سینمای دولتی روز به روز فربه تر می‌شود
گزارش هنرنیوز از نشست خبری فیلم سینمایی «شکاف»؛
سینمای دولتی روز به روز فربه تر می‌شود
نشست خبری فیلم سینمایی «شکاف» با حضور عوامل آ» فیلم در کاخ جشنواره برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
فیلم سینمایی «شکاف» به کارگردانی کیارش اسدی زاده و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی با حضور بازیگران این فیلم سینمایی برگزار شد.

کیارش اسدزاده در ابتدای نشست خبری فیل سینمایی «شکاف» طی سخنانی گفت: از دیدن فیلم قبلی‌ام «گس» در چنین فضایی محروم بودم ایده‌ این فیلم سینمای از لحظه‌ای شکل گرفت که با همسرم تصمیم گرفتتیم برای بچه دار شدن به مشاوره برویم و در این مسیر با سویه‌های مختلفی برخورد کردیم که توجه من رابه خودش جلب کرد. در ادامه این مسیر متوجه شدیم که این موضوع یعنی «بچه» جهان شمول است. از اویل سال ۹۱ شروع به نوشتن فیلم ننامه کردیم که تا زمان فیلم برداری این تغییرات ادامه داشت. مسائلی که در فیلم مطرح می‌شد برگرفته از تحقیقاتی بود که صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: در تدوین اصولاً آدم بی‌رحمی هستم اما یکی از دلایلی که خود فیلمم را تدوین کردم این است ککه اگر راش‌های گرفته شده را به یک تدوین گر بدهم می‌گوید یک مشت آشغال تحویل من داده‌ای به همین دلیل خودم بهتر می‌دانم که چه کار می‌خواهم انجام دهم از آنجایی که سر صحنه فیلم برداری پلان اضافی نمی‌گیرم  در تدوین فیلم به بنده کمک زیادی می‌کند.

منیژه حکت نیز این گونه ادامه داد: ژانر اجتماعی را در بین سایر ژانر‌ها بیشتر دوست می‌دارم. کار با نسل جدید را دوست دارم و در بیشتر موارد این نسل در بسیاری از کار‌ها و نظر‌ها از پیشکسوتان خود پیشی گرفته‌اند. آشنایی من با کیارش اسدزاده بر می‌کردد به پروژه شهر موش‌ها که در آنجا به خوبی بسیاری از کار‌ها را وی انجام می‌داد. در حال حاضر که فیلم را در سالن دیدم احساس رضایت می‌کنم اما به نظرم چند دقیقه از فیلم اضافه است که باید حذف شود. از همین جا فقط اشاره به وضعیت سینمای مستقل می‌کنم سینمای مستقل به سختی به کار خود ادامه می‌دهد و از آن طرف هم سینمای دولتی روز به روز فربه تر می‌شود.

سحر دولت شاهی در سخنانی کوتاه گفت: جزو نفراتی بودم که برای مدت طولانی با این فیلم نامه همراه بودم. شاید به همین دلیل آمادگی من نسبت به سار دوستان بیشتر بوده است.

هانیه توسلی با اشاره به اینکه دورخوانی فیلم نامه به تسلط مان بسیار کمک کرد گفت: با خواندن فیلم نامه جذب آن شدم اما یکی از نقاط قوت ما در حین کار این بود که در زمان تمرین کارگردان دست بازیگر را باز گذاشته بود تا آزادانه بتواند نظرات خود را اعلام کند و به حق آن‌ها را می‌شنید و ترتیب اثر می‌داد تغییرات جزیی در دیالوگ‌ها صورت دادیم اما کلیات و بسیاری از موارد دیگر در فیلم نامه تغییری نکرد. یکی از دلایلی که علاقه‌مند هستم با جوان‌ها کار کنم این است که ان‌ها خوش فکر هستند البته اگر به تئا‌تر هم نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که جوان‌تر‌ها به نسبت پیشکسوتان کار‌های بهتری را ارائه می‌دهند اما از طرفی برخی از ان ها هنوز به دنبال ایجاد فضای هنری پوک در ظاهر آثار هنری خود هستند.

بابک حمیدیان با ذکر خاطره‌ای از زمان فیلمبرداری این فیلم سینمایی گفت: عاشق کارکردن با نسل جدید و هم سن و سا‌های خودم هستم به دلیل اینکه دغدغه‌های یک سانی نسبت به موضوعات و جامعه داریم و نگاه یکدیگر را به راحتی درک می‌کنیم. این فیلم محصول گروهی بود که به خوبی به یکدیگر و نظرات هم گوش می‌دادند. یکی از اتفاقات خوبی که در این فیلم افتاد دورخوانی‌هایی بود که انجام می‌دادیم و این موضوع باعث می‌شد که تسلط بیشتری به روی کارمان داشته باشیم. مثلاً یکی از همین روز ها پلیس جلوی کار ما را در خیابان گرفت و یکی از آن‌ها رکیک‌ترین حرف‌ها را زد و ما نیز در حال گرفتن پلان مورد نظر بودیم که اگر تمرین لازم را نداشتیم حتماً تمرکزمان به هم می‌ریخت در صورتی که در این شرایط پلانمان را ضبط کردیم. البته آن پلیس بعد از کشمکش از دل ما در آورد و عذر خواهی کرد.

لازم به ذکر است که رییس سازمان سینمایی لحظاتی کوتاه در نشست خبری این فیلم سینمایی حضور پیدا کرد.
کد خبر: 78993
Share/Save/Bookmark