اختصاص سهمیه 30 هزار نفری بن کتاب برای طلاب/بُن 250 هزار تومانی برای اساتید حوزه/تسهیل جابجایی بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب
اختصاص سهمیه 30 هزار نفری بن کتاب برای طلاب/بُن 250 هزار تومانی برای اساتید حوزه/تسهیل جابجایی بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب
سخنگوی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برنامه ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور اختصاص یارانه خرید کتاب در نمایشگاه برای 30 هزار طلبه حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد.
 
تاريخ : شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
به گزارش هنرنیوز ، همایون امیرزاده درباره بن خرید کتاب طلاب حوزه‌های علمیه گفت: بن کارت یک میلیون ریالی خرید کتاب در نمایشگاه کتاب تهران به طلاب حوزه‌های علمیه اختصاص پیدا کرده است که 40 هزار تومان آن از سوی معاونت امور فرهنگی و 60 هزار تومان باقی مانده با مشارکت طلاب حوزه‌های علمیه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام بن‌های طلاب حوزه‌های علمیه قم از تاریخ 31 فروردین ماه آغاز شده است و تا 3 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و 30 هزار طلبه حوزه‎های علمیه امکان استفاده از این یارانه را دارند.

سخنگوی نمایشگاه با اشاره به بن‌کات‌های اختصاص یافته برای اساتید حوزی نیز گفت: مبلغ این بن کارت‌ها دو میلیون و پانصد هزار ریال است که 30 درصد آن از سوی معاونت امور فرهنگی (مبلغ 750 هزار ریال) و 70 درصد باقی مانده (یک میلیون و 750 هزار ریال) نیز از سوی اساتید حوزی تامین می‌شود.

وی درباره زمان ثبت نام نیز گفت: ثبت نام از اساتید حوزی از تاریخ 5 اردیبهشت ماه آغاز و تا 7 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

امیرزاده به اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای بن کارت‌های دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه و هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: به طور کلی مبلغ 81 میلیارد ریال اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شده است.

تسهیل جابجایی بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب تهران

مدیریت شهر آفتاب امکاناتی به منظور تسهیل در رفت و آمد بازدیدکنندگان در نظر گرفته است.

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، شاتل‌های انتقال بازدیدکنندگان از مترو شهر آفتاب به سالن‌های نمایشگاه به مانند سال گذشته به فعالیت خواهند پرداخت و تعداد آن‌ها در این دوره از نمایشگاه افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا ، در بیست و نهمین نمایشگاه‌بین‌المللی کتاب تهران تعداد ۱۰۰ شاتل برقی در فضای شهر آفتاب به با جابجایی بازدیدکنندگان در مسیرهای مترو، پایانه اتوبوسرانی و پارکینگ‌ها مشغول بودند.

هر یک از شاتل‌های برقی ظرفیت ۱۰ مسافر را خواهد داشت و در مسیرهای خاص در مجموعه شهر آفتاب به بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران خدمات ارائه خواهند کرد.

سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.
کد خبر: 94300
Share/Save/Bookmark