سینمای ایران فیلمی در شان امام(ره) تولید نکرده است
حبیب اسماعیلی :
سینمای ایران فیلمی در شان امام(ره) تولید نکرده است
یک تهیه کننده سینمای ایران معتقد است سینمای ایران تاکنون فیلمی با کیفیت و در شان امام(ره) و مرتبط با زندگی ایشان تولید نکرده است.
 
تاريخ : شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۱
به گزاش هنرنیوز ، حبیب اسماعیلی در گفت وگویی درباره لزوم تولید و ساخت فیلم با محوریت زندگی امام خمینی(ره) افزود: فیلم و سریال‌هایی که بخشی از آن به زندگی امام(ره) اختصاص داشته باشد در تلویزیون و سینما ساخته شده اما آنچه مسلم است اینکه هنوز فیلم با کیفیت و تاثیرگذاری که به صورت خاص درباره بخشی از زندگی امام خمینی(ره) باشد، تولید نکرده‌ایم.

وی با بیان این که نیاز به ساخت فیلمی درباره فرازهایی از زندگی امام(ره) داریم، تصریح کرد: در این موضوع همه مسئولیت با هنرمندان نیست و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) نیز باید به عنوان بخشی که اسناد و آثار مهمی درباره امام(ره) در اختیار دارد، پیش قدم شود.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: البته هنوز دیر نشده اما در نظر داشته باشیم نسل‌های جوان که محضر امام(ره) را درک نکرده‌اند بزودی بزرگ می‌شوند و آن وقت است که این احساس نیاز به شدت به وجود می‌‎آید بنابراین باید از اکنون برای این احساس نیاز اندیشید.

اسماعیلی با تاکید بر این که به جای فکر کردن درباره تولید چندین اثر درباره زندگی امام خمینی(ره) باید بدنبال تولیدی اثری با کیفیت باشیم، گفت: هرچند زندگی امام(ره) فرازهای بسیاری دارد که می تواند سوژه چندین اثر سینمایی باشد اما برای اینکه به تکرار نیافتیم باید با برنامه‌ریزی درست چند اثر با کیفیت تا چند سال آینده تولید کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» خاطرنشان کرد: ساخت فیلمی در مورد زندگی امام(ره) و شخصیت ایشان را باید یک پروژه بزرگ سینمایی دانست از این رو برای ساخت آن نباید به بخش دولتی اکتفا کرد و ضروریست از بخش خصوصی دعوت به عمل آورد.

تاکنون یک مستند باعنوان «روح‌الله» ساخته محمد دبوق، یک فیلم سینمایی با عنوان «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی، چهار سریال به نام‌های «روح‌الله» ساخته سیامک صرافت، «آفتاب و زمین» ساخته جواد شمقدری، «روح‌الله» به کارگردانی راما قویدل و «صنوبر» به کارگردانی مجتبی راعی همچنین یک تله فیلم با عنوان «یازده دقیقه و سی ثانیه» ساخته بهروز افخمی درباره زندگی امام خمینی (ره) در سینما و تلویزیون ایران تولید شده است.

ایرنا نوشت : در میان این آثار، «فرزند صبح» تنها فیلم سینمایی درباره امام خمینی(ره) به کارگردانی بهروز افخمی است که سال 1398 تولید شده اما همچنان به دلیل مشکلات فیلمنامه مجوز اکران نگرفته است.
کد خبر: 94544
Share/Save/Bookmark