«کِنِدی چهارم» نوشته «ماريو پوزو» با ترجمه «فتح‌الله جعفري جوزاني» بازیگر سینما منتشر شد
پرفروشترین کتاب نیویورک تایمز از نویسنده «پدرخوانده»؛
«کِنِدی چهارم» نوشته «ماريو پوزو» با ترجمه «فتح‌الله جعفري جوزاني» بازیگر سینما منتشر شد
 
تاريخ : يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹

کتاب «کِنِدی چهارم» نوشته «ماريو پوزو» خالق «پدرخوانده» و پرفروشترین کتاب نیویورک تایمز از نویسنده «پدرخوانده»؛ با ترجمه «فتح‌الله جعفري جوزاني» بازیگر و تهیه‌کننده سینما منتشر شد.
کتاب «کِنِدی چهارم» نوشته «ماريو پوزو» خالق «پدرخوانده» از مطرح‌ترين نويسندگان آمريكايي همچنین و پرفروشترین کتاب نیویورک تایمز از نویسنده «پدرخوانده»؛ با ترجمه «فتح‌الله جعفري جوزاني» بازیگر و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایران برگر» توسط انتشارات «روزنه كار» منتشر شد و در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور قرار گرفت.
«فتح‌الله جعفري جوزاني» مترجم «کِنِدی چهارم» در بخشی از پیشگفتار این اثر نوشته است: کتاب حاضر که عنوان اصلی‌اش «ک چهارم» است و برای مأنوس‌تر بودن خواننده فارسی زبان به «کِنِدی چهارم» تغییر کرده است، هشت سال پیش از مرگ نویسنده (۱۹۹۹) در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. کتاب «کِنِدی چهارم» که یکی از بهترین آثار «ماريو پوزو»، استاد مسلم ادبیات معاصر آمریکاست، پیشکش ناچیزی است به کسانی که مایلند بیشتر بدانند.
کتاب «کِنِدی چهارم» ۲۷ فصل و همچنین چندین بخش را شامل می‌شود، که عبارتند از: از جمعه مقدس تا یکشنبه عید پاک، هفته عید پاک و روز مراسم تحلیف.
«ماریو جیانلویجی پوزو» (۱۹۹۹-۱۹۲۰) نویسنده ایتالیایی ـ آمریکایی و برنده دو بار جایزه اسکار در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ می‌باشد. وی به دلیل رمان‌های مافیایی به خصوص رمان «پدرخوانده» که مبنای ساخت فیلمی به همین نام در سال ۱۹۷۲ و به کارگردانی «فرانسیس فورد کاپولا» شد؛ بارها مورد تحسین قرار گرفته است.
«فتح‌الله جعفري جوزاني» که سابقه بازیگری سینما و همچنین تهیه‌کنندگی را در کارنامه خود دارد و سال گذشته در فیلم سینمایی «ایران برگر» در مقام تهیه‌کننده و بازیگر حضور داشته است؛ پيش از اين، ترجمه کتاب‌ «مهاجر خوشبخت» اثر «ماریو پوزو»، کتاب‌ «خداحافظی طولانی» اثر «ریموند چندلر» (يكي از ده كتاب توصيه شده مجله تايم)، كتاب «از كاليگاري تا هيتلر» نوشته دکتر «زیگفرید کراکائر» و همچنین كتاب «تاریخ روانشناختی اجتماعی سینمای آلمان از ابتدا تا دوران نازی‌ها» نوشته دکتر «زیگفرید کراکائر» یکی از کتب مرجع سینمایی مورد تدریس در دانشگاه‌های آمریکا به چاپ رسيده است.
همچنین اثر دیگر «ماریو پوزو» به نام «احمق‌ها می‌میرند» و کتاب «پنجره بالایی» نوشته «ریموند چندلر» توسط «فتح‌الله جعفری جوزانی» ترجمه شده و در حال حاضر در انتظار مجوزهای لازم برای چاپ است.
کد خبر: 92393
Share/Save/Bookmark