ایوبی: در انجمن سینمای جوان بازنشستگی وجود ندارد / فرخنده کیش : سال 95 سال انجمن سینمای جوان است
در جشن سینمای جوان مطرح شد؛
ایوبی: در انجمن سینمای جوان بازنشستگی وجود ندارد / فرخنده کیش : سال 95 سال انجمن سینمای جوان است
رئیس سازمان سینمایی کشور از اختصاص ردیف بودجه‌ای برای انجمن سینمای جوانان ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد سال بعد ، بودجه بیشتری به این امر اختصاص یابد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۷
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، در مراسم جشن سینمای جوان که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار گردید علاوه بر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، جمعی دیگر از مدیران سینمایی و بسیاری از فیلمسازان فیلم کوتاه حضور گسترده ای داشتند.

در این مراسم ابتدا فرید فرخنده ‌کیش طی سخنانی ، سال 94 را برای انجمن سینمای جوان سال پرباری اعلام کرد و ادامه داد: سال 94 سال باور جوانان بود و انشااله تا سال 97 بتوانیم مسیری که در نظر داریم را ادامه دهیم.

وی از سال 1395 به عنوان «سال سینماگران جوان» و سال «انجمن سینمای جوانان ایران» یاد کرد. فرخنده کیش ضمن تشکر ازحمایت های سازمان سینمایی که باعث تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده انجمن شده از رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما به دلیل توجه به فیلم کوتاه در جشنواره جهانی فیلم فجر و از علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی به دلیل تعلق خاطر به انجمن سینمای جوان و همچنین از همراهی علیرضا شجاع‌ نوری و دکتر حسینی که تعریف درستی از مدرسه سینما داشتند تقدیر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ما در ادامه حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز از انجمن سینمای جوان به عنوان یک برند معتبر یاد کرد و اظهار داشت: جوانان ما در زمینه سینما و فرهنگ و هنر حضور پررنگی داشتند و نشان دادند که می‌توانند موفق باشند.

در انجمن سینمای جوان ، بازنشتگی وجود ندارد


وی با بیان اینکه در دنیا سینما یعنی آخر مدرنیته گفت: انجمن سینمای جوانان ایران جایی است که کسی بازنشسته نمی‌شود و همه افراد آن به آن تعلق خاطر دارند. افراد زیادی را شاهد بودم که پیشرفت کرده‌اند و به مراتب بالا رسیدند اما یکی از افتخاراتشان این است که در انجمن سینمای جوان حضور پیدا کردند.

جوانان را ناامید نکنید، دولتها می آیند و می روند

ایوبی اظهار داشت: متاسفانه برخی از جریانات سیاسی سعی می‌کنند جوانان و مردم را ناامید کنند، به آنها توصیه می‌کنم یک بار دیگر فکر کنند. دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، چرا باید جوانان ما ناامید شوند؟

رئیس سازمان سینمایی افزود: ما کشوری هستیم که صنعت و قدرت را داریم و همه ما باید دانیم که نباید از فضای مجازی غافل شویم. اگر خودمان در این فضا و شرایط جایمان را پر نکنیم دیگران آن را پر می‌کنند.

ردیف بودجه ای خاص برای انجمن سینمای جوان


ایوبی همچنین از ردیف بودجه‌ای در سازمان سینمایی برای انجمن سینمای جوانان ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد بودجه بیشتری در سال آینده به این ردیف بودجه افزود شود.

پرهیز از مضامین دستمالی شده و تکراری


وی به فیلمسازان جوان توصیه کرد از پرداختن به مضامین دستمالی شده خودداری کنند و فیلم های خود را از فرهنگ خودی، مثنوی و معنوی و حافظ سیراب کنند.

یکی دیگر از توصیه های ایوبی به فیلمسازان جوان ، رفتن به سراغ موضوعی همچون مدافعان حرم بود.

یاد آوری می شود در این جشن که در سالن سوره حوزه هنری برگزار گردید ضمن برش کیکی که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود از محمد تاجیک مدیرشبکه مستند و همچنین از چند تن از فیلمسازان فیلم کوتاه که فیلم هایشان توانسته بود افتخارات ملی و بین المللی کسب کنند قدردانی شد که اسامی این فیلمسازان به این ترتیب است: یوسف کارگر، مسعود حاتمی، مهدی فرد قادری، امیر مسعود سهیلی، شهریار پورسیدیان و کریم لک‌زاده تقدیر بعمل آمد.

بر اساس این گزارش ، همچنین کارت عضویت پاتوق فیلم کوتاه به رئیس سازمان سینمایی نیز اهداء گردید.
کد خبر: 91574
Share/Save/Bookmark