دید و بازدید‌هایمان را معنا ببخشیم
در سال جدید
دید و بازدید‌هایمان را معنا ببخشیم
سال نو فرا رسیده است. تنها ساعتهایی به پایان سال باقی مانده است. روزهای مان یکی پس از دیگری گذشت و شاید هر روز تصمیم گرفتیم که سبک و سیاق ارتباط مان را با اطرافیان تغییر دهیم.
 
تاريخ : پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۶
هر هفته که می گذشت می گفتیم از امروز رفتارم را در برخورد با دیگران اصلاح می کنم، ۳۶۵ روز گذشت اما نشد. شاید سال که عوض شود ما هم بتوانیم عوض شویم. دریچه نگاهمان را به زندگی تغییر دهیم . بهترین کار این است که برای اولین تمرین هایمان از دید و بازدید های سال نو شروع کنیم. مطمئنا وقتی دید و بازدید مان لذت بخش خواهد بود، که یک ارتباط خوب داشته باشیم. شاید بهتر است بگویم یکی از ارکان ارتباط موثر این است که در رفت آمد های خانوادگی مان فرد مودب و با فرهنگی باشیم. یادمان باشد، تمام افراد دوست دارند در روزهای نوروزی طعم خوش زندگی را تجربه کنند.
سالمندان میراث فرهنگی جامعه
معمولا در روزهای اول سال نو به دیدار بزرگان می رویم، نکته حائز اهمیت این است که یادمان باشد،دست خالی خانه بزرگان نرویم. ما با هدیه ای کوچک به آنها می گوییم که فراموش شان نکرده ایم. گرفتن هدیه برای افراد سالمند، حکم امیدی را دارد که در زندگی شان شکوفه زده است.
افراد سالمند معمولا با خاطرات شان زندگی می کنند،در دید و بازدیدمان از بزرگان سعی کنیم سخنگو نباشیم. خاطراتشان را بشنویم و تنهایی های سالیانه شان را تا زمانی که در کنارشان هستیم، پر کنیم. مهم ترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که برای دقایقی هم که شده خاطرات و احساسات آنها را با تمام وجود درک کنیم.
هنر خوب گوش دادن در سال جدید
بعد از یکسال گرفتاری، افراد صحبت های زیادی برای یکدیگر دارند اما یک نکته را فراموش نکنیم، در سال جدید تصمیم بگیریم که خوب گوش کنیم. اینکه ما سکوت کنیم و فقط حرفهای طرف مقابل مان را گوش کنیم، دلیل خوب گوش کردن نیست، در هنگام صحبت طرف مقابلمان، در ذهنمان بدنبال جواب نباشیم. این امر سبب می شود تا نیمی ازصحبت های طرف مقابلمان را نشنویم و به درستی درک نکنیم. شاید در سال جدید بهتر است نوع گوش دادن هایمان را تغییر دهیم، خوب گوش کنیم تا در این سال در مقابل تمام سوء تفاهم های زندگی مان که ناشی از خوب گوش نکردن است، علامت ورود ممنوع بزنیم.
یک ارتباط به یادماندنی
مهم ترین نکته در یک رفت وآمد خانوادگی خاطرات خوب آن است. یک ارتباط، حتی در یک دید و بازدید کوتاه سال نو، بسیاری از جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. ارتباط غیر کلامی در هنگام صحبت با افراد، کمک می کند تا شما هر چه بیشتر احساسات تان در گفتگو منتقل شود. به نوعی می توان گفت زبان بدن شما، احساس واقعی تان را منتقل می کند. پس یک نکته را در دید و بازدیدهایتان فراموش نکنید، شما به بهترین ابزار برای ارتباط موثر مجهز هستید، پس از آن استفاده کنید.
مشکلات را در صندوقچه ای زندانی کنید
یکی از مسائلی که در دید و بازدید سال نو در مواردی با آن مواجه هستیم این است که با توجه به نو شدن سال اما در جمع هایمان پرداختن به مسائل و مشکلات روزمره زندگی حرف اول را می زند. هر گونه نگرانی شما در مورد مسائل زندگی به جا است اما اگر چند روز اول سال و در هنگام دید و بازدیدها مشکلات تان را به مرخصی بفرستید، برای روحیه خودتان هم موثر خواهد بود.
دروغ نگویید
حال که سال عوض شده است،تصمیم بگیرید که یکی از نعمت های خوب خدا از آن شما باشد و آن را به دیگران هم توصیه کنید. در دید و بازدید هایتان از هم قول بگیرید که تا جایی که می توانید صداقت داشته باشید. دروغ گفتن، هر رابطه ای را تحت تاثیر قرار می دهد و در زندگی مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. پس تصمیم بگیرید در سال جدید، با دروغ گفتن چهره زیبای زندگی تان را خراب نکنید.

هانیه ورشوچی
کد خبر: 70225
Share/Save/Bookmark