صدور کارت های فله ای جشنواره ؛ شلوغی در حد حادثه منا !
صدور کارت های فله ای جشنواره ؛ شلوغی در حد حادثه منا !
دیشب کاخ جشنواره شاهد حضور بیشماری از تماشاگرانی برای دیدن فیلم «لانتوری» اثر رضا درمیشیان بود تماشاگران انبوهی که مشخص نبود چگونه و از کجا موفق به دریافت کارت کاخ جشنواره شده بودند؟!
 
تاريخ : جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵
شب گذشته کاخ جشنواره هر چه به ساعات پایانی نزدیکتر می شد ازدحام جمعیت و تماشاگران فیلم هایش نیز افزون تر می شد به گونه ای که حتی ساعت 12 نیمه شب به قدری شلوغ بود که بسیاری از منتقدین ، خبرنگاران و عکاسان مجبور شدند این فیلم را در سالن های کوچک برج میلاد یعنی سالنهای 4 و 5 با صندلی محدود تر و پرده کوچکتر ببینند و جای تعجب دارد که آن وقت شب این خیل تماشاگران مشتاق! که معلوم نیست از کجا توانستند کارت ورود به کاخ جشنواره را که معمولا با سخت گیریهای زیادی و با چک کردن دستگاههای مخصوص کارتها صورت می گیرد بدست بیاورند؟!

اما تدبیر مدیران باعث شد که با باز شدن در های سالن های 4 و 5 بخشی از جمعیت که بیشتر اهالی سینما بودند در این سالن های نفس گیر فیلم لانتوری را ببینند و خدا به خیر کند امشب را که کاخ جشنواره شاهد نمایش فیلم های بادیگارد اثر ابراهیم حاتمی کیا و رسوایی 2 به کارگردانی مسعود ده نمکی است!

اما این شلوغی و بی نظمی که حتی داد منتقد جلسه فیلم نفس را هم در آورده بود سبب واکنش های دبیر جشنواره شد و محمد حیدری طی مصاحبه ای اعلام کرده است: « از امروز جمعه 16 بهمن توزیع تمامی کارت های رنگی و تک سانس و روزانه در برج میلاد ممنوع خواهد بود و این کارت ها برای ورود به برج میلاد از اعتبار خارج است».

اینکه این جمعیت چگونه کارت تهیه کردند – کارتهای رنگی ، تک سائنس و روزانه – جای بسی تعجب است و این همین بی نظمی و شلوغی است که بیش از این، خبرنگاران طی دو مصاحبه مطبوعاتی محمد حیدری دبیر جشنواره به ایشان و تیم همراه وی یاد آور شده و هشدار داده بودند.

اما به نظر می رسد که هر چه جشنواره به فیلم های جنجالی و اسم و رسم دار نزدیکتر می شود گویا عنان اختیار مدیران جشنواره در کنترل مخاطبین حضور در کاخ جشنواره بیشتر از کف می رود و امیدواریم در این شلوغی و بی نظمی شاهد حادثه منا نباشیم!
کد خبر: 88460
Share/Save/Bookmark