مستند انیمیشن «آیا مردی که بلند است شاد است؟»
از برنامه آنسو پخش می شود
مستند انیمیشن «آیا مردی که بلند است شاد است؟»
مستند انیمیشین «آیا مردی که بلند است شاد است؟» ساخته کارگردان فرانسوی میشل گوندری و محصول 2012 جمعه این هفته 12 دی ماه مهمان برنامه «آنسو» می‌شود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
به گزارش هنرنیوز ، «آنسو» به تهیه‌کنندگی محمد حمیدی‌مقدم که به پخش و نقد بهترین‌های سینمای مستند جهان اختصاص دارد، در این قسمت که جمعه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود، اثری از کارگردان فیلم‌های غیرمتعارف یعنی میشل گوندری را پخش می‌کند و سپس با حضور مسعود کوثری این مستند نقد و بررسی خواهد شد.

«آیا مردی که بلند است شاد است؟» اثر غیر متعارفی است که در آن گوندری با زبانشناس دانشگاه ام آی تی نوام چامسکی مصاحبه کرده است. ترکیب نام چامسکی از سوی علاقمندان حوزه سیاست و نام میشل گوندری کارگردان فیلم‌های غیرمتعارفی همچون «درخشش یک ذهن ابدی و پاک» و گفتگوی این دو در قالب مستندی غیرمتعارف گنجیده است.

در این مستند به جای تصویر مصاحبه، نقاشی‌های متحرک متفاوتی را می‌بینیم که گفتگوی این دو را پیش می‌برند. نوام چامسکی که تخصص وی زبانشناسی فلسفه و علم منطق است روی دیگر سکه این مستند است.

«آیا مردی که بلند است شاد است؟» چکیده ساعت‌ها گفتگوی این دو متفکر یعنی گوندری و چامسکی است. شهرت جهانی چامسکی به خاطر کتاب‌های فلسفی‌اش یا آثار کلیدی که درباره علم زبان‌شناسی منتشر کرده است، نیست بلکه شهرت وی حاصل جبهه‌گیری‌های پر سر و صدای او علیه سیاستمدارن دولت آمریکا یعنی از جنگ ویتنام تا مداخله نظامی آمریکا در خاورمیانه و از نظام سرمایه داری گرفته تا رسانه‌های تجاری است.
کد خبر: 77912
Share/Save/Bookmark