حمایت از فعالیت های فرهنگی ایران و روسیه /  چاپ کتاب تاریخ روسیه
مدیرعامل انجمن دوستی ایران و روسیه درگفتگو با هنرنیوز:
حمایت از فعالیت های فرهنگی ایران و روسیه / چاپ کتاب تاریخ روسیه
دکتر امیر محمودزاده مدیر عامل انجمن دوستی ایران و روسیه خبر داد این انجمن از چاپ کتاب های مرتبط با حوزه ایران و روسیه و پژوهشگرانی که در این زمینه فعال باشند حمایت خواهد کرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰
دکتر امیر محمودزاده مدیر عامل انجمن دوستی ایران و روسیه درگفتگو اختصاصی با خبرنگار هنرنیوز با اشاره به رونمایی کتاب « تاریخ روسیه» اظهار داشت : یکی از وظایف مهم انجمن های دوستی بین دو کشور معرفی فرهنگ این کشورها به مردم دو کشور است که یکی از زمینه های مهم آن «کتاب» است لذا کتاب تاریخ روسیه نیز یکی از کتاب های ممتاز و جدیدی است که در این زمینه به تازگی توسط گروهی از مترجمان زیر نظر دکتر رشتیانی ترجمه شده است. از این رو، انجمن دوستی ایران و روسیه وظیفه خودش دانست که این کتاب را معرفی کند و به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار بدهد ضمن این که ما این کتاب را هم بر روی سایت انجمن قرار خواهیم داد و امیدوارم که مطالعه این کتاب در توسعه فرهنگی دو کشور ایران و روسیه مفید باشد.

به گفته وی ، مطالعه کتاب «تاریخ روسیه» به شناخت عمقی دو کشور کمک می کند و سبب توسعه روابط دوستی و برادری بین ایران و روسیه خواهد شد چرا که بدون آشنایی با تاریخ یک کشور امکان برقراری با آن غیر ممکن است.

مدیر عامل انجمن دوستی ایران و روسیه همچنین خبر داد این انجمن از چاپ کتاب های مرتبط با حوزه ایران و روسیه و پژوهشگرانی که در این زمینه فعال باشند حمایت خواهد کرد.

دکتر امیر محمودزاده مدیردر پاسخ به این سوال که چرا با توجه به دوستی دیرینه ایران و روسیه ، این انجمن دیرهنگام راه اندازی شده است گفت: ما هم معتقدیم که راه اندازی این انجمن ، دیرهنگام بوده است اما انشاالله به کمک رسانه ها بتوانیم تاخیر در این باره را به سرعت جبران کنیم هر چند که بر این باوریم این انجمن که از خرداد 99 راه اندازی شده است پرقدرت به کار خودش ادامه خواهد داد ضمن اینکه انجمن دوستی ایران و روسیه ، یک انجمن مردم نهاد غیرسیاسی ، غیر دولتی و غیرانتفاعی است که زیر نظر وزارت کشور است. 

گفتگو از : مجید معافی


کد خبر: 98225
Share/Save/Bookmark