میرباقری: نویسندگان توانا به تعداد کافی وجود ندارند/ نویسندگان خوب را به صداوسیما معرفی کنید
در بازدید از پشت صحنه سریال «گمشدگان»
میرباقری: نویسندگان توانا به تعداد کافی وجود ندارند/ نویسندگان خوب را به صداوسیما معرفی کنید
مرتضی میرباقری در بازدید از پشت صحنه سریال «گمشدگان» گفت: متاسفانه نویسندگان توانا و باسواد به تعداد کافی در حال حضور وجود ندارند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۰
به گزارش هنرنیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، ظهر امروز مرتضی میرباقری معاونت سیما به همراه محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو از پشت صحنه سریال «گمشدگان» بازدید کردند.

در این بازدید که رضا کریمی کارگردان، علی حجازی‌مهر تهیه کننده، و بازیگرانی از جمله پرویز پورحسینی و کوروش تهامی، ستاره اسکندری، روشنک گرامی، بهرام ابراهیمی، مهتاج نجومی و محمود جعفری حضور داشتند پورحسینی با انتقاد برخی سیاستهای رسانه ملی از اینکه سریالها جذابیت کافی را ندارد و بنابراین صدا و سیما مخاطبان خود را دارد از دست می‌دهد شرط جذب سرمایه برای آگهی‌های تلویزیون را اول از همه کیفیت خوب مجموعه تلویزیونی عنوان کرد.

وی همچنین از معاونت سیما خواست تا نویسندگان پرسابقه این سازمان به حال خود رها نشوند و از آنها برای ساخت مجموعه‌های فاخر دعوت شوند.

پورحسینی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در ایجاد امنیت از اینکه تلویزیون بین یک عده خاص و تماشاگران عام پرس شده ابراز نارضایتی کرد.

میرباقری در این دیدار با اشاره به اهمیت یک متن در یک سریال خوب گفت: متاسفانه نویسندگان توانا و باسواد به تعداد کافی در حال حضور وجود ندارند. در گذشته تنها 20 سریال در سال تولید می‌شد ولی امروز که تعداد آن به بیش از 50 سریال رسیده شاهد هستیم نویسندگان نگاه‌های بیزینسی و ژورنالیستی دارند.

وی با اشاره به مخاطبان 87 درصدی تلویزیون در مورد جایگاه این رسانه بین مردم ایران گفت: با آمارگیری‌های دقیقی که ما داریم سریالهای ماه مبارک رمضان بیش از 87.5 درصد بیننده داشته است این در حالی است که شبکه‌های ماهواره‌ای در کشور ما تنها 12 درصد مخاطب دارد.

میرباقری با بیان اینکه امروزه آگاهی مردم ایران بسیار بالا رفته، گفت: طبق معادله‌ای که امروزبرای صدا وسیما تعریف شده این سازمان برای ساخت هیچ سریالی دچار مشکل نیست و هر کسی با متن خوب طرح خود را معرفی کند قطعا از آن استقبال می‌کند. البته اینطور هم نیست که هر کسی هر چیزی بیاورد قبول کنیم چرا که احساس می‌کنیم در حوزه متن، فیلمنامه و طرح هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم.

وی همچنین از کسانی که نویسندگان خوبی می‌شناسند خواست تا آنها را به سازمان صدا و سیما معرفی کنند.

کوروش تهامی نیز در این دیدار با بیان اینکه توقعش به عنوان هنرمندی که 20 سال است در تلویزیون حضوردارد این است که اگر یک اثر متوسط ساخته شود حتما باید از عواملش حساب‌خواهی شود، گفت: کسانی که فیلمهای با کیفیت پایین می‌سازند نباید به سادگی دوباره در معرض انتخاب قرار بگیرند. کار ما یک کار کارمندی نیست و باید سازوکار یک نوع نظارت بر روی سریالها درست شود. مخصوصا در مورد نویسندگان که امروز بزرگترین مشکل در سینما و تلویزیون است چرا که به خاطر مشکلات زندگی و معیشتی به جای نوشتن یک کار با کیفیت 4 یا 5 کار ناظر را می‌نویسند. متاسفانه به همین دلیل اگر به نوع شخصیت‌ها دقت کنیم می‌بینیم که برخی از کاراکترها حتی اگر حذف هم شوند لطمه‌ای به داستان نمی‌خورد.

من فکر می‌کنم اگر نویسنده نگرانی و دغدغه زندگی نداشته باشد اتفاقات خوبی در حوزه ساخت مجموعه تلویزیونی رقم خواهد خورد.

اسکندری هم در این دیدار با گلایه توزیع ناعادلانه امکانات برای مجموعه تلویزیون مختلف گفت: امروز شاهد این هستیم که سریالهای با کیفیت پایین‌تر به همان میزان هزینه می‌شود که برای سریالهای باکیفیت هزینه می‌شود.

همچنین آذر مهاجر یکی از خبرنگاران حاضر در این دیدار هم از اینکه بازیگران ثابتی در برخی سریالها همواره به صورت چرخشی حاضر هستند انتقاد کرد و گفت: امروز شاهد هستیم که پژمان بازغی در دو سریال که همزمان در حال تولید است نقش یک قاچاقچی را بازی می‌کند. این سریالها قرار است هم زمان پخش شود و این موضوع قطعا از جذابیت سریالها کم خواهد کرد چر اکه یک بازیگر ثابت را در دو نقش مشابه مشاهده می‌کند.

در پایان این دیدار و در حضور مدیران سازمان برداشتهایی با حضور کوروش تهامی و محتاج نجومی ضبط شد.
کد خبر: 94760
Share/Save/Bookmark