نمایشگاه «جنگ و صلح» افتتاح شد
نمایشگاه «جنگ و صلح» افتتاح شد
نمایشگاه «جنگ و صلح» با مجموعه آثار سحر خلخالیان، در گالری آریانا افتتاح شد. این نمایشگاه که تا روز دوشنبه ادامه دارد شامل آثار مجسمه‌سازی، نقاشی و پرفورمنس سحر خلخالیان است که به موضوع جنگ و صلح می‌پردازد.
 
تاريخ : شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۲
به گزارش هنر نیوز ، سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم (کمیته ملی موزه ها) که حامی برگزاری این نمایشگاه بوده است، در یادداشتی برای نمایشگاه جنگ و صلح نوشت: کمیته ملی موزه های ایران معتقد است که هر فعالیتی که به نوعی تفکر صلح آمیز را در ذهن مخاطبان ترویج می کند و هر عمل فرهنگی و هنری که نتیجه آن نزدیک شدن آدم ها به یکدیگر و کم شدن رفتار خشونت آمیز در سطح جهان بشود، امری است که باید آن را امری فرهنگی – موزه ای، در راستای تحقق صلح و پرهیز از خشونت در جهان برشمرد.

در این یادداشت آمده است: هنرمند جوان اما با تجربه، خانم سحر خلخالیان از طریق آفرینش آثار هنری و با گفتن نبایدها ما را متوجه بایدهایی کرده است که مدتی است از زندگی ما حذف شده اند و در پس همه این نداشته ها به ما می گوید که باید این خلاء را با چیزی پر کنیم که آن، تفکر صلح آمیز است. تفکری که سبب می شود یکدیگر را تحمل کنیم و تلاش کنیم در جهت شناخت هم و دانستن ویژگی های یکدیگر و باور به اینکه کسی از دیگری برتر نیست و این روح انسانی است که باید محترم و محفوظ بماند.

سحر خلخالیان، متولد 1355، طراحی و نقاش ایرانی است که به صورت تجربی در آلمان به فراگیری هنر مشغول بوده و در سن بیست سالگی به ایران بازگشته است. این هنرمند، نوه هوشنگ پزشک‌نیا؛ از صاحب‌نام‌ترین هنرمندان نسل اول مدرنیسم ایران و از نقاشان پس از مکتب کمال‌الملک است. عموم آثار سحر خلخالیان تلفیقی از هنر مدرن و ایرانی است.

نمایشگاه «جنگ و صلح» دیروز جمعه با حضور جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقه مندان در گالری آریانا واثع در خیابان فیاضی افتتاح شد.
کد خبر: 96091
Share/Save/Bookmark