برخورد شورایعالی تهیه‌کنندگان با پرداخت دستمزدهای غیرمتعارف
برخورد شورایعالی تهیه‌کنندگان با پرداخت دستمزدهای غیرمتعارف
شورایعالی با تهیه‌کنندگانی که دستمزدهای غیرمتعارف پرداخت کنند، به عنوان متخلف برخورد صنفی خواهد کرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
به گزارش هنرنیوز ، سید غلامرضا موسوی (عضو هیات رییسه شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران) ضمن اعلام خبر فوق افزود: شرایط اقتصادی سینما به گونه‌ای است که باید "تعادل و کیان سینما" مورد توجه همه همکاران سینمایی، بخصوص تهیه‌کنندگان قرار بگیرد.

وی افزود: از چندی بیش و براساس برخی خبرها شورایعالی بر آن شد تا با اخلال‌کنندگان روابط حرفه‌ای و بخصوص کسانی که با پرداخت دستمزدهای غیرمتعارف به اقتصاد سینما و در نتیجه بقای آن لطمه وارد می‌سازند، برخورد جدی صنفی نماید. بر همین اساس کمیته انضباطی شورایعالی در زمینه تولید تشکیل و مقرر شد تا به همکاران تهیه‌کننده اطلاع داده شود که مسائل اقتصادی را مورد نظر قرار داده رفتاری نکنند که به خاطر تولید یک فیلم، اقتصاد سینمای ایران مورد هجمه قرار گرفته و بی‌نظمی اقتصادی بر تولید فیلم سینمایی حاکم شود.

موسوی افزود: البته و متاسفانه برخی از رفتارهای خلاف عرف اقتصادی سینمای ایران در تولید برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی رخ می‌دهد. این سریال‌ها در پرداخت دستمزدها چنان بی‌محابا عمل می‌کنند که شائبه پول بی‌مسئولیت و پول کثیف و در مواردی محدود پولشویی پیش می‌آید. چراکه پرداخت‌های دستمزد آنان نه براساس عرف، نه براساس منطق و نه براساس زمان و شهرت بازیگران است. گاه دستمزدی که برای بازی در یک برابر دستمزد همان بازیگر در یک فیلم سینمایی است. بدیهی است که این گونه 4 تا 3سریال پرداخت می‌شود. رفتارهای برخی تهیه‌کنندگان سریال و در موارد فیلم‌های سینمایی لطمه بزرگی به اقتصاد سینمای ایران وارد می‌سازد.

وی افزود: شورایعالی به عنوان متولی بخش تهیه‌کنندگی سینمای ایران، در این زمینه طبیعتا مدعی و قائل به جلوگیری از اینگونه رفتارهای غیرمعقول است.

وی گفت: شورایعالی طبیعی است که از همکاران خود انتظار داشته باشد در زمینه مسائل اقتصادی پاسخگوی رفتارهای احتمالا غیرموجه باشند. براساس صحبت‌های انجام شده، تهیه‌کننده‌ای که دستمزدهای عرف را رعایت نکند، با انواع جریمه‌های صنفی روبرو خواهد شد. حتی در مواردی امکان دارد شورایعالی با هماهنگی معاونت سینمایی اجازه اکران فیلم را طی زمان خاص ارائه نکند یا تهیه‌کننده برای دریافت پروانه فیلمسازی در هماهنگی با معاونت سینمایی با مشکلاتی روبرو شود.

موسوی در پایان افزود: هدف اصلی شورایعالی رفتارهای دقیق، مطالعه شده و مسئولانه کلیه همکاران در برابر جامعه سینمایی است. شورایعالی اجازه نمی‌دهد که منافع یک یا چند فرد بی‌ملاحظه به اقتصاد سینمای ایران لطمه وارد سازد.

ایلنا
کد خبر: 96722
Share/Save/Bookmark