«کتاب، سایه‌بان شهر» در فرهنگ‌سراها و کتابخانه‌های تهران
به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود؛
«کتاب، سایه‌بان شهر» در فرهنگ‌سراها و کتابخانه‌های تهران
سازمان فرهنگی هنری به مناسبت هفته کتاب، ویژه برنامه‌هایی را با شعار «کتاب، سایه‌بان شهر» در مراکز فرهنگی هنری تهران برگزار می‌کند.
 
تاريخ : جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹
به گزارش هرنیوز ، سازمان فرهنگی هنری با دارا بودن بزرگترین شبکه متمرکز کتابخانه‌های عمومی در کشور، نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگ مطالعه و گسترش کتابخوانی دارد. به همین منظور به مناسبت هفته کتاب، برنامه‌هایی را با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و با شعار «کتاب، سایه‌بان شهر» از ۲۰ تا ۲۶ آبان در مناطق ۲۲گانه تهران برگزار می‌کند.

در این هفته کتابخانه تخصصی ائمه اطهار با همکاری موسسه فرهنگی ائمه اطهار راه‌اندازی و تجهیز می‌شود و این کتابخانه به شبکه کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری برای خدمت‌رسانی و خدمات اطلاعاتی به شهروندان شهر تهران اضافه می‌شود.

مسابقه عکس «کتاب در قالب تصویر» به صورت مجازی و در فضای برنامه اینستاگرام اجرا می‌شود. شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید تصاویر خود را با هشتگ #من_کتاب_ می_خوانم با موضوعات کتاب، کتابخوانی و کتابخانه در اینستاگرام خود بارگذاری یا برای اینستاگرام مدیریت کتابخانه‌ها به نشانی instagram.com/tehran_library ارسال کنند.

رونمایی از نشریه دیجیتال «ترجمان علم اطلاعات و دانش‌شناسی» از دیگر برنامه‌های هفته کتاب سازمان فرهنگی هنری است. این نشریه اولین مجله الکترونیکی در حوزه دانش کتابداری و اطلاع رسانی است و قصد دارد مقالات ترجمه شده از زبان‌های دیگر را منتشر کند.

به مناسبت هفته کتاب، سازمان فرهنگی هنری محصولات فرهنگی همچون؛ نشانگر کتاب و داده‌نماهایی درباره کتاب را تولید و توزیع می‌کند و بازدید مدارس از کتابخانه‌ها و عضویت رایگان با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و جذب کودکان به مطالعه در هفته کتاب برگزار می‌شود.

همچنین اهدای کتاب‌های مطالعه شده شهروندان به دیگران یا کتابخانه‌های عمومی سازمان فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است که قصد دارد با اجرای این برنامه فرهنگ اهدای رایگان کتاب‌های مازاد و دست دوم به دیگران یا به کتابخانه‌ها بین شهروندان ترویج پیدا کند.

رونمایی کتاب و معرفی تازه‌های نشر با هدف حمایت از ناشران و نویسندگان و نقد و بررسی کتاب در قالب سلسله نشست در هفته کتاب به همراه نمایشگاه کتاب در مناطق ۲۲گانه تهران برگزار می‌شود.

نشست «یک کتاب، یک نویسنده» برای آشنایی شهروندان با نویسندگان معاصر شهر تهران و ایجاد انگیزه برای مطالعه کتاب‌های آن‌ها از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در هفته کتاب است.
کد خبر: 95598
Share/Save/Bookmark