برگزاری اولین نشست صمیمی مدیر کل با نیروهای خدماتی پشتیانی استان تهران
برگزاری اولین نشست صمیمی مدیر کل با نیروهای خدماتی پشتیانی استان تهران
نشست صمیمی علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران با نیروهای خدماتی-پشتیبانی استان در سالن آمفی تئاترکتابخانه عمومی سید مرتضی برگزار شد.
 
تاريخ : شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۴
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ نشست صمیمی مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان تهران با نیروهای خدماتی پشتیبانی با حضور علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران،اکرم نادری معاون اداره کل ،مهدی حیدری رئیس اداری و مالی ،حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل وکیلی کارشناس مسئول حقوقی ،سید وحید رضا معزی رئیس اداره حراست و جمعی از نیروهای خدماتی-پشتیبانی کل استان تهران در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی سید مرتضی برگزار شد.

علی نیکنام مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان تهران ضمن خوش آمدگویی گفت: در هر جایگاهی که هستیم و در هر پست و مقامی وظایف و تکلیف ها را به درستی انجام دهیم ،اگر درست عمل کنیم هم رضایت خدا و هم خلق خدا را داریم.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: در این سال همه باید از اسراف دوری کنند زیرا یکی از راه‌های اقتصاد مقاومتی در تمام زمینه‌ها دوری گزیدن از اسراف است.

وی افزود: یکی از عوامل موثر در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی تغییر سبک کار و زندگی است .این تغییر باید در نگاه، رفتار و عملکرد ما نمایان شود.

وی در ادامه سخنانش قناعت کردن، صرفه جویی و درست مصرف کردن را لازمه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کتابخانه ها دانست و گفت:اگر ما بتوانیم در روند مصرف و خرید خود مدیریت درستی داشته باشیم مطمئن باشید قدم بزرگی در آبادانی کشور و اقتصاد مقاومتی خواهیم برداشت.

نیکنام در ادامه قول مساعد داد که از این نشست ها هر شش ماه یکبار برگزار شود تا از نزدیک مشکلات همکاران زحمت کش را بشنوند وموارد راپیگیری و حل و فصل نمایند.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل وکیلی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو با ذکر سخنی از امام حسین (ع) بیان کرد:حاجت های مردم به همدیگر یکی از نعمت های خداست، اگرانسانی از شما درخواست کمک کرد که کاری برایش انجام دهید دو دیدگاه وجود دارد:دیدگاه مالی و دیدگاه الهی ،دیدگاه مالی از این بابت که آیا این وظیفه من هست و من از قبال این کار حقوق میگیرم یا نه ؟و دیدگاه الهی از این جهت که اهل بیت بیان کردند که اگرکسی از شما کمک خواست بدانید این نعمت الهی است .

وی در ادامه به بحث نظافت کتابخانه ها پرداخت و گفت:کتابخانه ای که نامرتب باشد کسی به آن توجه نمی کند و اغلب مردم به علت چیدمان و نظم در فروشگاه های زنجیره ای ؛ آنجا را برای خرید مناسب و انتخاب می کنند ؛ اگرایمنی و بهداشت در کتابخانه ها به طور احسنت انجام شود عضو و امانت بیشتر و قاعدتاً نیروی انسانی افزایش پیدا می کند.

در ادامه مهدی حیدری رئیس اداری و مالی ضمن خوش آمد گویی به نیروهای خدماتی استان تهران گفت: با توجه به اکثر گزارش هایی که از کتابخانه ها صورت گرفته نشان دهنده ی رضایت از اغلب فعالیت ها در باب نظافت می باشد.

وی گفت:هر کسی که به عنوان عضو وارد کتابخانه می شود در بدو ورود به بحث نظافت و زیبایی کتابخانه توجه می کند که این هم به عهده نیرو های خدمات پشتیبانی می باشد.

حیدری با بیان اینکه تعداد کتابخانه هایی که در سطح استان داریم زیاد است و ما شاید باکمبود نیروهای خدماتی مواجه باشیم و ممکن است هر کدام از همکاران خدماتی 2 یا 3 کتابخانه را در برنامه کاری خود داشته باشند افزود: ان شاء الله کتابخانه های عمومی با همان شکلی که شایسته مردم است همکاران از آن مراقبت نمایند و کتابخانه را به پاتوقی برای اشاعه کتاب و کتابخوانی تبدیل کنند.

وی در ادامه به توضیح مواردی در خصوص فضاهای داخلی کتابخانه ها پرداخت و خواستار اهتمام بیشتر همکاران نیروهای خدماتی در مراقبت از آنها شد.

حیدری در ادامه گفت: بعضی از همکاران ممکن است خواسته های داشته باشند که در چارچوب شرح وظایفی که ما برای همکاران خدماتی عنوان کرده ایم نباشد ولی خیلی از نیروهای خدماتی لطف می کنند و آن کارهارا انجام می دهند که این قابل تقدیر و تشکر است.

اکرم نادری معاون اداره کل،ضمن تشکراز زحمات تک تک عزیزان بیان کرد:اولین چیزی که به چشم مراجعه کننده می آید همین نظم و انضباطی است که در کتابخانه هاست .ما دوست داریم از نظرات و پیشنهادات شما در این حوزه استفاده کنیم ان شاء الله بتوانیم در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی موفق باشیم .

سید وحید رضا معزی رئیس اداره حراست،ضمن تشکراز زحمات صادقانه نیروهای خدماتی در کتابخانه ها کمال تشکر و قدردانی کرد و در ادامه بیان کرد:ما شاهد زحمات شما همکاران که بیش از وظایف خود فعالیت می کنید هستیم .همکاران نیروی خدماتی که در کتابخانه ها مشغول هستند و به دلیل ماهیت و نوع کار سلامت جسم وروان آنها برای ما اهمیت دارد.
سپس درباره درباره رعایت نکات اصول ایمنی کتابخانه ها به ایراد سخنرانی پرداخت و سپس به حریم کارمندی با ارباب رجوعی و پوشش در محیط کارسخنانی را بیان کرد.

در خاتمه مراسم مدیر کل از نیروهای خدماتی خواست که مشکلات و بحث هایی که دارند را ذکر کنند و نشست با پرسش و پاسخ به پایان رسید.
کد خبر: 93978
Share/Save/Bookmark