سینمای دفاع مقدس فراموش شده/ خیانت برخی از سینماگران به سینمای دفاع مقدس/ ساخت حداقل ۵ فیلم دفاع مقدسی در سال
دغدغه های یک تهیه کننده فیلم های دفاع مقدس در گفتگو با هنرنیوز:
سینمای دفاع مقدس فراموش شده/ خیانت برخی از سینماگران به سینمای دفاع مقدس/ ساخت حداقل ۵ فیلم دفاع مقدسی در سال
امیرحسین شریفی معتقد است به دلیل عدم حمایت از سینمای دفاع مقدس و ساخت فیلم های سطحی، سینمای دفاع مقدس به فراموشی سپرده شده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
امیرحسین شریفی تهیه کننده سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد وضعیت سینمای دفاع مقدس گفت: خیلی متاسف و دل شکسته ام از اینکه سینمای دفاع مقدس به فراموشی سپرده شده است و این درحالی است که هیچ ارگانی نیز به این نوع سینما بها نمی دهد.

وی با اشاره به دهه شصت افزود: در یک دوره ای مثل دهه شصت، فیلم های ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس ساخته شد که باعث افتخار این نوع سینما بود اما الان متاسفانه در مقطعی هستیم که به نظر می رسد این سینما از یاد رفته است و یکی از مشکلات اصلی این نوع سینما، نبود فیلمنامه مناسب و مطلوب است چرا که عموم فیلمنامه ها یا خیلی بد نوشته می شوند و یا کلیشه ای هستند.

تهیه کننده فیلم سینمایی«هور در آتش » ادامه داد: متاسفانه در نابودی سینمای دفاع مقدس، برخی از تهیه کنندگان، کارگردانان و فیلمنامه نویسان هم مقصر بودند و با ساخت فیلم های سطحی به این کار دامن زدند.

به گفته شریفی ، «نبود بودجه» و عدم حمایت از سوی ارگانهای دولتی و متولیان دفاع مقدس، یکی دیگر از مشکلات این نوع سینما بوده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی « اشک سرما» تاکید کرد: باید ارگانهایی که بودجه فرهنگی در اختیار دارند تولید فیلم های دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دارند و از تولیدات این نوع سینما، شانه خالی نکنند. اگر این حمایت صورت بگیرد ما می توانیم حداقل سالی ۵ فیلم ارزشمند دفاع مقدس داشته باشیم. این درحالی است که ما واقعا در حوزه دفاع مقدس؛ کمبود قصه نداریم چرا که هنوز خاطرات بسیار خوب و زیبایی از جبهه های جنگ وجود دارد که همچنان پنهان مانده است.

امیرحسین شریفی با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس فقط توپ و تانک و گلوله نیست اظهار داشت: فیلمنامه نویسان ما می توانند به قصه هایی پیرامون مسائل عرفانی رزمندگان، به مسائل پشت جبهه و به مسائلی همچون صداقت و خلوص رزمندگان بپردازند و لازم نیست که به طور مستقیم به صحنه های نبرد پرداخته شود.

این تهیه کننده سینمای ایران گفت: من واقعا از این همه بی مهری نسبت به سینمای دفاع مقدس ، دلم شکسته است و نمی دانم چه کار باید بکنم؟ هر چند که تاکنون در حد توانم فیلم های مختلف دفاع مقدس همچون اشک سرما، هور در آتش، شب دهم ، قاصدک و حدود ۱۸ تله فیلم در حوزه دفاع مقدس تولید کردم اما امروز به عنوان یک تهیه کننده سینما، آرزو دارم بتوانم بار دیگر، یک فیلم ارزشمند در حوزه دفاع مقدس تولید کنم.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل نبود فیلم های خوبِ دفاع مقدس، جشنواره فیلم های دفاع مقدس برگزار نشد که جای تاسف است ادامه داد: اگرچه ما در مقطعی شاهد فیلم های ارزشمند در حوزه دفاع مقدس از سوی برخی از همکارانمان بودیم که توانستند فیلم های ماندگاری تولید کنند مثل زنده یاد رسول ملاقلی پور و ابراهیم حاتمی کیا و دیگران اما از سوی دیگر، متاسفانه برخی از همکاران دیگر ما هم، از دفاع مقدس سوء استفاده کردند به عنوان مثال شما شخصیتی را در فیلم می بینید که با یک آرپی چی، یک لشگر عراقی را نابود می کند! آیا این نوع فیلم ها ، خیانت به سینمای دفاع مقدس نیست؟ خوشبختانه این نوع فیلم ها به دلیل عدم استقبال مردم با شکست روبرو شد.

به گفته تهیه کننده فیلم سینمایی« الماس بنفش» برخی از فیلمسازان با تولید فیلم های سطحی در سینمای دفاع مقدس نه تنها به این نوع سینما کمک نکردند بلکه تا توانستند به این سینما لطمه زدند.

وی از در اختیار داشتن یک فیلمنامه خوب در عرصه دفاع مقدس خبر داد که به دلیل عدم حمایت و هزینه بر بودن این نوع سینما، تولید آن همچنان در کما بسر می برد.

امیر حسین شریفی که ورودش به سینما با فیلم دفاع مقدس بوده است گفت: من خودم با ساخت فیلم های دفاع مقدس وارد سینما شدم و از این بابت افتخار می کنم و خدا را شاهد می گیرم که همیشه دغدغه ساخت فیلم های دفاع مقدس را داشته و دارم. معتقدم می شود فیلم های خوب دفاع مقدسی ساخت به شرطی که عاشق این کار باشیم و به این نوع کارها دل ببندیم.
کد خبر: 83177
Share/Save/Bookmark