فیلم اعلام شده سازمان سینمایی قبل از اکران مورد بررسی کمیسیون فرهنگی مجلس قرار می‌گیرند
فیلم اعلام شده سازمان سینمایی قبل از اکران مورد بررسی کمیسیون فرهنگی مجلس قرار می‌گیرند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره موضوع رفع توقیف فیلم‌های نامناسب حساس است و این حساسیت به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شده است.
 
تاريخ : شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۷
به گزارش هنرنیوز ،احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا درباره تصمیم بر اکران 5 فیلم سینمایی که پیش از این توقیف بودند، گفت: ما هفته گذشته با آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مربوطه جلسه‌‌ای داشتیم و گفتیم که معیارشان برای اعمال این نوع کار سلیقه‌ای چه بوده است. قرار شد که در این زمینه به زودی پاسخگوی کمیسیون فرهنگی مجلس باشند.کارهایی که در حوزه نظارت و ارزشیابی در سینما صورت می‌گیرد باید به صورت شفاف بیان شود.

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما ادامه داد: در خصوص 5 فیلمی که اعلام رفع توقیف برای آن‌ها مطرح شده است، باید مشخص شود که موانعی که منجر به توقیف این فیلم‌ها بوده است چه بوده و حال که رفع توقیف می‌شود که نکاتی را مد نظر قرار داده است. بالاخره توقیف این فیلم‌ها علتی داشته است و باید مشخص شود که چه اتفاقی افتاده است که پس از گذشت چند سال این فیلم‌ها به اکران نزدیک شده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما تا به حال پاسخ رسمی درباره این موضوع از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نکرده‌ایم. قرار است به بزودی ما با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مربوطه این موضوعات را به صورت جز به جز بررسی کنیم. اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره موضوع رفع توقیف فیلم‌های نامناسب حساس است و این حساسیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شده است. قطعاً قبل از اکران، 5 فیلم اعلام شده مورد بررسی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس قرار می‌گیرد.

تسنیم
کد خبر: 95372
Share/Save/Bookmark