بازگشایی اسرار باستان در شبکه چهار
بازگشایی اسرار باستان در شبکه چهار
مستند «بازگشایی اسرار باستان A Pharaoh's Treasure Chest» در هفت قسمت پنجشنبه ها ساعت 21:45 روی آنتن می رود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
به گزارش هنرنیوز ، در قسمت اول این مستند، حفاری به منظور اکتشاف در زمین بررسی می شود. بزرگترین موزه مصر و بررسی اشیایی که سالها در زیر زمین مدفون شده است یکی از مباحثی است که در این برنامه به آن پرداخته می شود. همچنین تبدیل موزه از حالت باستان شناسی عهد عتیق به موزه ای مدرن از دیگر آیتم های دیدنی این مستند است.

قسمت دوم مستند بازگشایی اسرار باستان به پرسپولیس می رود و دیدگاه یک امپراطوری جهان ر ا از نگاه باستان شناسان بررسی میکند.

اما قسمت سوم این مستند به سراغ باستان شناسی شهر ناپل می رود و نگاهی به زندگی مردمان گذشته این منطقه خواهد داشت. گورهای جمعی در دنیای زیرزمینی شهر ناپل و دنیایی از هنرهای تجسمی در عمق زمین از مباحث مورد نظر در این مستند است.

آلیانوی حمامی باستانی در روم است که در صورت احداث سد به زیر آب خواهد رفت. در قسمت چهارم این برنامه، تاریخچه حمام آلیانوی از ابتدا تاکنون بررسی می شود.

مخاطبان و بیننده های مستند های برجسته شبکه علم و فرهنگ در قسمت پنجم این مستند به تماشای موهنجو دارو، یکی از بزرگترین شهرهای مسکونی در هزاره قبل از میلاد و ساخته شده از گل رس خواهند نشست. این شهر نماد تمدن سومی در کنار دو تمدن مصر و بین النهرین است.

در قسمت ششم و هفتم مستند«بازگشایی اسرار باستان»، باستان شناسان در جستجوی طلا می روند و اهمیت آن را در آن روزگاران بررسی می کنند. همچنین در قسمت آخر سفری به سرزمین فراعنه خواهند داشت تا جزییات ساخت مقبره های باستانی در مصر را بررسی نمایند.



کد خبر: 78786
Share/Save/Bookmark