هنرمندان وارد میدان شوند / ارسال 10 هزار اثر به دبیرخانه / آب به مثابه مادر ستایش انگیز است
گزارش هنر نیوز از دومین نشست رسانه ای جشنواره گزارش یک نگرانی؛
هنرمندان وارد میدان شوند / ارسال 10 هزار اثر به دبیرخانه / آب به مثابه مادر ستایش انگیز است
رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره گزارش یک نگرانی گفت: «گزارش یک نگرانی» عنوان خوبی برای جشنواره است چون کمبود آب حاصل نگرانی همه ملت ایران است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز جلسه شورای سیاست گذاری و دومین نشست رسانه ای جشنواره گزارش یک نگرانی در حالی با حضور مدیران شرکت آب و فاضلاب تهران و جمعی از هنرمندان سینما سالن همایش‌های این سازمان برگزار گردید که جواد رضویان دبیر این جشنواره به دلیل ضبط برنامه سه شو در این نشست غایب بود.

مهندس پرورش مدیر شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این نشست خبری گفت: معتقدم باید هنرمندان وارد میدان این نگرانی شوند و این مساله را بحرانی را با زبان شیواتر به گوش مردم برسانند

وی ادامه داد: کمبود آب مخصوص یک شهر و یک منطقه نیست. متأسفانه ما در کشور دو برابر مصرف جهانی در زمینه آب مصرف داریم. و ما سعی می کنیم به لحاظ تکنولوژیک کارهایی را انجام دهیم هر چند که تلاش هایی هم در این زمینه صورت گرفته است اما جنس فرهنگی برای صرفه‌جویی در زمینه آب لازم است که با مشارکت همه مردم و همراهی هنرمندان محقق می‌شود.

ناصر شفق رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره با بیان اینکه . گزارش یک نگرانی عنوان خوبی برای جشنواره است چون کمبود آب حاصل نگرانی همه ملت ایران است افزود: ایران در بستر خشک و نیمه خشکی قرار گرفته است و ما با بحران جدی کم‌آبی روبرو هستیم لذا این جشنواره از آن دست جشنواره هایی است که به صورت ذاتی مورد نیاز کشور است.

به گفته وی آگاهی بخشی وظیفه اصلی و ذاتی رسانه ها و هنرمندان است که می‌تواند شیوا‌ترین شکل پیام را به مخاطبین انتقال دهد.

وحید ضرابی نسب قائم مقام دبیر جشنواره در این نشست از ارسال 10 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و اعلام کرد که این جشنواره هر ساله برگزار خواهد شد.

وی از شرکت آسان پرداخت به عنوان شرکتی یاد کرد که ارسال فیلم و عکس از طریق موبایل و با مشارکت این شرکت صورت می پذیرد.

گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون هم در این نشست به اهمیت آب اشاره کرد و بحران آب را یک مساله جهانی عنوان کرد و با مقایسه کشورهای دیگر نسبت به ایران در بحث مصرف آب ، ایران را نیازمند مدیریت علمی تر و بهتر برای مصرف آب شرب و غیر شرب دانست.

به گفته وی بهره گیری از هنر و هنرمندان برای رفع نگرانی آب را امری پسندیده اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود که پیام هنرمندان بتواند در میان مردم ایران نافذ باشد.

داریوش فرهنگ بازیگر و کارگردان سینمای ایران ، یکی دیگر از اعضای شورای سیاست گزاری این جشنواره بود که طی سخنان کوتاهی بحران آب را جدی عنوان کرد و گفت: بی آبی به همسایگان ما رسیده است و اگر چاره اندیشی نکنیم به ما هم خواهد رسید. بنابراین معتقدم موضوع کمبود آب از آن دست نکاتی است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

کارگردان فیلم سینمایی« طلسم» تاکید کرد: معتقدم آب به‌مثابه مادر و نان به مثابه پدر است و اولین کلامی که فرزندان ما در مدارس می آموزند آب است لذا اگر مادر در فرهنگ ما قابل ستایش است آب هم می باید قابل ستایش باشد.

وی با اشاره به سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر شما سفری به استان سیستان و بلوچستان بکنید می‌بینید که آنجا دیگر بحث مشکل «کم‌آبی» نیست بلکه بحث «بی‌آبی» است. سیستان و بلوچستانی که روزگارانی هامون، هیرمند و جلگه‌های سرسبزی را داشته اینک با کمبود آب روبرو شده است و این مساله نیازمند مدیریت و چاره جویی است.

علیرضا زرین دست ، استاد برجسته مدیر فیلمبرداری سینمای ایران هم که در این نشست حضور داشت ، معضل کم‌آبی را از اساسی‌ترین نگرانی‌های اجتماعی و جغرافیایی فعلی ایران عنوان کرد و بهترین برون رفت از این بحران را آموزش از دوران کودکی و دبستان‌ها دانست.

یاد آوری می شود که در پایان این نشست خبری نیز از گوهر خیراندیش و علیرضا زرین دست با اهدای هدایایی قدر دانی شد و احکام هیات داوران و هیات انتخاب نیز به آن اهدا شد.



کد خبر: 87876
Share/Save/Bookmark