پول بلیت‌های فروخته‌شده سینماها برای بازی‌های جام جهانی کجاست
پول بلیت‌های فروخته‌شده سینماها برای بازی‌های جام جهانی کجاست
با وجود آنکه نزدیک به سه ماه از برگزاری جام جهانی فوتبال گذشته است همچنان بهای بلیت‌های فروخته‌شده در سینماها که قرار بود در میان پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان فیلم‌هایی که در آن دوران اکران می شدند، تقسیم شود، سرنوشت نامشخصی دارد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
به گزارش هنرنیوز ، شورای عالی اکران کلیت برنامه‌ریزی برای چگونگی دریافت هزینه بلیت‌های بازی‌های جام‌جهانی را که در سینماها نمایش داده شده بود، انجام داده است، اما هنوز مساله اینکه کدام فیلم‌ها چند درصد از فروش بلیت‌های مورد نظر را دریافت می‌کنند، مشخص نشده است.

در آن زمان نزدیک به ۱۵ فیلم سینمایی در حال اکران بود و بی‌شک هرکدام از صاحبان این فیلم‌ها درباره دریافت سهم خود مدعی هستند.

در ابتدا باید بررسی شود که چه درصدی باید به آثار پرفروش و چه درصدی به دیگر آثار ارائه می‌شود، البته باید به پردیس‌های سینمایی نیز توجه کرد چرا که معمولا در پردیس‌ها چند فیلم با هم اکران می‌شود، که این رویه خود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بر همین اساس مسعود اطیابی، سخنگوی شورای عالی تهیه‌کنندگان، در گفت‌و‌گو با مهر با تاکید بر اینکه بی‌شک این کار پروسه طولانی و سختی دارد، یادآور شد: شورای عالی اکران سهم کلی فیلم‌ها و صاحبان سینماها را محاسبه کرده‌، اما هنوز کار اصلی باقی مانده است. قرار است پول‌های مورد نظر به حسابی در خانه سینما واریز شود تا در نهایت تصمیم گیری کلی صورت گیرد.

اطیابی در پایان با اشاره به اینکه سینماداران دو هفته فرصت دارند تا مبالغ فروش بلیت‌های مسابقات جام جهانی را به حساب موردنظر واریز کنند، گفت: در مرحله نهایی شورای عالی تهیه‌کنندگان برای حمایت از حقوق صاحبان فیلم‌ها وارد کار می‌شود. اکنون شورای عالی تهیه‌کنندگان در این زمینه ورود پیدا نکرده است. در واقع شورای عالی اکران ابتدا باید موارد مختلف را مدنظر قرار دهد، پول‌ها از سینماداران دریافت شود، تا در نهایت تصمیم گرفته شود که سهم هر فیلم از این مبالغ چه میزان است.
کد خبر: 97154
Share/Save/Bookmark