برای تولید اثر انیمیشن بلند سینمایی در ایران وقت زیادی گذاشته نمی‌شود
روانبخش صادقی:
برای تولید اثر انیمیشن بلند سینمایی در ایران وقت زیادی گذاشته نمی‌شود
«روانبخش صادقی» گفت: باید برای تولید انیمیشن هدف‌گذاری داشته باشیم. در کشورهای دیگر برای ساخت انیمیشن‌ها با پروداکشن‌های عظیم، گاه چند سال وقت می‌گذارند ولی متاسفانه در ایران، زمان مطلوبی برای تولید اثر انیمیشن بلند سینمایی اختصاص نمی‌یابد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۹
به گزارش هنرنیوز و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «روانبخش صادقی» کارگردان انیمیشن گفت: همیشه در صنعت انیمیشن‌سازی به ما می‌گویند که چرا انیمیشن‌های ایرانی مانند «والت‌دیزنی»و یا باقی کمپانی‌ها تولید نمی‌شود. مگر صنعت خودروسازیمان همپای شرکت‌های بنز و یا باقی کمپانی‌ها پیش می‌رود؟ صنعت‌ ما در بخش‌های مختلف زیرساخت‌های خودش را دارد. مگر سینمایی لایواکشن یا سینمای رئال‌مان یک فیلم هالیوودی تولید می‌کند؟

او ادامه داد: باید برای تولید انیمیشن هدف‌گذاری داشته باشیم. در کشورهای دیگر برای ساخت انیمیشن‌ها با پروداکشن‌های عظیم چند سال زمان می‌گذارند ولی متاسفانه در ایران برای تولید اثر انیمیشن بلند سینمایی وقت زیادی گذاشته نمی‌شود. این در حالی است که انیمیشن آن بخش سینماست که می‌تواند برایمان پول‌ساز باشد، چنانکه خیلی از انیمیشن‌های پرفروش دنیا در فروش لوازم جانبی‌ مانند لوازم تحریر، تی‌شرت و اسباب‌بازی موفق‌تر بوده‌اند… پس ما باید به استانداردهای انیمیشن‌سازی جهان نزدیک‌تر شویم.

صادقی با تاکید براینکه اگر بتوانیم در این برهه از زمان یک سری انیمیشن‌های باکیفیت بسازیم و در بسترهای آنلاین جهانی پخش کنیم؛ حتماً اتفاق عجیبی در سینمای ما رقم خواهد خورد، گفت: اگر یک فیلم لایو اکشن کودک بسازیم شاید بزرگسالان را جذب نکند اما انیمیشن از خود کودک گرفته تا سالخورده‌های جامعه را جذب می‌کند. ما در سینمای لایو اکشن فیلم‌های مختلف با حمایت‌های بنیادی ساخته‌ایم که بیشتر آنها پخش نشده است. به نظرم این حمایت را نیز باید در انیمیشن هم داشته باشیم. اگر بازار ارائه محصولات و سرمایه‌گذاری نداشته باشیم خود به خود دیگر فکر و ایده و بستر تولید نخواهیم داشت. این‌ها همه مانند یک زنجیره به هم وابسته‌اند. حالا که بحث آنلاین شدن به وجود آمده، می‌توانیم یک بستر پخش مناسب هم داشته باشیم.

عضو هیأت مدیره آسیفا و خانه سینما با تأکید بر اینکه نسل جدید به راحتی از ابزارهای دیجیتال استفاده می‌کنند، بیان کرد: وقتی به یک بزرگسال اپلیکیشنی را معرفی می‌کنیم، زمان می‌برد تا با آن ارتباط برقرار کند اما بچه ها دائم در حال استفاده این ابزار هستند. این نسل لازم است با این فضا فیلم ببینند، قرار نیست؛ ما فکر کنیم پرده‌های سینما سال‌ها با ما همراه خواهند بود، پس آنلاین برگزار کردن جشنواره اتفاق و انتخاب درستی بوده است.

او با اشاره به اینکه خیلی از جشنواره‌ها در دنیا سراغ برپایی آنلاین رفته‌اند، توضیح داد: آنلاین برگزار کردن جشنواره اتفاق خوبی است. اگر سال آینده بحث کرونا به نقطه‌ای رسید که توانستیم جشنواره‌های سینمایی را حضوری برگزار کنیم بهتر، اما اگر همین جریان ادامه پیدا کرد، امسال را به عنوان یک تجربه سپری کرده‌ایم.

صادقی درباره اهمیت برگزاری جشنواره گفت: برخی کارشناسان عقیده دارند که زیرساخت‌های اساسی‌مان از جمله سالن‌های سینما به تناسب جمعیت مخاطب بزرگسال و یا کودک مناسب نیست وچه لزومی دارد که جشنواره‌ای را با این عظمت برگزار کنیم، اما من معتقدم حذف جشنواره اتفاق مثبتی برای سینمای کودک و نوجوان رقم نخواهد زد.
کد خبر: 98117
Share/Save/Bookmark