فستیوال برای هنرمندان، حکم ویترین را دارد
مدیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک:
فستیوال برای هنرمندان، حکم ویترین را دارد
 
تاريخ : شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۶
پیمان شریعتی در برنامه "پرده آخر" از شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک در سال های اخیر یکی از مهمترین رویدادهای جامعه ی تئاتر عروسکی ایران بوده است.
برنامه "پرده آخر" با موضوع (بررسی جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک) و با حضور پیمان شریعتی (مدیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک) و غزل اسکندر نژاد (کارگردان نمایش ملاقات با گودو در پایتخت با ۱۵ درصد تخفیف) و امید انصاری (کارگردان نمایش اکو) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
در این برنامه پیمان شریعتی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک، گفت: به نظر من تعریف هر فستیوال می تواند به نوعی برای هنرمندان یک ویترین هنری به شمار رود. از این رو جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک نیز از این موضوع مستثنی نیست.
وی همچنین در ادامه افزود: جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک در سال های اخیر یکی از مهمترین رویدادهای جامعه ی تئاتر عروسکی ایران بوده است.
مدیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک با بیان این که این جشنواره اولین جشنواره جدی در حوزه ی تئاتر عروسکی ایران بوده است، گفت: این رویداد، پدیده بسیار مهمی است که در سال های اول توسط هنرمندان به نامِ این رشته پایه گذاری شد.
وی همچنین در خصوص اهمیت جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک اظهار داشت: جشنواره تئاتر عروسکی یکی از مهمترین جشنواره هایی است که از اعتبار تقویمی بالایی برخوردار بوده و در سراسر دنیا شناخته شده و به رسمیت شمرده می شود.
در بخش دیگر این برنامه امید انصاری در خصوص برگزاری نمایش اکو در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک، گفت: نمایش اکو در روز آخر جشنواره (۷ شهریور) در تالار و سالن سایه برگزار شد.
وی همچنین در ادامه در خصوص محتوای نمایش اکو توضیح داد: محتوای نمایش اکو به طبیعت مربوط می شود، به طوری که در این داستان عروسک این نمایش از دل طبیعت به وجود آمده و ارتباط تنگاتنگی با طبیعت دارد، اما با رسیدن به فضای شهری با آلودگی های شهری مواجه شده و مشکلات زیادی را متحمل می شود، از این رو تلاش می کند تا وضعیت شهر را سامان داده و به حال طبیعی برگرداند.
کارگردان نمایش اکو با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایش اکو، گفت: این نمایش در دو سانس برگزار شد که هر کدام از این سانس ها تمام سالن را پر کرده بود.
وی در خصوص اجرای عمومی این نمایش گفت: بسیار راغب هستم تا نمایش اکو را در آینده ای نزدیک در تهران روی صحنه ببرم.
در ادامه برنامه پرده آخر از شبکه رادیویی گفت و گو غزل اسکندر نژاد در خصوص نمایش "ملاقات با گودو در پایتخت با ۱۵ درصد تخفیف"، گفت: این نمایش بر اساس داستانی در کافه ای در پایتخت نوشته شده است که در آن "گودو" برای سخنرانی به آن کافه خواهد رفت.
وی در خصوص اسم این نمایش و ارتباط آن با اثر "در انتظار گودو" نوشته ی ساموئل بکت گفت: وقتی که واژه ی "گودو" به گوش می خورد، مسلماً این نمایش به نمایشنامه ی ساموئل بکت متصل می شود، اما فضای نمایش چیزی به غیر از اثر سامول بکت است، و بر همین اساس باید این نمایش را برداشتی بسیار آزاد از نمایشنامه ی "در انتظار گودو" دانست.
کارگردان نمایش "ملاقات با گودو در پایتخت با ۱۵ درصد تخفیف" با اشاره به اجرای عمومی نمایش گفت: به نظر می آید که در این دوره از جشنواره ی تئاتر عروسکی تهران مبارک، با نمایش های حاضر برخورد جدی تری شده و موقعیت های خوبی فراهم آید.
وی همچنین در ادامه افزود: طبق گفته ی دست اندرکاران شانزدهمین جشنواره ی تئاتر عروسکی تهران مبارک، قرار شده است تا از نمایش هایی که حداکثر سالن را در روز اجرا پر کرده اند، حمایت مالی به عمل آید.
فایل صوتی برنامه "پرده آخر" با اجرای علی جعفری از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه هر جمعه از ساعت ۱۶ الی ۱۷ از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.
کد خبر: 92645
Share/Save/Bookmark