استیضاح وزیر به دلیل یک فیلم نیست
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با هنرنیوز؛
استیضاح وزیر به دلیل یک فیلم نیست
حجت الاسلام سید علی طاهری گفت: کسانی که می گویند استیضاح وزیر سیاسیت باید دلیل داشته باشند و بگویند چقدر از نیت آن ها با خبر هستند اما بعید است که فقط به خاطر یک فیلم وزیر را استیضاح شود. دلایل مختلفی در حوزه فرهنگ وجود داشته است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
حجت الاسلام سید علی طاهری در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در پاسخ به این سوال که چقدر موافق هستید که استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جنبه سیاسی دارد گفت: اینکه برخی می‌گویند استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاسی است باید بر اساس دلیل و منطق باشد دوستانی که با صراحت اعلام می‌کنند باید بگویند تا چه اندازه از نیت استیضاح کننده گان مطلع هستند در صورتی که فقط خداوند می‌داند که نیت قلبی دوستان در مجلس از استیضاح وزیر چیست؟!

وی در ادامه گفت: همانطور که ما می‌گوییم سیاست ما باید سیاست دیانت آمیزی باشد از آنطرف هم اعتقاد داریم هنر انقلاب نمی‌تواند از سیاست انقلاب جدا باشد. اگر فردی در غالب هنر و به بهانه هنر بر علیه ارزش‌های نظام و انقلاب سوء استفاده کند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید جلوی آن را بگیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ارتباط با اینکه به نظرتان دلیل اصلی استیضاح وزیر چیست و آیا می‌تواند دلیل این استیضاح فقط یک یا دو فیلم خاص مانند «عصبانی نیستم» و «خانه پدری» باشد، گفت: به نظر می‌آید که استیضاح کنندگان گمان می‌کنند وظایف ارشاد در برخی از قسمت‌های فرهنگی دیگر هم به خوبی انجام نشده است. فکر نمی‌کنم دلیل استیضاح وزیر فقط به دلیل یک فیلم خاص باشد در حوزه‌های مختلف فرهنگی سوالات مختلفی وجود داشته و انتقاد‌هایی هم شده است و پاسخ‌ها و پی گیری‌ها توسط وزیر نتوانسته برای دوستان قانع کننده باشد.

وی در این رابطه که پیش بینی تان از فضای موجود از فضای استیضاح چیست گفت: نمی‌توانم از جانب افرادی که امضاء کننده بودند حرفی بزنم ولی سوالاتی که مطرح خواهد شد بسیار مهم است و پاسخ‌هایی که وزیر ارشاد هم می‌دهد باید به گونه‌ای باشد که برای دوستان استیضاح کننده قانع کننده باشد باید ببینیم کسانی که امضا کننده بودند آیا تا روز آخر باقی می‌مانند یا خیر؟! امیدوارم کسانی که وزیر را استیضاح کردند با دغدغه‌ها و ارزش‌های نظام و انقلاب این کار را انجام داده باشند.

حجت الاسلام سید علی طاهری در ارتباط با فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» و اینکه چه نگاهی به این اثر دارد، گفت: در مورد فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» جدا از فرم و محتوایش به نظر می‌آید در جهت تطهیر جریان فتنه ۸۸ گام برداشته است و ما انتظار داریم که وزارت ارشاد خط قرمز‌های نظام را در نظر داشته باشد. وزیر در صحبت‌هایش اشاره داشته که باید فیلم را ببیند و بعد از آن می‌تواند اظهار نظر نماید و امیدوارم اگر وی هم به این نتیجه رسید که فیلم در جهت دفاع از فتنه ساخته شده حتماً جلوی نمایش آن را بگیرد.

طاهری در ارتباط با این پرسش که برخی می‌گویند دفاع از فتنه در فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» نگاهی سلیقه‌ای است که به آن نسبت داده می‌شود گفت: گمان می‌کنم که آنچه در فیلم وجود دارد بسار شفاف‌تر از این چیز‌ها باشد که بخواهیم مبحث سلیقه شخصی را عنوان نماییم.

گفتگو: علی اکبر دهبان
کد خبر: 75950
Share/Save/Bookmark