بل کانتو ۱۴ شهریور در تالار وحدت به روی صحنه می رود
بل کانتو ۱۴ شهریور در تالار وحدت به روی صحنه می رود
ارکستر و کر بزرگ بل کانتو به رهبری نیما پناهی ها، با چیدمانی متفاوت از نوازندگان و خوانندگان به روی صحنه می رود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۷
به گزارش هنرنیوز ، نیما پناهی ها رهبر ارکستر بل کانتو از اجرای آثاری متفاوت از اپراهای ایتالیایی خبر داد و همچنین به چیدمانی جدید و متفاوت از نوازندگان و خوانندگان بل کانتو در اجرای ۱۴ شهریور اشاره داشت.

رهبر اپرای بل کانتو در خصوص انتخاب رپرتوار جدید گفت: در این سالها آثار بسیاری از اپراهای ایتالیایی، توسط ارکستر بل کانتو بر روی صحنه اجرا شده اند که در میان آن ها آثار آهنگساز برجسته، جوزپه وردی سهم بیشتری داشته اند. اپراهایی چون نابوکو، لا تراویاتا، دون کارلو، ارنانی و ریگولتو، در اجراهای قبلی بل کانتو، بسیار تاثیر گذار و خاطره ساز شدند و از سوی مردم با استقبال زیادی مواجه شدند.
وی در ادامه افزود: در اجرای ۱۴ شهریور، دو اپرای دیگر از جوزپه وردی مورد توجه بیشتری قرار گرفته اند که هر دو در شمار برجسته ترین شاهکارهای تاریخ اپرا می باشند. یکی اپرای مکبث برگرفته از تراژدی مکبث اثر ویلیام شکسپیر و دیگری اپرای نیروی سرنوشت (لا فورتسا دل دستینو) که هر دوی آنها ساخته جوزپه وردی بر روی لیبرتوی (اپرا نامه) فرانچسکو ماریا پیاوه است.

نیما پناهی ها در ادامه از تفاوت چیدمان نوازندگان در اجرای ۱۴ شهریور خبر داد که مهمترین آن حضور سازهای بادی چوبی از جمله فلوت و ابوا در ترکیب ارکستر بل کانتو است.

رهبر بل کانتو، همچنین از همکاری بهنام ابوالقاسم، نوازنده برجسته پیانو ابراز خرسندی کرد و حضور نوازندگان مطرح و با سابقه ارکستر را نوید بخش اجراهای موفق این گروه دانست.

وی در ادامه از همکاری با امین عطایی (کنسرت مایستر و نوازنده ویولن) شقایق صادقیان ( نوازنده فلوت) نازنین احمد زاده ( نوازنده ابوا) نوید شعبان زاده ( نوازنده ویولن) کاوه تسعیری (نوازنده ویولا) بهرنگ معتمدی ( نوازنده ویولنسل) و هادی اسماعیلی (نوازنده کنتر باس) در ترکیب نوازندگان ارکستر بل کانتو خبر داد.

پناهی ها در خصوص نحوه انتخاب خوانندگان آواز زیبا در این کنسرت بیان کرد: انتخاب خوانندگان در کر بل کانتو با دقت زیادی انجام می گیرد. رپرتوار بل کانتو بسیار دشوار است، همچنین اجرای خوانندگان بر روی تکست ایتالیایی, آن هم با رعایت دقیق اصول اجرا و نیز تسلط کامل در ارائه دقیق ریتم و فرکانس نت ها, مستلزم داشتن تسلط بر سلفژ و نیز تلاش بی وقفه خوانندگان این تیم است.
وی خاطرنشان کرد: خواندن کر در بل کانتو از احترام و جایگاه بالایی برخوردار است. بل کانتو مورد علاقه و محبوب خوانندگان است به طوری که خوانندگان مطرح و با سابقه اپرا و آواز کلاسیک، در آن به اجرای کر می پردازند. خواندن کر در بل کانتو از احترام و جایگاه بالایی برخوردار است.

نیما پناهی ها در پایان از همکاری با یکایک دوستان در تیم محبوبش ابراز افتخار و قدردانی کرد و همچنین از حمایت صمیمانه همراهان همیشگی بل کانتو کمال تشکر و سپاسگزاری را ابراز داشت.

اطلاعات برنامه :
ارکستر و کُر بزرگ بل کانتو
با رهبری نیما پناهی ها

پیانیست : بهنام ابوالقاسم
کنسرت مایستر : امین عطایی
با هنرمندی
شقایق صادقیان (فلوت) نازنین احمد زاده (بوا) امین عطایی (ویولن) نوید شعبان زاده (ویولن) کاوه تسعیری (ویولا) بهرنگ معتمدی (ویولنسل) هادی اسماعیلی (کنترباس)
و با هنرمندی خوانندگان آواز زیبا در کر بزرگ بل کانتو

کنسرت اپرا و کر بزرگ بل کانتو
١٤ شهريور / تالار وحدت / ساعت ٢١:٣٠
تهیه بلیط :
سايت فروش ايران كنسرت www.iranconcert.com
ققنوس: ٢٢٨٢٨٠٠٧
کد خبر: 95129
Share/Save/Bookmark