جشنواره «عمار» از بهروز افخمی، جعفری جوزانی و حسین زندباف تقدیر می کند
همزمان با پاسداشت فیلمساز ضدکودتای شیلیایی صورت می‌گیرد؛
جشنواره «عمار» از بهروز افخمی، جعفری جوزانی و حسین زندباف تقدیر می کند
 
تاريخ : دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱

در مراسم جشن پیوند هنر انقلابی ایران و امریکای لاتین که به همت دبیرخانه بخش بین الملل جشنواره عمار برگزار می‌شود از فیلمسازانی که در کارنامه خود آثار ضدآمریکایی دارند تقدیر می‌شود.

به گزارش هنرنیوز، در مراسم جشن پیوند هنر انقلابی ایران و امریکای لاتین که به همت دبیرخانه سومین دوره بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار و همراه با بزرگداشت «میگل لیتین»، فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی برگزار می‌شود، از فیلمسازان جبهه فرهنگی انقلاب تقدیر می‌شود.

بنابرین گزارش، در این مراسم که فردا (سه‌شنبه ۹ شهریور)، در تالار ابن سینا دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران(واقع در خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان پورسینا) برگزار می‌شود، از مسعود جعفری جوزانی به خاطر فیلم شیر سنگی، حسین زندباف به خاطر ساخت فیلم دست شیطان و بهروز افخمی به خاطر ساخت فیلم روز شیطان که آثار ضدآمریکایی و ضداستعماری در کارنامه کاری خود دارند، تجلیل و تقدیر می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند پیش از آغاز رسمی این مراسم که از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود، فیلم سینمایی «آلنده در پیچ‌وخم‌ها»، آخرین ساخته «میگل لیتین»، فیلمساز شیلیایی را برای اولین بار در ایران، از ساعت ۱۶ در تالار ابن سینا تماشا کنند.

قرار است در این مراسم چهره های هنری و انقلابی چون نادر طالب‌زاده، ابوالقاسم طالبی، مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند، عزت الله مطهری(شاهی)، سیدسلیم غفوری، انسیه شاه‌حسینی و سینا واحد، رایزن فرهنگی سابق ایران در آرژانتین حضور داشته باشند.
کد خبر: 92573
Share/Save/Bookmark