تاثیر گذاری نقش در فیلم برایم مهم‌تر است
لیلا اوتادی در گفتگو با هنرنیوز؛
تاثیر گذاری نقش در فیلم برایم مهم‌تر است
لیلا اوتادی گفت: فیلم نامه‌هایی که در ارتباط با خانم‌ها باشد بسیار کم هستند اکثر ماجرا‌ها برای شخصیت‌های مرد نوشته می شود ولی در مجموع تاثیر گذاری کاراک‌تر در کل فیلم بسیار برایم مهم است.
 
تاريخ : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸
لیلا اوتادی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز درباره اینکه چرا در سینمای ایران زن‌ها کمتر در مرکز ثقل فیلم نامه قرار دارند؛ گفت: به نظرم مدتی است که فیلم نامه‌ها به سمتی حرکت کرده که به لحاظ قصه و پرداخت شخصیت‌های زن دقت بیشتری می‌شود. البته جای خوشحالی دارد که فروش فیلم‌ها و کیفیت فیلمنامه‌ها در چند ماه اخیر بهتر شده است. در این چند ماه تغییراتی در فیلم نامه‌های ارسالی دیدم که خوب است.  واقعاً نمی‌دانم که دلیل این تغییرات چیست، اما برایم جای خوشحالی دارد.

اوتادی با اشاره به اینکه باید متخصصین دقت بیشتری داشته باشند و روند حرکت سینما را بررسی کنند که چرا فیلم نامه‌ها نگاه فردی به زن ندارند؛ گفت: به عنوان فردی که در سینما فعالیت دارد باید بگویم نمی‌توان به سرعت این معضل را برطرف کرد به نظرم جای صحبت بسیار زیادی دارد. بهتر است در چندین جلسه این موضوع مطرح شود و کار‌شناسان سینما به آسیب‌شناسی آن بپردازند.
 
وی افزود: باید به این نکته اشاره کنم که در مجموع جامعه‌ای که مرد سالار است ترکش‌هایش را می‌توان در بخشهای مختلفی دید. گرچه معضلاتی برای نوشتن قصه حول محور شخصیت یک زن وجود دارد و خط قرمز‌های زیادی که فیلم نامه نویس را در شرایط سختی قرار می‌دهد اما باید با خلاقیت راه دیگری پیدا کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «دعوت» در ادامه گفت: با دقت در فیلم نامه‌ها و فیلم‌‌هایمان متوجه خواهیم شد که اکثراً اتفاق‌ها و یا کنش‌ها از جانب کاراکتر مرد صورت می‌گیرد. در هر جامعه‌ای افراد تاثیر گذار در سایر بخش‌های آن جامعه حضورشان بیشتر دیده می‌شوند که این یک امر بدیهی است.

اوتادی در ارتباط با این پرسش که دلایل انتخابتان برای بازی در یک فیلم آیا به میزان حضور شما در آن  فیلم بستگی دارد، گفت: ملاک انتخاب اصلاً بلند بودن نقش و یا کوتاه بودن آن در فیلم نامه نیست. ابتدا شخصاً باید با نقش ارتباط برقرار کنم و آن را دوست داشته باشم چون اگر این گونه باشد مخاطب هم یقیناً آن را دوست می‌دارد. من فیلم‌هایی بازی کرده‌ام که خیلی به لحاظ کمی در فیلم حضور نداشتم اما به نقشم علاقه‌مند بودم.
 
او گفت: تاثیر گذاری نقش در فیلم برایم بسیار مهم است و اینکه نبودش احساس شود و به فیلم لطمه بزند.
کد خبر: 75563
Share/Save/Bookmark