بیماران دیابتی در کنار تغذیه مناسب «سلامت باشید»
بیماران دیابتی در کنار تغذیه مناسب «سلامت باشید»
مبتلايان به ديابت بايد ياد بگيرند كه چگونه قند خون خود را كنترل كنند تا از عوارض، حاد و مزمن بيماري پيشگيري نمايند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳
به گزارش هنرنیوز، امروزه، ديابت يكي از مهمترين مشكلات بهداشتي- درماني و اجتماعي- اقتصادي جهان محسوب مي شود .از آنجا كه خود بيماران و خانواده هاي آنها عمده ترين نقش را در درمان ديابت به عهده دارند، كسب اطلاعات لازم درباره ديابت از اهميت ويژه اي برخوردار است. مبتلايان به ديابت بايد ياد بگيرند كه چگونه قند خون خود را كنترل كنند تا از عوارض، حاد و مزمن بيماري پيشگيري نمايند. به همين منظور برنامه" سلامت باشید "در راستای سلامت خانواده ها شنبه ۸ آذر ساعت ۹:۰۰ به این موضوع مهم می پردازد .

نگهداري وزن در ميزان طبيعي به كنترل چربي هاي خون و قند خون وكاهش فشار خون نيز كمك مي كند. تعدادي از مبتلايان به ديابت براي كنترل قند خون طبق نظر پزشك به مصرف قرص هاي خوراكي پايين آورنده قند خون يا انسولين نياز دارند ولی نکته مهم این است که مبتلایان به دیابت بدانند با برنامه غذايي درست، فعاليت بدني منظم و نگهداري وزن در حد ايده آل، به كنترل مطلوب قند خون دست می یابند.

به عبارت بهتر كنترل قند خون= فعاليت بدني منظم+ برنامه غذايي درست. به همین خاطر" سلامت باشید "روز شنبه ۸آذر با حضور دکتر ایمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی به موضوع تغذیه در بیماران دیابتی می پردازد .

لازم به ذکر است رعایت رژیم غذایی مناسب در کنترل بیماری دیابت بسیار ضروری و مهم است ولی از آن جایی که شیوه زندگی افراد، فرهنگ و یا وضعیت اقتصادی اجتماعی آنان کاملا متفاوت می باشد، بهتر است به جای توصیه رژیم یکسان دستورالعمل های تغذیه ای بر مبنای نیاز هر فرد دیابتی زیر نظر یک متخصص تغذیه انجام شود. بدین منظوردکتر ایمانی از تفاوت رژیم های غذایی در افراد دیابتی می گوید .

این برنامه کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه سه سیما است که هر روز بجز پنج شنبه و جمعه از شبکه سه سیما پخش می شود.
کد خبر: 76869
Share/Save/Bookmark