صادقی: باورم را نقاشی می‌کنم
نمایشگاه نقاشی «زمزمه‌های سرد» افتتاح شد
صادقی: باورم را نقاشی می‌کنم
نمایشگاه نقاشی‌های کامیار صادقی با عنوان «زمزمه‌های سرد» و با موضوع طبیعت دوشنبه ۲۳ مردادماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷
به گزارش هنرنیوز، کامیار صادقی در مراسم افتتاح نمایشگاه آثارش، اظهار کرد: نمایشگاه «زمزمه‌های سرد» شامل 60 اثر از نقاشی‌های آبرنگ من با موضوع طبیعت برفی است. اگر در بیشتر این آثار، در کنار منظره برفی، نمادی از طبیعت زنده همچون درختان سبز و یا چمن‌ها و غیره را می بینید، امری ناخودآگاه بوده است. چرا که خودم اساسا انسان امیدواری نیستم و تصور می‌کنم این اتفاق در ناخودآگاهم شکل گرفته است.
وی همچنین گفت: متولد ماه دی هستم و با آنکه مناظر طبیعت را در تمام فصل‌ها دوست دارم، اما در مناظر برفی حس و حال دیگری دارم و نوعی دیگری ارتباط می گیرم.
صادقی ادامه داد: پدر همسرم که اهل روستاهای همدان بودند به رحمت خدا رفتند و برای مراسم تشییع و ختم ایشان به آن روستا رفتیم. در روزهایی که در روستا بودم، هر از گاهی بیرون می آمدم و از مناظر اطراف عکس می گرفتم و طرح می کشیدم و حاصل آن طرح ها و نقاشی ها، به همراه تعدادی دیگر از آثارم تبدیل به این نمایشگاه شد.
این هنرمند نقاش اظهار داشت: هر موقع فرصت می کنم و به طبیعت می‌روم، همیشه وسایلم را به همراه دارم و طرح و نقاشی از مناظر می کشم. این حس و حال را از دوره هنرستان حفظ کرده‌ام. من تعلق خاطری به شیوه نقاشی ام دارم. شاید برخی معتقد باشند دوره این نوع کار گذشته است. نقاشی مدرن را رد نمی کنم، اما تا زمانی که فهم کاملی از مکاتب و سبک‌های نقاشی مدرن پیدا نکنم، به سمت این گونه کارها نمی‌روم. این افتخار را دارم که همیشه در کارم با صداقت برخورد کرده‌ام و چیزی که باور دارم را نقاشی می کنم.
وی خاطرنشان کرد: هنوز نتوانسته‌ام ارتباط حسی و عاطفی با سبک هایی همچون آبستره برقرار کنم و به خاطر اینکه مخاطب جذب کنم و یا از سوی برخی متهم به چیزی نشوم، به تقلید این گونه آثار نمی‌پردازم. اگر به چیزی برسم و باور من باشد، به سمت آن کار می روم. هنوز آموخته‌های هنرستان با من است و از آن لذت می برم.
تعداد 60 اثر از نقاشی‌های آبرنگ کامیار صادقی در نمایشگاهی با عنوان «زمزمه های سرد» با موضوع طبیعت از روز 23 مردادماه تا 5 شهریورماه سال جاری در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
کامیار صادقی از هنرمندان نقاش حوزه هنری است که سابقه شرکت در نمایشگاه‌هایی در داخل و خارج از کشور مانند سومین دوسالانه نقاشی جهان اسلام، اولین سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی و ... را در کارنامه هنری خود دارد.
کد خبر: 95001
Share/Save/Bookmark