می‌ترسیدم به امین حیایی زنگ بزنم!
گزارش هنرنیوز از نشست نقد و بررسی مجموعه «خوب بد زشت»:
می‌ترسیدم به امین حیایی زنگ بزنم!
نشست نقد و بررسی مجموعه «خوب بد زشت» در فرهنگسرای رسانه با حضور بازیگران این مجموعه امین حیایی، بیژن مفیدی، حسین محب اهری، سوسن پرور و تهیه کننده آن علیرضا سبط احمدی و کارگردان منوچهر هادی برگزار شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
در ابتدای نشست کارگردان مجموعه منوچهر هادی در ارتباط با این سریال گفت: مخاطبین لطف دارند و همیشه در برخورد‌های رو در رو ابراز خرسندی می‌کنند اما بنده علاقه مندم در این نشست سوال‌های منتقدانه‌ای پرسیده شود و ما هم بتوانیم با صراحت به سوال‌ها پاسخ درست دهیم.

وی در ادامه افزود: قطعاً برای هر نقش چند گزینه داشتیم اما در بیشتر مواد با افرادی که در مرحله اول در نظر داشتیم به توافق رسیدیم. گزینه اصلی ما برای نقش اصلی مان امین حیایی بود که بنده خودم جرات تماس با ایشان را نداشتم که شاید قبول نکنند اما به محض اینکه تماس گرفتم ایشان با برخورد بسیار خوبی وارد مذاکره شدند و در‌‌نهایت با ما همکاری کردند.

امین حیایی در ادامه درباره گروه سریال «خوب بد زشت» گفت: نکته‌ای که خیلی برای من مهم بود این است که این گروه با عشق و علاقه و با احترام در کنار هم کار می‌کردند و این مورد بسیار کم پیش می‌آید که گروهی این چنین باشد همه چیز سر جایش قرار داشت. از همه دوستانی که بنده را در این پروژه همراهی کردند بسیار ممنون هستم.

وی در ادامه افزود: برای پرداخت این کاراک‌تر بسیار تلاش کردیم که تکراری نشود ابتدا من خودم با یک تیپ دیگری وارد کار شدم و منوچهر هادی هم آن را پذیرفت اما در ‌‌نهایت وقتی فیلم نامه کامل شد و خواندیم متوجه شدیم که باید در ظاهر تغییراتی داشته باشد تیپی که من در نظر داشتم بسیار فانتزی‌تر از این بود اما این گونه متوجه شدیم که باید خیلی واقعی‌تر به نظر برسد. البته گریم و لباس بسیار کمک می‌کرد. بنده حسایت داشتم تا تیپ‌های قبلی که بازی کردم تکرار نشود.

سوسن پرور در ادامه گفت: برای هر بازیگری آرزو می‌کنم که تجربه کا با منوچهر هادی راپیدا کند این بهترین کاری بود که من انجام داده‌ام چرا که بسیار با عشق و تمام وجودم بر سرکار حاضر می‌شدمبازیگری اعتماد به نفسبالایی می‌خواهد و سعی می‌کند که با خلاقیت در نقشش ظاهر شود و جلوی دوربین برود حسنی که ایشان داشتند این بود که نمی‌خواستند اثبات کنند که کارگردان هستند و با ظرافت تمام د حالی که در جایگاه خودشان هستند ما را راهنمایی می‌کردند.

کارگردان مجموعه «خوب بد زشت» در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز مبنی بر اینکه آیا ترسی نداشتید از اینکه برخی از بازیگرانتان با توجه به پیش زمینه‌ای که در برخی از نقش‌ها دارند در این سریال موجب تکراری شدن اجرای نقش شوند گفت: بنده از بازیگرانم راضی هستم هر کدام از آن‌ها تلاش کردند که کاری متفاوت را ارائه دهند مثلاً سیروس پرور در کارش بسیار خوب و متفاوت بود بهاره رهنما هم همین طور و این اتفاق حاصل کاری دسته جمعی بود.

منوچهر هادی در ادامه گفت: این ارتباطی را که دوستان گفتند و نسبت به بنده لطف داشتند دو طرفه است. بنده هم این انرژی را ا دوستان دریافت کردم اما نکته مهم در مدیریت پروژه است و تهیه کننده که نقش بسیار مهمی داشت. زمانی که پرداخت‌ها به موقع باشد قطعاً بازیگران و عوامل انرژی می‌گیرند آن هم با توجه به شرایط سخت کار و ایام نوروز رعایت کردن این موارد در این شرایط بسیار مهم است.

حسین محب اهری بابیان اینکه کارگردان این مجموعه در ادامه با اشاره بهاینکه شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند خیلی مفید باشد گفت: من به آنچه در این سریال نسبت به شبکه‌های اجتماعی گفته شد اعتقاد دارم خود بنده برای مدت بیست روز در اینترنت فعال شدم و با پیشنهاد‌های عجیب دختر‌ها برای بازی در پروژه‌هایم مواجه شدم و بلافاصله اینترنت خودم را قطع کردم چرا که بنده تا حدی می‌توانم جلوی نفس خودم را بگیرم در هر صورت واقعاً استفاده درستی از شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود.

این کارگردان با اشاره به اینکه گفتن هیچ دیالوگی در مورد یارانه در فیلم اجبای نبود گفت: ابتدا زمانی که قرار بود سوسن پرور دیالوگی در ارتباط با یارانه‌ها بگوید و من این موضوع را با ایشان در میان گذاشتم قبول نکردند و با او صحبت کردم و گفتم که نیت ما کمک است حالا اینکه واقعاً چه می‌شود را نمی‌دانم ایشان فکر کردند و بعد از چند روز به بنده گفتند که این دیالوگ را می‌گویند و من هم گفتم اگر اعتقاد قلبی داری اینرا بگو در غیر این صورت بنده این سکانس را نمی‌گیرم و ایشان هم قبول کردند.

در ادامه منوچهر هادی در ارتباط با چگونگی انتخاب همسر امین حیایی نیلوفر خوش خلق برای بازی در این سریال گفت: ابتدا با اجازه امین حیایی این مسئله را با ایشان مطرح کردم و گفتم که دوست دارم نقش مقابل شما را همسرتان بازی کنند اما قبل از اینکه با ایشان این موضوع را در میان بگذارید دوست دارم چند لحظه شرایطی فراهم شود تا بتوانم با ایشان صحبت کنم بدون اینکه ایشان بدانند که من چه نیتی دارم د‌‌ همان برخورد اول که ایشان از همسرشان دعوت کردند و من با نیلووفر خوش خلق احوال پرسی ابتدایی را انجام دادم و ارتباط این زوج را دیدم به نظرم می‌توانست اتفاق خوبی در راستای مجموعه باشد.

تهیه کننه این مجموعه علیرضا سبط احمدی گفت: ابتدا حسین کیایی طرح اولیه و فیلم نامه را طرح کرد اما با خواندم این فیلم نامه توسط کارگرردان به این نتیجه سیدیم که باید بازنویسی صورت بگیرد و بابک کاردان نیز به مجموعه اضافه شد و در یک مدت کوتاه با توجه به زمان کمی که داشتیم این کار صورت گرفت. ما در این پروژه نزدیک به ۱۰۰ روزه کاری کار کاردیم از ۲۲ دی ماه کار ما شروع شد و تقریباً ۶ اسفند ماه به پایان رسید. قطعاً در این مجموعه نقاط ضعف و قوتی وجود دارداما باید بگویم که استرس پخش بسیار زیاد است و برای تهیه کننده می‌تواند کشنده باشد اما ما از هیچ کوششی دریغ نکردیم.

در آخر سبط احمدی در ارتباط با پابند‌هایی که در فیلم استفاده شده بودگفت: شنیده‌ام برخی ازمسئولین ابراز ناراحتی کرده‌اند اما اگر به بنده اجازه بدهند توضیحاتی را برای ارائه دارم یک ماه و نیم فیلم نامه ما دست قوه قضائیه بود و آن‌ها ایرادی نگرفتند. مدتی است که صحبت‌هایی می‌شد که این پابندهای الکترونیکی برای زندانی‌هایی که خطرناک نیستند و می‌توانند خارج از زندان باشند استفاده شود و وارد کشور شود که این اتفاق هم افتاد همه مراحل را ما اصولی طی کردیم و طراح صحنه ما با تحقیقات زیادی این پابند‌ها را درست کرد.

در ادامه نشست سیروس همتی در بیژن مفیدی هم صحبت‌های کوتاهی را در مورد این مجموعه داشتند و در ‌‌نهایت هم مراسم تقدیر از عوامل سریال «خوب بد زشت» صورت گرفت.
کد خبر: 70513
Share/Save/Bookmark