منتخبین دومین «جشنواره فرهنگ ، هنر و صنعت» در فرهنگسرای دانش تقدیر شدند
با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهردار منطقه 21 ؛
منتخبین دومین «جشنواره فرهنگ ، هنر و صنعت» در فرهنگسرای دانش تقدیر شدند
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خبر داد که آثار منتخب دومین جشنواره فرهنگ ، هنر و صنعت در باغ کتاب و میدان امام حسین (ع) در ماه مبارک رمضان به معرض عموم شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۰
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، عصر روز گذشته سه شنبه 25 اردیبهشت «آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگ ، هنر و صنعت » در فرهنگسرای دانش در تهرانسر با حضور مهندس اوحدی رئیس سازمان فرهنگی ، هنری شهرداری تهران ، حسن رحمانی شهردار منطقه 21 ، سید احمد موسوی مدیر فرهنگسرای دانش و جمعی از نمایندگان شورای شهر و نمایندگان کارخانجات سطح منطقه برگزار گردید.

در این اختتامیه که 30 هنرمند صنعتگر کلانشهر تهران با حضور مسئولین تقدیر شدند ابتدا « سید احمد موسوی» مدیر فرهنگسرای دانش با اشاره به نام گذاری مقام معظم رهبری در سالهای اخیر به نام اقتصاد مقاومتی و همچنین شعار امسال در حمایت از کالاهای ایرانی ؛ خبر داد که 400 اثر هنری به این جشنواره ارسال شد و این جشنواره به خوبی و با نظم و ترتیب برگزار گردید.

این مسئول فرهنگی منطقه 21 افزود: امیدوارم در سال آتی بتوانیم سومین دوره این جشنواره را در سطح شهر تهران برگزار کنیم.

مهندس «حسن رحمانی» شهردار منطقه 21 نیز دومین سخنران این مراسم اختتامیه بود که با تشکر از تمامی دست اندرکاران این جشنواره ، به تعریف دوباره واژگان فرهنگ ، هنر و صنعت پرداخت و گفت: هنر می تواند در خیلی از موضوع ها ورود کند و به فرهنگ تبدیل شود و حتی قادر خواهد بود روی کرامت انسانی نیز تاثیر گذار باشد.

به گفته وی در عین حالی که هنر خلاقانه و تکرار ناپذیر است اما تکرار پذیر بودن صنعت از ویژگی های بارز آن محسوب می شود ولی تلفیق هنر و صنعت خواهد توانست به کاهش هزینه های شهری کمک نماید.

شهردار منطقه 21 معتقد است تلفیق آثار هنری با صنعت می تواند آن را به فرهگ تبدیل کند.

وی با بیان اینکه منطقه 21 از مساحت زیادی برخوردار است که یک سوم از آن منطقه صنعتی است گفت: این منطقه به عنوان صنعتی ترین منطقه تهران محسوب می شود و لذا ما دست یاری به سوی تمامی دست اندرکاران صنعتی دراز می کنیم تا در مدیریت شهری ما را یاری کنند.

حسن رحمانی یادآور شد: ما معتقدیم که حضور صنعت در منطقه 21 به عنوان یک فرصت شمرده می شود و ما از همه ایده های هنری در راستای بهتر شدن وضعیت شهری حمایت خواهیم کرد.

مهندس اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز که با تقدیم هدیه ای به مادر شهید «حامد رضایی» مدافع حرم ، دقایقی به سخنرانی پرداخت و بعد از ارج نهادن به مقام شهید و شهدای مدافعین حرم ، اظهار داشت: حتما آثار دومین جشنواره فرهگ ، هنر و صنعت در میدان امام حسین (ع) تهران و باغ کتاب در ایام ماه مبارک رمضان به معرض نمایش مردم قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در آستانه ماه مبارک رمضان به حسنات این ماه اشاره کرد و در مورد ارزش مقام کارگر یادآور شد که تنها دستی را که پیامبر (ص) بر آن بوسه زد دست کارگر بود.

بنا براین گزارش ، در این مراسم نیز دقایقی «غلامرضا سلیمانی» از شاعران گروه ایران خودرو ، بخشی از اشعار سروده خود در مورد مدافعین حرم را برای حضار قرائت کرد و اجرای موسیقی سنتی و همچنین تقدیر از 30 هنرمند با حضور مسئولین حاضر نیز از برنامه های پایانی این مراسم بود.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 96362
Share/Save/Bookmark