دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت
طی پیامی؛
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیامی ارتحال آیت ‌الله مهدوی‌کنی (رضوان الله علیه) را تسلیت گفت.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳

به گزارش هنرنیوز متن پیام تسلیت دبیرکل نهاد به شرح زیر است:

انّا للّه و انّا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

ارتحال عالم رباّنی، روحانی مبارز، متفکر اندیشمند حضرت آیت ­الله محمدرضا مهدوی کنی را به همه ­ی کتابداران و اهل فرهنگ و خردورزی تسلیت می­ گویم. آن عزیز سفر کرده بر تمامی مسلمانان و متعهّدان به انقلاب اسلامی و پیروان حضرت امام خمینی(ره) حقّی عظیم دارد اما حقّی اختصاصی نیز بر گردن این خدمتگزار انقلاب اسلامی دارد.

مرحوم پدرم از اولین کسانی بود که از سال ۱۳۴۲ که آیت­ الله مهدوی کنی به امامت جماعت مسجد جلیلی پرداخت و آنجا را به پایگاهی برای نشر تعالیم دینی و ترویج اندیشه ­های انقلابی امام خمینی(ره) تبدیل کرد در جرگه­ یاران ایشان درآمد و این رشته­ مودت و ارادت تا پایان عمر پدرم ادامه داشت.

اعتقاد و ارادت مرحوم پدرم به آن روحانی مبارز و اخلاق ­مدار تا جایی بود که وقتی پا به عرصه ی این دنیا گذاشتم مرا به نزد ایشان برد تا اذان و اقامه ­ای با صدای آن عالم ربّانی از اولین نغمه­ هایی باشد که در وجودم راه یابد و دعای خیر آن عزیز دستگیر این بنده­ ی کوچک خدا در مسیر زندگی باشد. در طول سال های تحصیل نیز پدر در اکثر روزهای سال مرا به مسجد جلیلی می ­برد و سال ها از نمازهای جماعت و سخنرانی ­های آن روحانی متعهّد و ملکوتی بهره ­مند بودم.

امروز که عزادار رحلت آن روحانی مبارز هستیم وظیفه ­ی خود دانستم که حقّی که آن بزرگوار بر این حقیر دارد، یادآور ‌شوم و به شما اهل فرهنگ و ادب و کتاب کشور تسلیت بگویم.

یادش گرامی و راهش در پیروی از راه نورانی ولایت فقیه پر رهرو باد.

کد خبر: 75734
Share/Save/Bookmark