بهترین لذت ، ایجاد اشتغال و آوردن نان سر سفره مردم محروم است /  صادرات خرمای رودان هرمزگان به روسیه و کشورهای منطقه
یک کارآفرین و خیر هرمزگانی در گفتگو با هنرنیوز مطرح کرد ؛
بهترین لذت ، ایجاد اشتغال و آوردن نان سر سفره مردم محروم است / صادرات خرمای رودان هرمزگان به روسیه و کشورهای منطقه
غلامرضا انباز با کارآفرینی که از سالهای دور در منطقه شهرستان رودان ، بخش رودخانه هرمزگان انجام داده توانسته است 30 نفر کارگر دائم و 140 نفر کارگر روزمزد را تحت پوشش خود قرار دهد به گونه ای که برخی از آنان نیز بازنشسته شدند.
 
تاريخ : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۹
«غلامرضا انباز» کارآفرین و خیر هرمزگانی که سالها در حوزه کشاورزی دستی بر آتش دارد و علاوه بر کارآفرینی ، در کارهای خیر نیز پرونده قطوری دارد در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز گفت: با توجه به اینکه حرفه ی من کشاورزی است و استان هرمزگان هم یک استان خرما خیزی محسوب می شود لذا از ابتدا در فکر معرفی خرمای این منطقه به نقاط کشور و حتی کشورهای منطقه بودم. بنابراین با تلاش های شبانه روزی و ایده هایی که در این خصوص داشتم و با لطف خداوند ؛ توانستم ایده های خودم را در حوزه خرما محقق کنم و هم اکنون خرمای منطقه شهرستان رودان ، بخش رودخانه که زادگاه خود من هم می باشد را به کشورهایی همچون روسیه ، ترکیه ، عمان ، اوکراین ، افغانستان و پاکستان صادر کنم.

او که در منطقه زندگی خود به فردی کارآفرین ، گشاده رو و با اخلاق معروف است واز هیچ کمکی برای همشهریهای خود دریغ نمی کند و همگان از او به عنوان «مرد عمل» و «الگو» نام می برند می گوید: من در منطقه و در روستای رودخانه ، یک کارگاه تولید مصالح ساختمانی راه اندازی کردم که با بهره گیری از نیروهای بومی منطقه مشغول به تولید و توزیع بلوک سقفی ، بلوک دیواری و تیرچه بلوک در سطح منطقه هستم.

به گفته غلامرضا انباز او با کارآفرینی که از سالهای دور در سطح منطقه رودان هرمزگان انجام داده است توانسته است تاکنون 30 نفر کارگر دائم و 140 نفر کارگر روزمزد را تحت پوشش خود قرار دهد به گونه ای که حتی برخی از آنان نیز بازنشسته شدند.

این کارآفرین و کارشناس مسائل کشاورزی تنها به کارآفرینی اکتفا نکرده است و در کنار آن از کارهای خیر برای اهالی منطقه غافل نشده و در ساخت درمانگاه ، ساخت پاسگاه نیروی انتظامی ، مشارکت در بخشی از ساخت یک باب مدرسه ، ساخت دو کیلومتر جاده روستایی و کمک به ساخت یک آزمایشگاه در منطقه سهیم بوده است.

غلامرضا انباز با همه کارهای خیر و کارآفرینی که انجام داده است اما خواسته زیادی از دولت ندارد فقط از دولتمردان بویژه وزارت کشاورزی انتظار دارد در کارهایی که انجام می دهند با امثال او و کشاورزان منطقه مشورت کنند.

او اما به کسانی که بنیه مالی دارند توصیه می کند با رصد مشکلات منطقه خود ، مشارکت در کارهای عامه المنفعه و خیر را فراموش نکنند.

این کارآفرین و خیرهرمزگانی معتقد است بهترین لذت برای او ؛ ایجاد اشتغال و آوردن نان سر سفره مردم محروم منطقه است تا بتوانند امنیت شغلی داشته باشند و حتی از ثمرات بازنشستگی نیز بهره مند شوند.

غلامرضا انباز در خاتمه اظهار داشت: کسانی که قدرت مالی و ایده های خوبی در خصوص کارآفرینی دارند این ایده ها را در ذهن و قلب خود مدفون نکنند بلکه با شجاعت آنان را محقق سازند . من گاها در دانشگاه علمی - کاربردی استان هرمزگان رفت و آمد دارم و ایده هایی را که به ذهنم می رسد را با دانشجویان در میان می گذارم. به عنوان مثال ، بخش عمده تولیدات ما در بخش رودان «گوجه فرنگی» است و ایده ای را که من به دانشجویان دادم این است که بر روی تولید پودر گوجه فرنگی که هم اکنون از کشور هند وارد می کنیم تمرکز کنند.

گفتگو از: مجید معافی
کد خبر: 97857
Share/Save/Bookmark