هشداری برای مراقبت از یک تشکیلات صنفی سینمایی
هشداری برای مراقبت از یک تشکیلات صنفی سینمایی
"کانون کارگردانان" و "انجمن تهیه کننده - کارگردانان سینمای ایران" بر مراقبت از تشکیلات تهیه کنندگی ـ کارگردانان سینما تاکید کردند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۶
به گزارش هنرنیوز ، در متن منتشر شده از سوی این دو کانون و انجمن سینمایی که در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران قرارگرفته آمده است:

« از دستاوردهای چهار دهه اخیر فرهنگ و هنر ایرانی، شکل گیری سینمای اندیشه است. سینمایی که در آن مولفان و صاحبان خلاقیت قادرند دیدگاه‌های خود را در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بدل به آثار سینمایی کنند.

در این مسیر بیش از همه، کارگردانان بزرگ و صاحب فکر، خون دلها خوردهاند تا این میراث گرانبها اینک در اختیار نسل جوان فیلمساز قرار بگیرد. اقتضای دوره تمدنی معاصر هم همین بوده است. در شرایطی که ساز و کارهای سنتی، زیر چرخ تحولات جدید تکنولوژیک مضمحل میشود، جز ارج نهادن به صاحبان فکر و اندیشه راه دیگری وجود ندارد. در چنین شرایطی هرگونه اقدامی که امکان تهیه کنندگی کارگردانان را سلب کند، جز عقب گرد و ارتجاع به سمت سرمایه سالاری چه معنایی می تواند داشته باشد؟

در این راستا کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه کننده ـ کارگردانان سینما با هرگونه اقدامی که به تضعیف و یا انحلال انجمن تهیهکننده ـ کارگردانان منجر شود، مخالفند و بر حفظ این دستاورد و مراقبت از تشکیلات تهیه کنندگی کارگردانان سینمای ایران اصرار میورزند.»
کد خبر: 96597
Share/Save/Bookmark