مدیران فرهنگی نقش مهمی در توجه به فرهنگ خودی دارند
امیرحسین شریفی در گفتگو با هنرنیوز:
مدیران فرهنگی نقش مهمی در توجه به فرهنگ خودی دارند
یک تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران گفت: مدیران سینمایی نقش مهمی در اجرایی کردن دستورات رهبری در توجه به سبک زندگی اسلامی – ایرانی دارند چرا که آنان هستند که می توانند با مصوب کردن فیلمنامه ها، این نگاه را در فیلم های سینمایی تقویت کنند.
 
تاريخ : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷
گفتگو از مجید معافی-امیرحسین شریفی تهیه کننده با سابقه سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد وظیفه سینماگران در مورد محقق شدن فرمایشات رهبری در زمینه توجه به فرهنگ خودی و سبک زندگی اسلامی – ایرانی گفت: معتقدم یکی از وظایف نویسندگان و کارگردانان سینمای ایران این است که به فرهنگ خودی و به سبک زندگی اسلامی – ایرانی بپردازند و ما تهیه کنندگان نیز از اینگونه فیلمنامه ها حمایت می کنیم تا دستورات معظم رهبری هر چه زودتر اجرایی شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی« اشک سرما» اضافه کرد: البته بر این باورم که بیشتر از اهالی سینما باید رسانه ملی که دارای برد بیشتری است به محقق شدن فرهنگ خودی در میان مردم تاکید داشته باشد.لذا صدا و سیما وظیفه بیشتری در این زمینه دارد چرا که در دل خانواده ها حضور دارد. از این رو، تاثیرگذاری رسانه ملی به مراتب بیشتر از سینما خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مدیران فرهنگی ادامه داد: مدیران سینمایی نقش مهمی در اجرایی کردن دستورات مقام معظم رهبری در توجه به سبک زندگی اسلامی – ایرانی دارند چرا که آنان هستند که می توانند با مصوب کردن فیلمنامه ها، این نگاه را در فیلم های سینمایی تقویت کنند.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون تصریح کرد: من به عنوان تهیه کننده از فیلمنامه هایی که به فرهنگ خودی می پردازند و مروج رشد و اصلاح خُلقیات اجتماعی و فرهنگ عمومی در فیلم ها هستند، استقبال می کنم.

امیرحسین شریفی با اشاره به نفوذ ماهواره ها در میان خانواده های ایرانی اظهار داشت: متاسفانه نفوذ و رخنه شبکه های ماهواره ای که وارد حریم خانواده های ایرانی شده موجب بیگانه شدن مردم با فرهنگ خودی و تسریع فراموش کردن سبک زندگی اسلامی – ایرانی شده است. ماهواره ها بویژه آن دست از شبکه های فارسی زبان با بمباران رسانه ای و ترویج زندگی غربی، فرصتی برای معرفی زندگی ایرانی باقی نگذاشته اند و باید هر چه زودتر مسئولین فرهنگی کشور برای این وضعیت چاره اندیشی کنند که البته یکی از راهکارهای آن ساخت و تولید فیلم ها و سریالهای جذاب ایرانی با توسل به فرهنگ خودی است.

وی افزود: اگر هنرمندان ما بتوانند با پژوهش و تحقیق و بررسی به فرهنگ ایرانی – اسلامی بپردازند و آنان را در قالب فیلمنامه های جذاب به نگارش در بیاورند حتما مخاطبین به سمت این نوع زندگی جذب خواهند شد. ما وارث تمدن و فرهنگ دو هزار و پانصد ساله هستیم و نیازی نداریم که چشم به خرده فرهنگ های بیگانه که معمولا بی بندو باری را ترویج می کنند داشته باشیم. لذا معتقدم باید آنقدر فیلم های خوب و تاثیرگذار تولید کنیم که دیگر مردم تمایلی به دیدن ماهواره ها نداشته باشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آواز های سرزمین من» گفت: من افق را روشن می بینم به شرطی که همه مسئولین فرهنگی ، هنرمندان ، سینماگران و آحاد مردم برای رفتن به سوی فرهنگ خودی اشتیاق نشان بدهند. البته مسئولین فرهنگی باید برای این کار تصمیم گیری دقیقی داشته باشند و از سیاست گذاریها در این زمینه غافل نشوند و باید بستر را برای تحقق و ترویج فرهنگ خودی مهیا کنند و مردم هم باید تلاش کنند تا هم خود و هم فرزندانشان را به سمت فرهنگ پُر افتخار ایرانی هدایت کنند.بی شک، بهترین فرهنگ برای هر کشوری توجه به داشته ها و فرهنگ خودی است.
کد خبر: 75536
Share/Save/Bookmark