خانه ارباب هرمز به ایکوموس سپرده می‌شود
از سوی شهرداری تهران؛
خانه ارباب هرمز به ایکوموس سپرده می‌شود
کمیته ملی ایکوموس ایران دوشنبه اول اردیبهشت بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی را با عنوان میراث یادآوری « The Heritage of Commemoration» در تالار دکتر شیرازی برگزار می‌کند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۹
به گزارش هنرنیوز، جمعه ۲۹ فروردین(روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی ) اعضای ایکوموس ایران به ریاست دکتر مهدی حجت با شهردار منطقه 4 و مدیر زیباسازی شهرداری در عمارت ارباب هرمز ملاقات می‌کنند. 

شنیده ها حاکی از آن است در صورت موافقت محمد باقر قالیباف -شهردار تهران- با این اقدام فرهنگی و میراث دوستانه این بنای قاجاری ( واقع در پارک پلیس تهران) در اختیار ایکوموس ایران قرار  خواهد گرفت و در این صورت ایکوموس این آمادگی را دارد تا تمامی NGOهایی را که به نحوی با میراث فرهنگی، حفاظت و مرمت محوطه‌ها در ارتباطند ساماندهی کرده، گردهم آورده، برنامه ریزی و مدیریت کند و این عمارت را به صورت تایم شرینگ در اختیار NGOها قرار دهد. 

همچنین به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی کمیته ملی ایکوموس ایران دوشنبه اول اردیبهشت بزرگداشت این روز را با عنوان میراث یادآوری« The Heritage of Commemoration» در تالار دکتر شیرازی برگزار می‌کند. 

در این مراسم بیانیه ایکوموس خوانده می‌شود و دکتر مهدی حجت – رییس ایکوموس ایران- درباره این بیانیه سخنرانی می‌کند. همچنین یک جلسه پرسش و پاسخ و نیم ساعت سخنرانی درباره تاریخچه تهران به مناسبت نامگذاری جهانی بزرگذاشت این روز در سال ۲۰۱۴ با عنوان" میراث یادآوری" ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۸:۰۰ دوشنبه اول اردیبهشت در تالار دکتر شیرازی، واقع در خیابان ولی­عصر، ضلع جنوب­غربی پارک ساعی، شماره ۲۱۶۹، فرهنگستان هنر، مرکز هنرپژوهی نقش‌جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: 70711
Share/Save/Bookmark
نظرات : ۱
شهریار : 
خانه قبلی که در اختیار ایشان بود ، برایش چه اتفاقی افتاد که در این خانه شکل بگیرد ، این خانه هم برای همیشه درش بسته می شود !!! متاسفم
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۸:۱۰