از گریه‌های بابک حمیدیان تا لبخندهای نامزدهای سودای سیمرغ
در هشتمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر چه گذشت؛
از گریه‌های بابک حمیدیان تا لبخندهای نامزدهای سودای سیمرغ
شمارش معکوس تا پایان سی و سومین جشنواره فیلم فجر که از روز جمعه آغاز شده بود اینک به لحظات پایانی نزدیک می شود.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
روز هشتم جشنواره فیلم فجر با فیلم «طعم شیرین خیال» ساخته کمال تبریزی آغاز شد. این فیلم نظرات ضد و نقیض زیادی را به دنبال داشت؛ شهاب حسینی بازیگر این فیلم باز هم به کاخ جشنواره نیامد و در نشست پرسش و پاسخ این فیلم حاضر نشد اما ابراهیم حاتمی کیا و بهمن فرمان آرا به کاخ جشنواره آمدند و به دیدن این فیلم نشستند.

مستند «سفر به آمادای» ساخته فرشاد افشین پور که به بررسی سیمای طبیعی و گونه های کم نظیر جانوری استان همدان می پردازد در دومین سانس روز هشتم در بخش سینما حقیقت اکران شد.

«در دنیای تو ساعت چند است؟» نخستین فیلم بلند صفی یزدانیان با ایفای نقش خانواده حاتمی، لیلا حاتمی به همراه مادرش زهرا حاتمی و علی مصفا اکران شد؛ این فیلم با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد به طوریکه بابک حمیدیان بازیگر سینما، در یادداشتی که به جلسه پرسش و پاسخ این فیلم رسید خطاب به بازیگران و کارگردان این فیلم نوشت:« من نیز خاطره مشترکی با این فیلم داشتم، با شما هم حسی کردم و در کنارتان با این فیلم گریستم.»

«نزدیکتر» به کارگردانی مصطفی احمدی و «روز مبادا» ساخته فائزه عزیزخانی دو فیلم بخش نگاه نو و سینمای هنر و تجربه نیز در کاخ جشنواره اکران شدند و در ردیف فیلم های خوب روز هشتم جشنواره فیلم فجر قرار گرفتند.

اما فیلم «دریا و ماهی پرنده» ساخته مهرداد غفارزاده عنوان بهترین فیلم روز هشتم جشنواره را به خود اختصاص داد؛ فیلمی که با حضور تعداد زیادی از بازیگران نوجوان و جمعی از نوجوانان انجمن ناشنوایان ایران در کاخ جشنواره برگزار شد؛ لیکن حواشی زیادی در پی داشت. پس از اکران این فیلم اعتراض مدیر انجمن ناشنوایان به خاطر عدم وجود زیرنویس در این فیلم موجب شلوغی و همهمه در خارج از سالن شد؛ این اعتراض سبب شد تا کارگردان فیلم وعده قطعی بدهد که فیلم در اکران های بعدی حتما زیرنویس خواهد داشت.

در پایان روز هشتم سی و سومین جشنواره فیلم فجر عنوان نامزدهای بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه در بخش سودای سیمرغ و نامزدهای بخش هنر و تجربه و نیز کاندیدهای بخش سینما حقیقت اعلام شدند.

همچنین اکران فیلم «محمد(ص)» به خواسته مجید مجیدی و با دعوت از اهالی رسانه و منتقدان به روز پنجشنبه بیست و سوم بهمن ماه موکول شد.

همچنان دو روز دیگر تا پایان سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر باقی است.

م.خ
کد خبر: 79109
Share/Save/Bookmark