تا موضوع بررسی و اقدام لازم صورت گیرد.»

همچنین جمعی از اصحاب رسانه استان اصفهان نیز در نامه‌ای اعتراض خودشان را نسبت به توهین و تهدید فرماندار گلپایگان به خبرنگار حاضر در مراسم بیان کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. در ابتدای این نامه آمده است که «اینجانبان امضاءکنندگان ذیل اصحاب رسانه استان اصفهان اعتراض خود را نسبت به رفتار دور از شأن فرماندار گلپایگان در برخورد سخیف با یکی از خبرنگاران اعلام و از استاندار اصفهان خواهان پیگیری و برخورد با وی و اعلام نتیجه به مردم فهیم استان هستیم. در غیر این صورت، اقدام قانونی علیه این فرد را حق خود دانسته و از طریق مراجع قضایی اقدام می‌کنیم.»

تمام این واکنش‌ها، در نهایت فرد خاطی را به عذرخواهی واداشت و او را وادار به توضیحاتی کرد که چندان از رفتاری که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته، فراتر نیست.

فرماندار گلپایگان گفته است: خبرنگار داشته عکس می‌گرفته و وقتی هم من گفتم نباید عکس بگیری دیگر نباید می‌گرفت. مگر واجب است عکس بگیرد؟

او البته همچنین گفته است: اگر رفتار بنده بی‌ادبی به شأن خبرنگاران بوده، عذرخواهی می‌کنم.

با این حال این عذرخواهی‌ هم افاقه نکرد و سرانجام اعلام شد که فرماندار گلپایگان روز چهارشنبه برکنار شده است.
کد خبر: 95993
Share/Save/Bookmark