جشنواره مردمی فیلم عمار از دل اغتشاشات فتنه 88 متولد شد
گزارش هنرنیوز از جشنواره مردمی فیلم عمار؛
جشنواره مردمی فیلم عمار از دل اغتشاشات فتنه 88 متولد شد
نشست خبری اکران‌های مردمی پنجمین جشنواره فیلم عمار در مسجد لولا‌گر تهران که نقش مؤثری در فتنه ۸۸ داشت برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸
به گزارش هنرنیوز_ در این نشست خبری محمدصادق باطنی مسئول روابط عمومی جشنواره فیلم عمار گفت: یکی از ویژگی های این مسجد این است که شاهد اتفاقات زیادی بوده است. اهالی این مسجد و محل به خوبی در جریان فتنه ۸۸ بوده اند و اجازه ندادند اغتشاشات بر علیه نظام بالا بگیرد و آن ها به اهداف خود برسند. به دلیل برکت شهدا و ایستادگی مردم از دل این فتنه شاهد اتفاقات خبی بوده ایم که یکی از آن ها جشنواره فیلم عمار بود. یکی از تفاوت های جشنوار عمار با سایر جشنواره ها این است که در اکران محدودیت ندارد و در دورترین نقاط هم در این سرزمین می توانند شاهد فیلم های این جشنواره باشند.

در ادامه این نشست خبری پدر شهید حسین غلام‌کبیری در سخنان کوتاهی به حادثه شهادت فرزندش اشاره کرد و گفت: پسر من اولین شهید فتنه ۸۸ بود که در ۲۵ خرداد آن سال به شهادت رسید. فرزند من تا آخرین لحظات هم در مسجد در زمان رای گیری حضور داشت و با پیروزی احمدی نژاد بسیار خوشحال بود. تا این که یکی از دوستانش به ما خبر داد که او در بیمارستان است و زمانی که به آنجا رسیدم ساعت ۴ عصر بود و او در آخرین لحظه دست من را فشار داد و از دنیا رفت و هنوز دستان آن را در دستم حس می کنم.

در ادامه این نشست خبری حاج صادق آهنگران به عنوان دبیر اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار گفت: افرادی که در این جشنواره فعالیت دارند روحیه بچه هایی را دارند که در جنگ تحمیلی حضور داشتند. من از آن ها خواسته ام در این مسیر با قوت به سمیر شان ادامه دهند و در مسیر رهبری حرکت داشته باشند. جشنواره عمار برای هیچ جناحی نیست و کار خاص انجام می دهد آن هم برای مردم و امیدداریم حرکت در این راه موجب خشنودی امام زمان و رهبری شود.

در ادامه این نشست خبری محمدهادی حاج‌کرمی دبیر اجرایی اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار گفت: ما در بیش از ۳ هزار نقطه در کشور اکران مردمی داشتیم که اصلاً فکرش را نمی کردیم. مثلاٌدر روستای سمنگان که مسجد ندارد اکران مردمی داشتیم. این اکران ها به همت خود مردم شکل گرفت و ارگان خاصی این کار را انجامنمی داد همه چیز خود جوش پیش رفت. یکی دیگر از ویژگی های این جشنواره این است که طیف های گوناگونی از مردم مخاطبش هستند. هر کسی با هر وسیله ای که می تواند در زنجیره نمایش فیلم ها به ما کمک
کند می تواند با جشنواره عمار وارد همکاری شود. «درخواست اکران» را می توانند به سامانه ۳۰۰۰۱۸۰۱ ارسال کنند و یا با مراجعه به سایت عمار پرتال ثبت‌نام کنند.

بنا بر این گزارش در پایان این نشست خبری عنوان شد: نشست بعدی اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار در مسجد جامع خرمشهر برگزار خواهد شد.
کد خبر: 77345
Share/Save/Bookmark