زهرا مصطفوی : خصوصیت بارز ظلم ستیزی حضرت امام (ره) بود که باعث حمایت از ملت فلسطین شد
گزارش هنرنیوز از نشست اتحادیه بین المللی سازمانهای غیردولتی حامی فلسطین
زهرا مصطفوی : خصوصیت بارز ظلم ستیزی حضرت امام (ره) بود که باعث حمایت از ملت فلسطین شد
مصطفوی به ذکر خاطره ای از امام پرداخت و اظهار داشت: من به امام(ره) می گفتم من به رهبری شما بیشتر علاقه دارم تا پدری شما و اول شما را رهبر می دانم بعد پدر ؛ الان هم مقام معظم رهبری هر چه بگوید باید بگوییم چشم ...
 
تاريخ : يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری اتحادیه بین الملی سازمانهای غیردولتی حامی فلسطین با موضوع همایش بین المللی امام خمینی ، فلسطین و مقاومت اسلامی با حضور زهرا مصطفوی فرزند امام و دبیر این اتحادیه و حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون اتحادیه برگزار گردید.

امرودی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید آیا اتحادیه در طول سال با مهمان خارجی که به این همایش دعوت می شوند ارتباط دارد و نحوه انتخاب این مهمان چگونه خواهد بود گفت: از ۴۵۰ نفر مهمان حاضر در همایش ، ۳۰۰ نفر از مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم ارتحال هستند که از ۶۷ کشور جهان حضور می یابند و ۶۰ نفر از دانشجویان فلسطینی مقیم ایران، ۴۰ نفر از یمن و تعدادی از فرزندان ایثارگران و سپاه بدر عراق نیز در این همایش حضور دارند.

وی ادامه داد: ما درطول سال با این مهمانان در ارتباط هستیم ضمن اینکه ۳۵ کشور در این اتحادیه عضو هستند و به صورت غیردولتی اداره می شوند و همه آنان به صورت خودجوش در حول دفاع از ملت فلسطین فعال هستند. برگزاری روز قدس همه ساله در همه کشورهای عضو اتحادیه انجام می گیرد  و این اعضا در طول سال فعالیت های حقوقی برای آزادی زندانی ها، احقاق حقوق فلسطین و حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین های خودشان را پیگیری می کنند.

زهرا مصطفوی نیز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار هنرنیوز که پرسید خانواده حضرت امام چقدر نسبت به تحریف هایی که گاهی اوقات نسبت به تفکرات حضرت امام می شود حساس هستند و چه چاره اندیشی در این مورد می کنند به عنوان مثال آقای وقتی هاشمی رفسنجانی به موضوعی اشاره می کنند ولی بلافاصله گروهی این نظر را نادرست خطاب می کنند که وی به خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی از ورود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و یاد آور شد: خاطره ای که ایشان از این موضوع گفتند راست بود.

وی گفت: آقای هاشمی خیلی نجیب و صبور هستند و در حالی که سالها به ایشان تهمت زدند اما ایشان همه ساکت بودند.

دبیر کل اتحادیه بین المللی سازمان های غیر دولتی مدافع فلسطین همچنین دراین نشست افزود: این همایش متفاوت از سمینارهای علمی است و صرفا برای اطلاع رسانی کسانی است که در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) حضور می یابند چرا که زمان برای معرفی افکار و دیدگاه های امام(ره) برای مهمانان کافی نیست.

مصطفوی به ذکر خاطره ای از امام پرداخت و اظهار داشت: من به امام(ره) می گفتم من به رهبری شما بیشتر علاقه دارم تا پدری شما و اول شما را رهبر می دانم بعد پدر ؛ الان هم مقام معظم رهبری هر چه بگوید باید بگوییم چشم. آن زمان هم امام(ره) هر چه می گفتند لازم است بگوییم چشم؛ اما ممکن است پدر چیزی بگوید و نگوییم چشم، بنابراین رهبری مقدم از پدر است .

وی گفت: همین خصوصیت بارز ظلم ستیزی حضرت امام (ره) بود که باعث حمایت از ملت فلسطین شده است.

به گزارش خبرنگار ما حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون اتحادیه بین المللی سازمانهای غیر دولتی مدافع فلسطین در این نشست گفت: حضور حداقل یک میلیون زائر در مراسم سالروز ارتحال امام راحل ، موقعیت ویژه ای است تا افکار و دیدگاه های امام برای مهمانان بیان شود.

وی با بیان این که امسال بیش از پنج هزار مهمان خارجی نیز در مراسم سالروز ارتحال امام(ره) حضور می یابند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروز هرکسی به اختلاف سنی-سنی،سنی-شیعه و شیعه – شیعه دامن بزند آب به آسیاب دشمن می ریزد چرا که در این فضا رژیم صهیونیستی به بازسازی سیاسی خود می پردازد و لازم است مردم آگاه شوند و اجازه ندهند جریان صهیونیسم که تنها منتفع شونده از اتفاقات اخیر است از این فضا بهره برداری کند.

لازم به ذکر است که همایش بین المللی امام خمینی ، فلسطین و مقاومت اسلامی فردا - 11 خرداد - از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد و سخنران افتتاحیه این همایش دکتر زهرا مصطفوی خواهند بود که سه شخصیت خارجی نیز در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.
کد خبر: 81188
Share/Save/Bookmark