حجت الاسلام شاه آبادی : 110 مسجد در طرح « قدر تا غدیر» حضور خواهند داشت
گزارش هنرنیوز از نشست خبری موسسه غدیر شناسی؛
حجت الاسلام شاه آبادی : 110 مسجد در طرح « قدر تا غدیر» حضور خواهند داشت
رئیس موسسه غدیر شناسی معتقد است هدف از برگزاری و اجرای طرح "قدر تا غدیر" آشنایی بیشتر مسلمانان با آیاتی از قرآن است که در خصوص فضائل اهل بیت و ولایت امیرالمومنین نازل شده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳
به گزارش خبرنگار هنرنیوز صبح امروز نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین سعید شاه آبادی رئیس موسسه غدیر شناسی در ساختمان این موسسه برگزار شد و ایشان در این نشست خبری گفت: هدف از برگزاری و اجرای طرح "قدر تا غدیر" آشنایی بیشتر مسلمانان با آیاتی از قرآن است که در خصوص فضائل اهل بیت و ولایت امیرالمومنین نازل شده است و بر اساس این طرح موسسه غدیر شناسی با تولید محتواهای معرفتی بر آن است تا با استناد به منابع معتبر شیعه و اهل تسنن اقدام به ارئه و تفسیر و تبیین آیات الولایه کند.

شاه آبادی تصریح کرد: در روز غدیر دشمنان اسلام و قرآن از نابودی دین اسلام مایوس شدند. همچنین دین اسلام در این روز کامل شد. پیامبر نیز در این روز فرمود که دین خود را بر شما کامل کردم.

رئیس موسسه غدیر شناسی گفت: تا امروز با ۴۰ مسجد تفاهمنامه امضا شده تا در این طرح حضور پیدا کنند. البته این تعداد تا روز عید غدیر به ۱۱۰ مسجد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: موسسه غدیر شناسی برای علاقمندان یک دوره آموزشی ۱۵ جلسه ای و به دو صورت حضوری و غیر حضوری تدارک دیده است که در این دوره ها برای تمام اقشار مختلف در چهار سطح درنظر گرفته شده است. بر این اساس افرادی که موفق به فارغ التحصیلی از سطح چهارم شوند توانایی پاسخگویی به همه شبهات پیرامون ولایت را خواهند داشت.

وی با اشاره به دوره نخست این طرح افزود: دوره نخست اجرای این طرح از تاریخ ۱۸ ماه مبارک رمضان ۱۴۳۶ که شب قدر است آغاز شده و تا ۱۸ ذیحجه که عید غدیر است به مدت ۹۰ روزه در طول سال ادامه دارد. این طرح قابلیت به اجرا درآمدن در هر سال برای چهار دوره ۳ ماهه را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید شاه آبادی رئیس موسسه غدیر شناسی ادامه داد: این چهار دوره به این صورت است که دوره نخست از شب های قدر تا عید غدیر، دوره دوم از عید غدیر تا هفته وحدت، دوره سوم از هفته وحدت تا ولادت حضرت زهراء (س) و دوره چهارم از ولادت حضرت زهراء تا شبهای قدر ادامه داشته و به پایان می رسد.

رئیس موسسه غدیر شناسی افزود: شیوه های اطلاع رسانی برای جذب مخاطبان و علاقمندان برای حضور در طرح قرآنی قدر تا غدیر توسط پخش تیزر و زیرنویس و گزارش های خبری در صدا و سیما و همچنین تبلیغ در مراسم های مذهبی توسط سخنرانان و مبلغان و ذاکران اهل بیت و برگزاری نشست های خبری با خبرگزاری ها و اصحاب رسانه ها اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه موسسه غدیر شناسی با اطلاع رسانی در شب های قدر امسال از تمام افرادی که در مساجد و زیارتگاهها به منظور برپاداشتن مراسم احیا و شب زنده داری حضور پیدا می کنند دعوت می کند تا چنانچه تمایل به فراگیری معارف قرآنی مربوط به اهل بیت دارند عدد ۱۸۱۸ را بع سامانه ۳۰۰۰۱۹۰۴ ارسال کنند یاد آور شد: این تبلیغات و اطلاع رسانی ها در دهه سوم ماه مبارک رمضان در مساجد و هیات های مذهبی سراسر کشور انجام می شود و تلاش می کنیم تا از فرصت راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر برای فراخوانی حضور در این طرح استفاده می کنیم.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی از شهریور امسال و همزمان با دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا (ع) کار تبلیغات و اطلاع رسانی دوره دوم طرح آغاز خواهد شد ضمن اینکه این دوره نیز قرار است تا از عید غدیر تا هفته وحدت در سراسر کشور به اجرا گذاشته شود.

وی با اشاره به جوایز ارزنده این موسسه اظهار داشت: موسسه غدیر شناسی به منظور انتقال ۹۰ محتوای تولیدی با موضوع "آیات الولایه" به علاقمندان از چهار روش پیامک، شبکه های اجتماعی، پایگاه اینترنتی غدیر شناسی و کارگاه آموزشی استفاده می کند که در پایان این طرح نیز ؛ جوایزی به برندگان همچون ۱۸ کمک هزینه سفر به کربلا و ۱۱۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا خواهد شد.
کد خبر: 81781
Share/Save/Bookmark