تماس‌های طاهری با بهزیستی بی نتیجه ماند
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نمایش «جمع کوچک فراموشی» ؛
تماس‌های طاهری با بهزیستی بی نتیجه ماند
نشست خبری نمایش «جمع کوچک فراموشی» در تالار وحدت با حضور کارگردان «سروری» و نویسنده این نمایش «سپیده محمدیان» برگزار شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
به گزارش خبرنگار تئا‌تر هنرنیوز، کارگردان نمایش جمع کوچک فراموشی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: هیچ ارگانی برای اجرای این نمایش به ما کمک نکرد حتی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی شخصاً با مسئولان بهزیتسی تماس داشتند که نتیجه‌ای حاصل نشد.

کارگردان نمایش «جمع کوچک فراموشی» در نشست خبری اعلام کرد: این نمایش بر اساس زندگی واقعی معلولانی است که در این نمایش بازی می‌کنند اکثر این معلولین سالر‌ها است که از شاگردان خودم درعرصه نمایش هستند. بنا داشتیم که این افراد زندگی و آمچه که بر آن‌ها در این عرصه گذشته است را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه افزود: دوست دارم از همین جا تاکید کنم هیچ ارگانی به این نمایش کمک مالی نکرد حتی حسین طاهری مدیر مرکز هنرهای نمایشی برای گرفتن کمک مالی به بهزیستی زنگ زد و تلاشش را انجام داد اما نتوانست کاری انجام دهند و آن‌ها پاسخشان منفی بود. در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که مدیراندر جایگاهی که باید قرار بگیرند حضور ندارند. شخصاً مسئولیت حرفم را بر عهده می‌گیرم در بعهزیستی افرادی هستند که در حوزه کاریشان تخصص لازم را ندارند.

او همچنین تاکید کرد: من شرایط مرکز و بدهکاری‌ها و کمبود بودجه‌اش را می‌فهمم آن‌ها قرار بود تنها در ارتباط با پوس‌تر و بروشور کمکی به ما کنند که تا به این لحظه اتفاقی نیافتاده است.

سپیده محمدیان نویسنده و دستیار کارگردان در ادامه گفت: من به عنوان نمایش نامه نویس این تئا‌تر برای اینکه بتوانم به آنچه که می‌خواهم برسم با این افراد زندگی کردم از آن‌ها خواستم برایم از خاطراتشان بگویند. در جلسات ابتدایی در هنگام تمرین‌‌هایشان سکوت می‌کردم و متوجه تغیرات روحی آن‌ها بودم. در این نمایش تصمیم نداشتیم که احساسات را بر انگیخته کنیم بلکه به این سمت حرکت کردیم تا فکر کردن به افراد این چنینی و شرایطی که برایشان وجود دارد برای مخخاطب به وجود بیاید. در این نمایش سه معلول حضور دارند و نه نفر بازیگر که همه این افراد جزو آن دسته از بازیگرانی هستند که برای هنرشان زحمت کشیده‌اند.

این نمایش از ۲۳ آذر به مدت ۱۰ روز هر شب ساعت ۱۶: ۳۰ در تالار وحدت اجرا خواهیم داشت.
کد خبر: 77237
Share/Save/Bookmark