رونمایی از انیمیشن «جوانمردان» / روایتی از مقاومت سرداران ایرانی در دوره مغول
در نشست خبری صورت گرفت:
رونمایی از انیمیشن «جوانمردان» / روایتی از مقاومت سرداران ایرانی در دوره مغول
 
تاريخ : دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۳
«جوانمردان» به کارگردانی علی احمدی یک مجموعه انیمیشنی ۱۰۰ قسمتی است که تا کنون ۱۳ قسمت آن آماده پخش شده و از شبکه امید به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش هنرنیوز، نشست خبری انیمیشن «جوانمردان» با حضور مهدی سالم مدیر شبکه امید، محمدرحیم لیوانی مدیر مرکز صبا، الهام ابراهیمی تهیه کننده انیمیشن و علی احمدی کارگردان امروز دوشنبه نهم مهرماه در ساختمان شبکه امید برگزار شد.

مهدی سالم مدیر شبکه امید در ابتدای این نشست از پخش انیمیشن «جوانمردان» خبر داد و بیان کرد: فاز اول مجموعه انیمیشن «جوانمردان» آماده و تحویل شبکه داده شده است و امروز بخش هایی از آن رونمایی می شود.

وی اضافه کرد: درخواست هایی مبنی بر تولید و پخش مجموعه های پویانمایی در شبکه امید داشته ایم که علی رغم اینکه تولید پویانمایی با بضاعت اقتصادی موجود کشور محدود است اما در دستور کار ما قرار گرفته است.

مدیر شبکه امید اظهار کرد: انیمیشن «جوانمردان» از جمله این آثار است که از ابتدای ربیع الاول در جدول پخش شبکه امید قرار می گیرد.

لیوانی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه پیش از این گفته شده بود مجموعه «جوانمردان» در پاییز پخش می شود، عنوان کرد: از شاخصه های تولید در روند پویانمایی صنعتی این است که کنترل مناسبی بر پروسه تولید داشته باشیم و مرکز صبا توانسته این کنترل و مدیریت را بر آثار داشته باشد.

وی ادامه داد: پیش تولید مجموعه «جوانمردان» ۲ سال طول کشید و دچار تغییراتی در پروسه ساخت و کارگردانی شد. قصه «جوانمردان» در دوره مغول می گذرد که سرداران ایرانی در این بازه مقاومت هایی انجام دادند. بعد از یک دوره مقاومت ها نامنظم شد و گروه های کوچک مردمی شکل گرفت و با حفظ باورها و ارزش های جامعه مبارزه ادامه پیدا کرد. این مجموعه هم با روایت این ماجراها پیام مبارزه با ظلم را به نوجوانان آموزش می دهد.

لیوانی درباره فرایند تولید انیمیشن ها در مرکز صبا توضیح داد: ما همچنان ارزان ترین پویانمایی های دنیا را تولید می کنیم و ابن باعث شده است ما مؤلف باشیم و محتوایی با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید کنیم. ما یکی از تولیدکنندگان منحصر به فرد پویانمایی در جهان هستیم البته تولیدات، کمی دیر آغاز شد و تاکنون غفلت کرده ایم ولی از سال گذشته ۴۶ درصد تولیدات را به نوجوان اختصاص دادیم.

وی تصریح کرد: بین مراکز مختلف مثل سیمافیم و مرکز صبا همکاری خوبی شکل گرفته است و مجموعه «جوانمردان» طی همین همکاری شکل گرفت. این مجموعه ابتدا در شبکه امید پخش می شود که در ۱۰۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای روی آنتن می رود و فاز اول آن در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه ای آماده پخش است.

لیوانی از پدران و مادران ایرانی درخواست کرد که از انیمیشن ایرانی حمایت کنند و گفت: انیمیشن ایرانی اکنون به بار نشسته است و با تمرکز بر حمایت از این تولیدات به زودی شاهد آثار بهتری خواهیم بود. ویژگی اصلی انیمیشن ایرانی پاک بودن آن است که مبتنی بر آموزه های اخلاقی و فرهنگ ایرانی است.

مدیر مرکز صبا درباره هزینه تولید انیمیشن های ایرانی با در مقایسه با منطقه عنوان کرد: هزینه تولید انیمیشن در منطقه ما دقیقه ای هشت هزار دلار است اما تولید در کشور ما زیر ۵۰۰ دلار در دقیقه است و فاصله ای ۷۵۰۰ دلاری این میان وجود دارد. البته در کشورهایی مثل هند و پاکستان پیش تولید وجود ندارد بلکه در کشورهای صاحب سبک این پیش تولید شکل می گیرد و ما صاحب این فناوری هستیم. حتی در کشورهای عربی و ترکیه نیز کل خط تولید را صاحب نیستند اما ما از شکل گیری ایده تا پخش، کل فرایند را زیر ۵۰۰ دلار تولید می کنیم.

وی در ادامه درباره بهره گیری از صنعت انیمیشن تصریح کرد: ما می توانیم صادرات خدمات داشته باشیم، در سال گذشته نیز چند انیمیشن به کشورهای همسایه فروخته شد.

لیوانی درباره ادامه تولید این مجموعه یادآور شد: فکر می کنم تهیه کننده ماهانه یک و نیم قسمت را به ما تحویل دهد تا با ساخت فاز دوم در ۱۳ قسمت بعدی زمانیکه کامل شود پخش آن صورت بگیرد.

در بخش دیگر این نشست ابراهیمی تهیه کننده «جوانمردان» گفت: روند تولید این انیمیشن از دو سال پیش آغاز شد و ۸۰ درصد از پیش تولید کل مجموعه آماده است.

وی ادامه داد: ما در فرایند ساخت از سیستمی استفاده کردیم که باعث شد فاز اول با کمی تاخیر تولید شود. در فاز دوم تیم نویسنده تغییر کرد و تغییراتی هم در ساختار پیش آمد. تولید سنتی انیمیشن با رندر انجام می شود که زمانبر است اما در این انیمیشن از سیستم های جدیدتر مثل آنریِل استفاده می شود.

تهیه کننده «جوانمردان» درباره کاراکترهای اثر گفت: پیش بینی ما در این مجموعه ۵۰ کاراکتر اصلی و ۳۰۰ کاراکتر فرعی بود اما در فاز اول ۹۷ کاراکتر اصلی و ۵۰۰ کاراکتر فرعی داریم. ۸۰۰ تا ۹۰۰ فصای اصلی داریم و فضاهای کلی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ لوکیشن است.

احمدی کارگردان نیز اظهار کرد: بخش های آر اند دی در فرایند تولید این انیمیشن انرژی بسیاری از ما گرفت با این حال ما سعی کردیم کیفیت انیمیشن کاسته نشود. این یک پروژه حماسی است و ما در آن بر جوانمردی، شجاعت و تعهد تاکید داریم. به ذایقه مخاطب توجه داریم که آثار غربی را می بیند و سعی کردیم کار ما ریتم درستی داشته باشد.

لیوانی در ادامه درباره انتخاب دوره مغول عنوان کرد: کشور ایران به دلیل منابع و موقعیت جغرافیایی از دیرباز دشمنانی داشته است که در طمع اشغال آن بوده اند. حمله مغول درس بسیار بزرگی برای ماست و ما در آن دوران ضعف های بسیاری داشتیم که به عنوان درس عبرت میتوان از آنها یاد کرد.

سالم در این نشست درباره رویکرد شبکه نسبت به پخش این اثر اظهار کرد: ما امروز دیدیم کار ناجوانمردانه ای که چندی پیش در اهواز رخ داد پاسخ داده شد و طی یک عملیات موشکی به این اقدام ناجوانمردانه جواب دادیم. ما قرار است در این انیمیشن هم از روحیه جوانمردی بگوییم و این روحیه را به نوجوانان منتقل کنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به تحویل این انیمیشن، ما منتظر مناسبت درست برای شروع پخش هستیم که یا از اربعین حسینی و یا ابتدای ربیع الاول خواهد بود و سه بار بازپخش دارد.
کد خبر: 97127
Share/Save/Bookmark