وقتی که فرشتگان  در کهریزک حلقه می زنند
وقتی که فرشتگان در کهریزک حلقه می زنند
عید قربان آمد و آسایشگاه کهریزک شد کعبه دل مهربانانی که راه زیارت خانه خدا را به درستی تشخیص دادند و مهربانی خود را به سوی کهریزک و کهریزکی ها عطر افشانی کردند.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۱
 به گزارش هنرنیوز ، صبح امروز بیست و یکم مردادماه مصادف با عید قربان ، خبرنگار هنرنیوز همچون سالهای قبل برای تهیه گزارشی از حضور گرم و پرشور مردمی در آسایشگاه کهریزک راهی این آسایشگاه شد و بار دیگر از حضور سراسر عشق و مهر متعجب ماند و دید که مردم با تمام مشکلات اقتصادی و دوری مسافت راه ، باز هم این آسایشگاه مردمی را تنها نگذاشتند و روح زندگی را در این فضای مقدس و معنوی زنده نگه داشتند. باز دوباه عید قربان آمد و آسایشگاه کهریزک کعبه دل مهربانانی که راه زیارت خانه خدا  را به درستی تشخیص دادندد و مهربانی خود را به سوی کهریزک و کهریزکی ها عطر طرافشانی کردند این درحالی است که بدانیم امسال نیز پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) هم در محوطه برای همه مشتاقان اهل بیت رو نمایی شد.

 
بنا به پیشینه این آسایشگاه ، کهریزک از سال 51 به همت مرحوم دکتر حکیم زاده ینا شده است که دارای 180 هزار متر زیربنا و 40 هکتار مساحت دارد که میزبان 1750 نفر مددجو شامل سالمندان ، معلولین جسمی و بیماران ام اس است.

در این روز علاوه بر حضور خیرین و مردمی که گوسفندان خود را به این خیریه تقدیم کردند و کسانی که آمدند تا از اینجا گوسفند برای کهریزک خریداری کنند ، بخش دیگری از مردم تهران هم تلاش کردند سهمی در این روز داشته باشند برخی با فروش اجناس خود در این محوطه و اهدای سود آن به کهریزک ، بخش دیگری هم با اجرای موسیقی ، سرود و دف زنی گروهی و کارهای فرهنگی دراین عید سهیم بودند و دل کهریزکی ها را شاد کردند. از سوی دیگر هم تعدادی از مددجویان با به فروش گذاشتن آثار دستی خود به مردم در نقش آفرینی تامین زندگی خود سهیم بودند.






دکتر صوفی نژاد مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک که چند سالی است سکانداری این بخش از بهشت روی زمین را برعهده دارند در گفتگویی کوتاهی در این روز و با اشاره به عید قربان گفت: امسال در روز عید قربان هم مثل هر سال ، مردم از سر صبح در اینجا گرد هم آمدند تا گوسفندانشان را در کهریزک قربانی کنند و سهمی در این عید با کهریزکی ها داشته باشند. در چنین روزی ؛ گروهی از هنرمندان برای شادی دل سالمندان دف می زنند ، برخی در این روز بیماران را حمام می کنند ، برخی ها کمک مالی می کنند و تعدادی هم در غرفه ها شیرینی ، بستنی و اجناس دیگری می فروشند و سود آن را به کهریزک اهدا می کنند.

وی افزود : در روز عید قربان مصرف گوشتی که به ما می رسد بیشتر از نیاز ماست و ما علاوه بر اینکه از این گوشتها برای یکماه آینده ذخیره می کنیم بقیه آن را نیز به 31 استان کشور به آسایشگاههای خیریه که کارهای مشابه ما را انجام می دهند اهدا می کنیم.

مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه هزینه این آسایشگاه در طول سال ، حدود 50 الی 60 میلیارد تومان می باشد و این هزینه ها صرفا از سوی مردم تامین می شود ادامه داد: آسایشگاه کهریزک تنها آسایشگاه نیست بلکه خانه معرفت و خانه مردم دوستی است. آسایشگاه کهریزک ، ایستگاه قبل از بهشت زهرا (س) نیست بلکه محلی برای زندگی کردن و نه زنده ماندن است.

وی خاطر نشان کرد: شاخص ما برای پذیرش مددجو؛ بی کسی و فقر است ضمن اینکه کهریزک یک آسایشگاه ملی است و تنها متعلق به تهران نیست و یارو و یاور ما کمک های مردمی است.

دکتر صوفی نژاد گفت : سالمندانی که امروزدر آسایشگاه کهریزک حضور دارند همان جوانهای دیروز هستند که نیرو و انرژی خود را صرف خدمت به این کشور کردند لذا دولت و مردم دین باور باید به این مددجویان نگاه مهربانانه ای داشته باشند که خدا را شکر مردم متدین و خوش قلب تهران از سال 51 همواره کمک های خود را به این آسایشگاه داشته و خواهند داشت.

وی یادآور شد : هزینه این آسایشگاه در طول سال حدود 50 الی 60 میلیارد تومان است و این هزینه ها صرفا از سوی مردم تامین می شود. لذا معتقدم که آسایشگاه کهریزک تنها آسایشگاه نیست بلکه خانه معرفت و خانه مردم دوستی است.

آسایشگاه کهریزک ایستگاه قبل از بهشت زهرا (س) نیست بلکه محلی برای زندگی کردن و نه زنده ماندن است.

مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک ادامه داد: ما اینجا دارای مجموعه ورزشی هم هستیم که خوشبختانه ورزشکاران خوبی شامل تنیس روی میز ، پرتاب دیسک و نیزه ، بسکتبال و ویلچررانی فعالیت می کنند به گونه ای که بسیاری از ورزشکاران پارا المپیک کشور از بچه های کهریزکند که حتی جزو قهرمانان هم هستند. همین الان دو تن از بسکتبالیست های کهریزک در اسپانیا و ترکیه فعالیت می کنند لذا این مجموعه یک مجموعه ای برای خود باوری است.

وی همچنین تصریح کرد: متوسط هزینه ماهیانه ما برای هر مددجو در سال گذشته ، سه میلیون و 300 هزار تومان بوده ولی هزینه ای که از سوی مددجویان دریافت می شود حدود 260 هزار تومان است.

دکتر صوفی نژاد با تاکید بر اینکه پویایی آسایشگاه کهریزک ناشی از کمک های مردمی است اما دولت هم باید توجه بیشتری به ما داشته باشد چرا که کهریزک به نوعی عزت و آبروی نظام محسوب می شود گفت: غالب بازدیدهای یونیسف وسازمان های بین المللی از آسایشگاه کهریزک است لذا نیاز به مساعدتهای بیشتردولتی با توجه به افز ایش هزینه ها دارد.













گزارش از : مجید معافی                                            
کد خبر: 97550
Share/Save/Bookmark