باید بودجه پروژه‌های تلویزیونی مدیریت شود
عباس شوقی در گفتگو با هنرنیوز:
باید بودجه پروژه‌های تلویزیونی مدیریت شود
بازیگر سریال «معمای شاه» گفت: متاسفانه پول‌هایی که به پروژه‌ها واریز می‌شود به خوبی مدیریت نمی‌شود و کسی نمی‌داند پشت پرده این پروژه‌ها چه خبر است.؟!
 
تاريخ : شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳
عباس شوقی بازیگر سریال «معمای شاه» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز در مورد این سریال افزود: تصویر برداری این سریال همچنان ادامه دارد و من به عنوان بازیگر نقش «اردشیر زاهدی» وزیر امور خارجه ایران و داماد شاه و سفیر ایران در امریکا یک سال و نیم است که دستمزد دریافت نکردم! البته هنوز هم نقشم تمام نشده؛ در این پروژه هر وقت پولت را طلب می‌کنید بلافاصله نقشت را حذف می‌کنند!!

بازیگر نقش «اردشیر زاهدی» ادامه داد: چند روز قبل، از پروژه معمای شاه با من تماس گرفتند و من هم گفتم یک سال و نیم است که به ما پول ندادید لااقل از ۵۰ میلیون تومان طلبی که دارم ۱۰ میلیون تومانش را بدهید. متاسفانه نه تنها ۱۰ میلیون تومان به من ندادند بلکه بقیه نقشم را هم حذف کردند! مگر می‌شود در صحنه‌ای که شاه به امریکا سفر می‌کند «اردشیر زاهدی» که همه برنامه‌های شاه را برای سفر به امریکا رهبری می‌کند در این صحنه حضور نداشته باشد؟ این به معنای این است که نقش من را در این صحنه حذف کردند.

عباس شوقی تصریح کرد: به غیر از من بقیه بازیگران سریال «معمای شاه» هم دستمزدهای خودشان را نگرفتند و من با هر بازیگر این سریال حرف می‌زنم آنان هم از پروژه طلبکار و شاکی هستند. متاسفانه پول‌هایی که به پروژه‌ها واریز می‌شود به خوبی مدیریت نمی‌شود و من نمی‌دانم پشت پرده این پروژه‌ها چه خبر است.؟!
زمانی که این گونه پروژه‌ها روی آنتن می‌روند تازه متوجه خواهید شد که چقدر خرج شده و آیا با این هزینه‌هایی که انجام شده توانسته تاثیر گذار باشد یا خیر؟

وی در مورد جذابیت و قرابت این اثر به واقعیت یاد آور شد: کارگردان سریال معمای شاه تلاش خود را برای تولید یک اثر مطلوب انجام داده است اما اینکه درام قصه می‌تواند مخاطب را جذب کند یا خیر به دلیل اینکه من تمام فیلمنامه را مطالعه نکردم و تنها بخش‌های مربوط به خودم را خواندم خبر ندارم. این درحالی است که فیلمنامه این اثر هر لحظه در حال بازنویسی است. لذا باید دید درام قصه این سریال چگونه است? اگر این سریال تحریف تاریخ باشد - که حتما نیست - بی‌شک مخاطبی نخواهد داشت چرا که وقتی تاریخ انقلاب را به درستی در یک اثر تاریخی تعریف می‌کنیم و آسیب‌شناسی درستی از زمان پهلوی داشته باشیم که مثلا شاه چه ظلم‌هایی به ملت داشته، مردم آن را خواهند دید.

بازیگر سریال «معمای شاه» اظهار داشت: رنگ و لعاب سریال، لباس‌ها و نقش‌هایی مثل شاه و فرح فقط در چند قسمت اول می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. در بقیه قسمت‌ها؛ این بیان واقعیت‌های آن دوران است که مخاطب را ترغیب به دیدن بقیه سریال می‌کند.

وی با بیان اینکه سریال معمای شاه حدود ۵۰ قسمت است در مورد زمان پخش آن خاطر نشان کرد: متاسفانه روند تولید این سریال به دلیل نبود بودجه، دچار مشکل شد و در نتیجه زمان پخش آن نیز تغییر کرد. با توجه به تغییر مدیریت تلویزیون و زمانی که برای تزریق مالی این پروژه به طول انجامیده است. هنوز زمان دقیق پخش این سریال مشخص نشده است.

وی که مدیر تولید فیلم «یک شب» را برعهده دارد در مورد این تله فیلم گفت: تله فیلم «یک شب» به کارگردانی «رضا حسین آبادی» هم اکنون در مرحله تصویر برداری است و قرار است بعد از تولید این فیلم نیز سه تا فیلم ۹۰ دقیقه‌ای و یک فیلم سینمایی با موضوع فوتبال ایران و امریکا ساخته شود که هم اکنون این فیلم‌ها در مرحله پیش تولید قرار دارند.

شوقی از رضا رویگری، رامین راستاد، سارا خوئینی‌ها، افشین سنگ چاپ، مریم بوبانی و کاظم افرندنیا به عنوان بازیگران تله فیلم «یک شب» نام برد و موضوع آن را در خصوص ناهنجاریهای اجتماعی و در مورد دخترانی که از خانه فرار می‌کنند عنوان کرد.

مدیر تولید تله فیلم «یک شب» ادامه داد: جوانانی که از خانواده فرار می‌کنند بی‌شک با مشکلات عجیب و غریبی روبرو خواهند شد که فیلم «یک شب» می‌تواند پادزهری برای این معضلات باشد.

وی با اشاره به تولید فیلم‌هایی که برای شبکه نمایش خانگی انجام می‌گیرد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد ارقام محدودی است که برای بودجه تولید این نوع فیلم‌ها اختصاص می‌یابد. این در حالی است که بودجه محدود می‌تواند بر روی کیفیت فیلم تاثیر گذار باشد به طوری که دیگر شما نمی‌توانید از پروداکشن‌های وسیع و یا از بازیگران ممتاز برای این فیلم‌ها استفاده کنید.

به گفته این سینماگر، برخی از فیلمسازان با بهره گیری از یک هنرپیشه صاحب نام در این فیلم‌ها، فقط به فروش آن فکر می‌کنند و کیفیت فیلم‌ها دیگر برایشان مهم نیست.

عباس شوقی با اشاره مدیریت شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: معتقدم مدیریت این رسانه نباید فیلم‌هایی که از ساختار و کارگردانی ضعیفی برخوردار است را خریداری کند. ضمن اینکه با گماردن یک ناظر پخش- همانند کاری که تلویزیون انجام می‌دهد - حتما وضعیت کیفیت این فیلم‌ها ارتقا خواهد یافت. 

وی پیشنهاد داد: معتقدم به همراه یک فیلم کمدی که فقط برای سرگرمی تولید شده است می‌شود دو فیلم دیگر که از قصه و کارگردانی خوبی برخوردارند اما بازیگر مشهوری به لحاظ جذب مخاطب ندارند توزیع کرد. یا اینکه همراه یک فیلم که فقط برای سرگرمی تولید شده، مجلات فرهنگی که به درد جامعه می‌خورند نیز در یک پکیچ به همراه فیلم توزیع شوند یا برنامه‌های دیگری برای ارتقای کیفیت فیلم‌های رسانه‌های خانگی طراحی کرد. یا اینکه شبکه نمایش خانگی اسپانسر جذب کند تا بتواند پکیچ‌های خوبی به مخاطب ارائه دهد. البته همه این ها بستگی به یک مدیریت قوی در این شبکه دارد.

این دستیار کارگردان و مدیر تولید فیلم‌های ۹۰ دقیقه‌ای در پاسخ به این سوال که مدیر تولید فیلم‌های سینمایی آسان‌تر است یا تله فیلم‌ها یاد آور شد: باید بپذیریم که دست مدیر تولید در مسائل مالی در حوزه سینما باز‌تر است. این درحالی است که بودجه برای تولید تله فیلم‌ها، خیلی محدود‌تر از سینما است. لذا باید در تله فیلم‌ها، خیلی دقیق‌تر برنامه ریزی مالی کرد چرا که چند روز این طرف و آن طرف‌تر، فیلم را دچار بحران مالی خواهد کرد.
کد خبر: 78605
Share/Save/Bookmark