فردا؛ افتتاح شهر آفتاب با حضور رئیس جمهوری /  افتتاح 55 هزار مترمربع فضای مسقف و سه سالن اصلی
در نشست خبری برنامه های هفتمین فرهنگسرای کتاب عنوان شد:
فردا؛ افتتاح شهر آفتاب با حضور رئیس جمهوری / افتتاح 55 هزار مترمربع فضای مسقف و سه سالن اصلی
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه این اولین باری است که نمایشگاهی در خارج از شهر افتتاح می شود یادآورشد: فردا اولین فاز اول و سه سالن اصلی این نمایشگاه بالغ بر 55 هزار متر مربع مسقف افتتاح خواهد شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۱
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با موضوع تشریح ویژه برنامه های هفتمین فرهنگسرای کتاب با حضور دکتر محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، حجت الاسلام والمسلمین ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار گردید.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست با اشاره به افتتاح شهر آفتاب گفت: همان طوری که قبلا قول داده بودیم بیست ونهمین نمایشگاه کتاب فردا در شهر آفتاب با حضور رئیس جمهور ، شهردار تهران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر آفتاب افتتاح خواهد شد.

وی افزود: اگر چه خیلی ها تصور می کردند این مکان برای امسال آماده نخواهد شد اما با تلاش های شبانه روزی همکاران ما این کار به سرانجام رسید.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه این اولین باری است که نمایشگاهی در خارج از شهر افتتاح می شود یادآور شد: فردا اولین فاز اول و سه سالن اصلی این نمایشگاه بالغ بر 55 هزار متر مربع مسقف افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم مردم از وسیله نقیله و مترو استفاده کنند چرا که مترو شهر آفتاب نیز هفته گذشته راه اندازی شده است.

به گفته این مسئول فرهنگی ، استفاده از اینترنت در شهر آفتاب فراهم است.

دکتر صلاحی با بیان اینکه شهرستانی ها حدود سی درصد مخاطبین نمایشگاه را شامل می شوند اظهار داشت: امکان پارک 7500 خودروی شخصی در شهر آفتاب پیش بینی شده است.

وی خبر داد که فردا ، فرهنگسرای کتاب با متراژ 1300 متر مکعب در مسیر درب ورودی نمایشگاه شهر آفتاب افتتاح خواهد شد.

صلاحی ادامه داد: روزانه ۱۰ برنامه نمایشی در قالب تئاتر و با موضوعات فرهنگی برای بازدیدکنندگان از فرهنگسرای کتاب اجرا خواهد شد و هنرمندان زیادی از جمله علی نصیریان، سیما تیرانداز، بهاره رهنما، محمود عزیزی، فریبا متخصص، بهروز افخمی، مرجان شیرمحمدی، بهزاد فراهانی، هادی مرزبان، نیکی کریمی و... در آن به اجرای برنامه کتابخوانی برای مخاطبان خواهند پرداخت.

وی در ادامه این نشست یادآور شد : ایجاد و برپایی نمایشگاهی مانند شهرآفتاب به طور قطع بدون مشکل نخواهد بود و نواقص احتمالی در آن وجود دارد که در صورت نمایان شدن سعی در رفع آن خواهیم داشت. همچنین مسئولان شهرداری تهران برای اسکان دانشجویان شهرستانی مهمان نمایشگاه در حال رایزنی با مدیران حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز هستند.

به گزارش خبرنگار هنرنیوز، حجت الاسلام والمسلمین ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این نشست خبری از توزیع ۱۰ هزار فرهنگ کارت با قابلیت خرید کتاب تا مبلغ ۵۰ هزار تومان، اعلام فراخوان جشنواره کتاب شهر در نمایشگاه کتاب، معرفی کتاب‌های رهبر انقلاب اسلامی و برپایی نگار گذر کتاب در مترو، معرفی فعالیت‌های کتابخوانی مجازی، ایجاد کمپین تصویربرداری از نمایشگاه کتاب و برپایی کانون دوستداران کتاب، اجرای برنامه نذر کتاب را نیز از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا در ایام نمایشگاه کتاب عنوان کرد.

ناصری پور با اشاره به فعالیت‌های فرهنگسرای کتاب در سال جاری ، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با تکیه بر جوانان ، رونمایی کتاب و دیدار با نویسندگان در کنار اجرای برنامه‌های پاتوق کتاب و نمایش محیطی را از دیگر برنامه های فرهنگسرای کتاب ذکر کرد.
کد خبر: 91196
Share/Save/Bookmark