همدلی و انسجام در عوامل تولید / پشتیبانی از تولید ، فوق العاده بود
محمد امامی مدیرصدابرداری سریال «معمای شاه»:
همدلی و انسجام در عوامل تولید / پشتیبانی از تولید ، فوق العاده بود
مدیر صدابرداری فاز سوم سریال «معمای شاه» معتقد است این سریال توانسته است خلاء سریال های مرتبط با تاریخ معاصر را در رسانه ملی پُر کند.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
به گزارش هنرنیوز ، محمد امامی مدیر صدابرداری فاز سوم سریال «معمای شاه» در گفتگویی در مورد این سریال گفت: معتقدم رسانه ملی با توجه به برُد گسترده ای که از نظر مخاطبین دارد ضروری است که هر چند یک بار، با تمرکز بر مقطعی از تاریخ انقلاب ، دست به سریال سازی بزند و در قالب یک داستان جذاب و قوی ، بخشی از تاریخ را با روشی شیوا و مخاطب پسند برای تماشاگران بویژه نسل جوان بازگو کند.

وی با بیان اینکه توجه و تمرکز صرف بر بازگویی تاریخ و یا غلو کردن بخش های از تاریخ نمی تواند خیلی برای مخاطب جذابیت داشته باشند افزود: داستانی پُرکشش و جذاب در قالب یک کار تاریخی می تواند مخاطبین را پای گیرنده های تلویزیون بنشاند و این فاکتور مهمی برای فیلمسازانی است که دست به تولید آثار تاریخی می زنند.

مدیر صدابرداری فاز سوم سریال معمای شاه ادامه داد: خوشبختانه سریال معمای شاه توانسته بخشی از خلاء سریال های مرتبط با تاریخ معاصر را برای مخاطبینی که مشتاق تاریخ هستند و تمایل دارند تاریخ انقلاب را به صورت تصویری مرور کنند پُر کند.

محمد امامی ، ازگریم و شبیه سازی پرسوناژها با شخصیت های تاریخی ، لباس ، تصویر ، رنگ ولعاب مطلوب صحنه ها و صدابرداری در همه فازهای سریال را از نقاط قوت سریال معمای شاه یاد کرد.

وی در مورد سختی برخی از سکانس های معمای شاه به لحاظ صدابرداری اظهار داشت : به دلیل اینکه برخی از نقش ها در استودیو دوبله می شدند و در عین حال ، صدای نقش مقابل آنان می بایست سر صحنه ضبط شوند و با توجه به اینکه صدای دوبله چون در استودیو گرفته می شود معمولا صدای شفاف و با کیفیتی از کار در می آید لذا ما سعی می کردیم کیفیت صدای نقش هایی که سرصحنه صدابرداری می شدند را آنقدر افزایش دهیم تا این صحنه ها با همدیگر همخوانی داشته باشند و این صحنه ها ، قدری برای صدابردار چالش برانگیز بود ، ضمن اینکه صحنه هایی که هنرورهای زیادی داشت هم یکی از صحنه های سخت به لحاظ صدابرداری بودند. از سوی دیگر، سکانس های خانه محمود وزیری ، صحنه های چاپ خانه ، سکانس دستگیری نوری و مهرداد ( شریفی نیا) توسط ساواکی ها از صحنه های سخت این سریال بودند که خوشبختانه همه آنان به خوبی ضبط شدند.

محمد امامی که تاکنون مدیریت صدابرداری پروژه های های زیاد سینمایی ، تله فیلم و مجموعه های تلویزیونی را برعهده داشته است با بیان اینکه من از خروجی کار به لحاظ صدابرداری در فازی که حضور داشتم راضی هستم تصریح کرد: البته خروجی صداها در فازهای دیگر هم ، بسیار مطلوب و خوب بودند که نشان از سخت کوشی عوامل صدابرداری و آمادگی آنان برای ضبط صدا در شرایط مختلف را دارد.

این تکنسین صدا ، همدلی و انسجام در عوامل تولید را یکی از فاکتورهای موفق سریال معمای شاه ذکر کرد و گفت: همدلی و انسجام به وضوع در میان عوامل تولید احساس می شد و همه تلاش می کردند پیرو دستورات کارگردان باشند تا کار به هیچ عنوان دچار مشکل نشود. این درحالی بود که مدیریت کارگردان برای جمع و جور کردن صحنه ها و هماهنگی بین عوامل جلو دوربین و پشت دوربین بسیار خوب بود و اگر این همدلی نبود بی شک ، جمع شدن کار دچار آسیب های زیادی می شد.

مدیر صدابرداری فیلم سینمایی« پشت پرده مه » تاکید کرد: خوشبختانه تولید کار از لحاظ پشتیبانی ، بسیار فوق العاده بود و لوازم و امکانات سریال هم به اندازه رفع نیاز سر صحنه حاضر بودند و ما هیچ گونه مشکلی به لحاظ لوازم و امکانات نداشتیم.
کد خبر: 93842
Share/Save/Bookmark