سینما با طعم تلخ ترور / "زیر سقف دودی" به گردونه اکران اضافه شد
سینما با طعم تلخ ترور / "زیر سقف دودی" به گردونه اکران اضافه شد
هفته سوم خرداد ماه در حالی پشت سر گذاشته شد، که سینماها در روزهای پایانی هفته تحت تاثیر حادثه تروریستی تهران، با افت مخاطب مواجه شدند.
 
تاريخ : شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۴
به گزارش هنرنیوز ، در پی بروز حادثه تروریستی تهران، سینماهای کشور روزهای پایانی خلوتی را پشت سر گذاشتند و طبق گفته علی سرتیپی سینماها با افت 30 تا 40 درصدی مخاطب روبه رو شدند، این در حالی است که سینماها در حالت عادی نیز در این ماه به دلیل فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین ماه مبارک رمضان با افت مخاطب روبه رو بودند، اما در همین هفته پرحادثه و پرخبر فیلم"زیر سقف دودی" به کارگردانی پوران درخشنده به جمع فیلم‌های درحال اکران افزوده شد.

"زیر سقف دودی" جدیدترین فیلم پوران درخشنده طی دو روز 80 میلیون فروش را پشت سر گذاشت. این فیلم که پس از فیلم"هیس دخترها فریاد نمی‌زنند"، ساخته شد، درباره موضوع طلاق عاطفی بین زوجین است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و همچنین بهترین چهره پردازی را از آن خود کرد.

این فیلم درباره شیرین است که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به تدریج دچار مشکل می‌شود و به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آنهاست، اما موفق نمی‌شود و به بحران می‌رسد. تلاش مجدد او برای برون رفت او از این بحران او را با چالش جدیدی رو به رو می‌کند. در این فیلم فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، حسام نواب صفوی، آزیتا حاجیان، ابوالفضل میری و لاله مرزبان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"مادر قلب اتمی" به کارگردانی علی احمدزاده که از دو هفته پیش به جمع فیلم‌های اکرانی افزوده شد، تاکنون 700 میلیون تومان فروش داشته است. فیلم با "مهمونی کامی" آغاز می‌شود که قصد دارد ایران را برای همیشه به مقصد تونس ترک کند. محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان در این فیلم که محصول سال 93 است به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا " که ادامه‌ای است بر "نهنگ عنبر " ساخته سامان مقدم همچنان موفق در گیشه بود و طی مدت 30 روز و با افزایش سالن‌های سینمایی خود 12میلیارد و 100 میلیون تومان فروش داشت.

"نهنگ عنبر 2" برشی دیگر از زندگی شخصیت‌های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رؤیا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار در همان دوران است. در این فیلم رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوى، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى، رضا ناجی و على قربان زاده به‌عنوان بازیگران اصلی و شهلا ریاحى، کتایون امیرابراهیمی، محسن قاضی مرادى، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدى به ایفای نقش می‌پردازند.

"برادرم خسرو " فیلم احسان بیگلری که نوشته او و همسرش پریسا هاشم‌پور است. توانست در هفته چهارم 1 میلیارد و 350 میلیون تومان فروش را تجربه کند. "برادرم خسرو" با بازی شهاب حسینی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوبی مواجه شد. برادرم خسرو روایت خسرواست که به اختلال دوقطبی مبتلاست و بنا بر شرایطی مجبور شده مدتی در منزل برادرش ناصر که یک دندان‌پزشک است زندگی کند اما در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی خسرو را دستخوش تغییرات می‌کند. در این فیلم شهاب حسینی، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی و بیتا فرهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"ویلایی‌ها " به کارگردانی منیر قیدی در مدت 30 روز 590 میلیون تومان فروش داشته است. فیلم قصه خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرماندهان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد. طناز طباطبایی، پریناز ایزد یار، آناهیتا افشار، علی شادمان، ثریا قاسمی، امیرعلی ایمان وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، سوگل و سوگند بارانی و آوین منصوری بازیگران این فیلم هستند.

به گزارش هنرآنلاین ، "آشوب " آخرین و تازه‌ترین ساخته کاظم راست‌گفتار نیز طی مدت 30 روز 373 میلیون تومان فروش داشته است. "آشوب" روایتگر داستان جوانی هنرمند و روشن‌فکر است که در شرایط اجتماعی دوره خود نمی‌تواند برای پیشرفت زندگی‌اش از هنرش استفاده کند و به‌ناچار به سراغ راه‌های غیراخلاقی می‌رود… در "آشوب" که لقب پر بازیگرترین فیلم این روزهای سینما را از آن خودکرده کوروش تهامی، آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، شهره لرستانی، فرهاد آییش، همایون ارشادى، امیرحسین صدیق، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیر فضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصر نصیر، نیما فلاح، فخرالدین صدیق شریف، داریوش کاردان، رضا فیاضى، سعید امیرسلیمانى، رضا بنفشه خواه، آشا محرابى، لیلا اوتادى، میر طاهر مظلومى و غلامحسین لطفى بخشی بازی می‌کنند.
کد خبر: 94580
Share/Save/Bookmark